Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ivm het "setten & sollen" en de compound, ik heb inderdaad niet meer opgevreven met compound. Daar kan dus een deel van de fout wel liggen, maar bijvoorbeeld op het dak en op de motorkap is nooit sol geweest, en daar kreukelen de decals ook!
|
ok, dan lijkt het onwaarschijnlijk.
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ivm de combinatie GFK en B501... tussen de decals is de verf en de vernislaag gewoonweg heel goed! Dus daaraan ligt het volgens mij ook niet. Ik kan er ook bijvertellen dat ik gelijktijdig een AC Cobra van Revell vernist heb, en dat daar ook de decals lichtjes zijn bij opgekomen en das een anders merk decals...
G.
|
Dat de grondverf en lak goed zijn, is geen enkele garantie dat alles goed blijft. De lagen hechten zich immers aan/in elkaar en zo kan een aan de buitenkant ogenschijnlijk goed spuitwerk, geruïneerd worden indien er iets overheen gezet wordt dat niet compatibel is met iets wat eronder zit, hoe diep dan ook. Tenminste dat is mijn ervaring.
De Revell is een ander verhaal, hier kunnen de resten set/sol voor de nodige problemen zorgen.
Ivm de decals, nog even dit: Het is niet omdat je 2 verschillende merken hebt van decal, dat ze ook verschillend zijn qua fabrikaat. Belangrijker is om te kijken wie ze geprint heeft. Bij Revell wordt dat er meestal wel bij vermeld. Het is immers niet denkbeeldig dat verschillende merken van eenzelfde band/printer gerold zijn.