Quote:
Originally Posted by Astra-fan
Ik zal ook aanwezig zijn, maar ik ben eigenlijk nog nooit naar een rally gaan zien. Dit wil ik echter niet missen.
Liggen de proeven eigenlijk dicht bijeen? Of moeten er serieuze afstanden afgelegd worden?
En is het een probleem om in de buurt van de proeven te parkeren?
|
Kijk eens op deze link, daar staan de "spektakelpunten" van de organisatie.
http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_3_1_FR.asp
Meestal zal daar dan wel een hoop volk zijn, maar ga een half uurtje voor de officiele starttijd naar je plek. Parkeren valt dan meestal nog mee, zet je wagen alvast klaar om terug weg te rijden. Scheelt je tijd en moeite als je terug weg wil. Een kwartiertje wandelen moet je meestal erbij nemen. Probeer een plekje iets hogerop te vinden, zodat je overzicht op meerdere bochten krijgt. Het is veiliger en die éne haarspeldbocht waar duizend man staat zal wel leuk zijn, maar meestal rijden de piloten daar ook langzamer. Het echte verschil merk je in de vlotte bochtencombi's.
Om je te verplaatsen, kan je best een goede wegenkaart meenemen en niet de kortste weg van 1 proef naar een andere rijden. Iedereen doet dat. Beter is wat omweg te maken, je vermijdt file's en opgejaagde "rallyliefhebbers" die absoluut alle kp's willen zien.
Veel plezier...