View Single Post
Old 20-12-2006, 21:53
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

OK, bedankt iedereen voor de reacties en goeie raad.
Echter, alle factoren kan ik 1 voor 1 weerleggen:
- Er is geen enkel verschil in handeling (opbouw van de lagen / droogtijden / manuele manipulaties / ...) te bedenken,
- Er werd gewerkt met een primer / base coat zoals voorgeschreven door de leverancier. Die base coat zag er prima uit voor de finish er op werd gezet.
- Alclad komt spuitklaar, en mag niet verdund worden. Is ook niet gebeurd.
- Spuitpistool was proper toen ik de finish heb gezet, dus ook geen residu van kuisproducten / verdunners / whatever ...
- Op geen enkele manier kan ik enig verschil ontdekken met de vroeger gehanteerde manier van werken. Die werkte trouwens perfect.

Na het spuiten van de finish over de base coat is het slechts een kwestie van een 10-tal seconden voor het "vergrijzen" van de finishlaag begint. Het naar binnen halen (en dus de temperatuurschok) is dus ook niet de oorzaak.

Het opvreten van de bovenliggende lagen is ook niet de oorzaak, daar er geen enkel probleem te merken is totdat die finishlaag wordt gezet.

We kunnen dus enkel concluderen dat -waarschijnlijk- de te lage temperatuur de oorzaak is van het mislukken van de finish. Dat stelt mij voor problemen, want ik moet érgens spuiten, en mijn spuitcabientje staat in die onverwarmde berging ... Bij gebrek aan plaats zal ik dus waarschijnlijk moeten gaan voor één of andere manier van verwarming. Of verhuizen naar de kelder die wel een stuk warmer is (naast de CVketel). Maar dan is ons madam de plaats voor haar droogrek kwijt. Ze zal mij weer graag zien komen ...

Maar toch bedankt voor de reacties. Er wordt hier blijkbaar niet alleen gegluurd, maar actief meegedacht.