View Single Post
Old 27-02-2007, 01:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Moet autosport klimaat-neutraal zijn?

Quote:
F1 already 'carbon neutral' since 1997

Honda Racing may be the first team to publicly commit themselves to doing something about global warming, but autosport.com has learned that the FIA has been working behind the scenes for a decade on dealing with carbon emissions from the sport.

In fact, the FIA's efforts have ensured that Grand Prix racing has been carbon neutral since 1997 - long before many woke up to the problems facing the world.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56953
FIA

En waarom weten wij dat pas in 2007? Reeds 10 jaar !! is de FIA een voorloper op het gebied van klimaat neutraal. Normaal is de FIA een regelrechte "early adaptor" op het gebied van zaken m.b.t. milieu en veiligheid. Zie bijvoorbeeld het regenereren van energie of bio-brandstoffen.

Echter dit heugelijke feit laten ze 10 jaar onbenoemd in de pers. Ik pretendeer niet dat ik alles weet maar dit heugelijke feit heb ik nog nooit ergens anders gelezen. Let wel, ik geloof graag dat ze +/- 10 jaar hun centen beleggen in teak-fondsen . Niks mis mee, hebben ze nu geleerd dat zoiets te verkopen valt als klimaat-neutraal?

Trouwens, klimaat-neutraal is reeds in februari 2007 het modewoord van het jaar 2007. Noem een produkt op en het kan klimaat neutraal verkocht worden. Vliegen naar de vakantie in de zon? Het kan! Klimaat neutraal boodschappen doen? Het kan! Klimaat neutraal winden laten? Geen idee, ik ga maar eens een patent aanvragen

M.b.t. klimaat-neutraal, alles we alles klimaat neutraal gaan doen hebben we geloof ik 4 aard-kloten nodig om al die bossen te planten. Typisch dat dergelijke plantages alleen maar terug te vinden zijn in gebieden waar de grond geen drol kost

Nogmaals, ik ben voor een gezond milieu........ons nageslacht moet ook nog verse lucht kunnen inademen Autosport is niet milieu-vriendelijk, net zoals alle andere sporten milieu-onvriendelijk zijn Echter, dat hele klimaat-neutraal gedoe......ik krijg een deja-vu m.b.t. middeleeuwse aflaten waarmee je je zonden kon afkopen. Verrek, ik ga voor € 200,00 op en neer naar de Costa Brava, laat ik ff voor € 20,00 klimaat neutraal vliegen

Neemt niet weg dat ik de opmerkingen van de FIA omtrent klimaat-neutraal hoogst opmerkelijk vind.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 27-02-2007 at 01:32.
Reply With Quote