View Single Post
Old 18-03-2007, 21:02
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Zo, vandaag een update met foto's!
Ik ben stilaan begonnen met het resin uit de detailset. Het eerst ga ik de snelheidsmeter + bijhorende bedrading aanpakken. Hiervoor moet een deel van het frame weggesneden worden. Toen ik dit aan het bekijken was of het nog ging met de kuipen viel me op dat je dit niet echt kan zien alvorens je het onderdeel erop hebt staan. Ik heb dus maar besloten om gewoon ALLE detailparts erop te zetten en we zullen wel zien als de kuipen erop gaan. Is dit niet zo, dan koop ik de kit nogmaals en maak daar een 'gekuipte' versie van. Dan kunnen ze naast elkaar staan, de een met en de een zonder kuipen. Ik vond het zonde van een paar details van deze toch wel mooie set niet te gebruiken.

Ik heb ook al een begin van het blok gemaakt, dat ziet er nu, voorlopig, zo uit:

Verder heb ik de originele ventielen van de velgen vervangen door ventielen van de Frontforkset omdat ik deze bij de 2004 versie niet had vervangen doordat de velgen al gespoten waren.

Zonder ventiel

En het in metaal uitgevoerde ventiel.

Ook de uitlaat is al aangepakt. In de detailset zit een nieuw, uit metaal vervaardigd, einddemperstuk.
Het in plastic mee gegoten stuk heb ik eraf gezaagd.

Daarna het sierstuk gemeten. Dit was 6mm. Het gat wat overbleef in de demper was dat niet. Dus even een boortje van 5.8 erdoor gehaald en dan nageruimd met 6H7 (tollerantiemaat) en dan was het gat perfect, zonder speling, om het metalen stuk erin te plaatsen.

Links zie je het boorjte van 5.8 en rechts de ruimer van 6H7.

Zo dit was het voor nu, hopelijk hebben jullie hieruit al iets opgestoken.

Tom
Reply With Quote