View Single Post
Old 13-06-2007, 18:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De achterspoiler werd samengebouwd uit whitemetal onderdelen en foto-ets onderdelen, waarna hij in grijze primer gespoten werd om tenslotte een laag semigloss black te krijgen.

De achteruitkijkspiegels zijn ook onder hande genomen. Eerst heb ik de resin verbindingspinnetjes weggesneden en vervangen door metalen pinnen voor de stevigheid. Daarna heb ik de spiegels ontvet en in witte primer gespoten, waarna er 2 lagen witte Motip autolak overheen gegaan zijn.

De velgen, bestaande uit aluminium cilinders waarin een resin onderdeel gekleefd werd waar de centrale wielmoer op bevestigd zit, en afgedekt met een foto-ets onderdeel dat de spaken perfect nabootst, zijn gemonteerd nadat ik alle onderdelen in de juiste kleur gespoten heb. Leuk hierbij is het onderdeel dat in de kit meegeleverd zit om de foto-ets inserts in vorm te plooien zodat ze niet onnatuurlijk plat zijn maar een natuurlijke bolle vorm vertonen.

Ondertussen is ook de body in dezelfde witte Motip autolak gespoten als de spiegels. Nu pas komen de uitgekraste naden mooi uit. De breedte ervan wordt ook al iets kleiner en realistischer door de verflagen. En later komen er nog enkele vernislagen over, dus zullen ze nog nauwer zijn.

En natuurlijk kon ik weer niet aan de verleiding weerstaan om eens een snelle dryfit te doen van de onderdelen die tot nu toe klaar zijn, om een idee te krijgen van hoe het model er zal gaan uitzien...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_06.jpg
Views:	711
Size:	455.0 KB
ID:	6576   Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_07.jpg
Views:	726
Size:	523.0 KB
ID:	6577   Click image for larger version

Name:	1998_porsche_gt1_08.jpg
Views:	705