View Single Post
Old 27-02-2007, 16:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by redje View Post
Opwarming=>ijs smelt (en die evoluties kan je goed zien, de gletsjers verdwijnen enorm snel) => meer water in de zee (ijs daarentegen drijft op de zee of ligt op land) => bijgevolg waterniveau stijgt. Het is niet meer dan basis-fysica hoor.
Meer water & opwarming=> meer verdamping=> meer wolken=>afkoeling...

Dat een normale cyclus lijkt mij. Er is altijd een afwisseling geweest tussen ijstijden en warmere periodes. Wist je overigens dat er in de TGV bedding tussen Boutersem en Tienen fosiele restanten van een tropisch(!) woud gevonden zijn, dat miljoenen jaar oud was...? Enkele van die fosielen zijn zelfs on-site gepreserveerd geworden.

Maar wegen 10.000 jaar data op tegen een bestaan van meerdere miljoenen...? Bij mijn weten zijn we nog maar enkele honderden jaren exacte metingen aan het doen. De rest zijn veronderstellingen en interpretaties van gegevens. Net zoals hogerop aangegeven wordt is het ontzettend belangrijk in deze te weten wie de onderzoeken financiert. Er zijn net zoveel andere theorieën die iets anders zeggen, maar dan wordt je met de nek en als ketters aangekeken. Let wel, ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Ik zeg wel dat het misschien wel eens een andere oorzaak zou kunnen hebben. Kometen die passeren en wiens graviteit invloed kan hebben... of misschien nog verder weg, waar we gewoon totaal geen zicht op hebben. Of gewoon een normale aarde-zon-planeten cyclus. We moeten als mensheid gewoon ophouden om te proberen van alles en iedereen te redden. We zijn daar echt te klein voor. Het wordt misschien eens tijd dat de heren wereldredders eens enkele lessen gaan nemen in nederigheid. We kunnen het weer nauwelijks voorspellen op 24 tot 48 uur tijd... Maar de opwarming van de aarde hebben we helemaal begrepen...

Maar nogmaals, kwaad zal het zeker niet kunnen om alles wat properder aan te gaan pakken.

ps. 't is nog geen 1.000 jaar geleden dat mensen die er een andere mening op na hielden dan wat de maatschappij toen oplegde, gewoon de brandstapel werden opgegooid... De wereld zal altijd uit believers, non-believers en kritici bestaan.
Reply With Quote