View Single Post
  #21  
Old 11-11-2006, 00:17
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Ik heb ook al bij verschillende quizjaren meegespeeld en ik speel nu nog altijd voor de eer en een beetje competitiegevoel. Die prijzen zijn mooi, maar niet het belangrijkste. Er zijn ook een hoop deelnemers aan de F1- en de rallyprono. Daar zijn echter geen 3 litho's te winnen. Ik denk dus niet dat de discussies daar veel mee te maken hebben.

Over de moeilijkheidsgraad kan ik kort zijn. Houden zo! In het eerste jaar moest ik al hard nadenken bij vragen uit de 2e graad. Dit jaar ging dat zonder al te veel problemen. Ik leer dus bij en ieder jaar kom ik weer wat leuke websites of boeken tegen. En dat is de bedoeling toch van deze quiz? Ik beschik nog niet over zoveel parate kennis of boeken dat ik kan denken aan een overwinning in de quiz en toch begin ik ieder jaar weer vrolijk mee te spelen

Dit jaar had ik echter al enkele malen mijn antwoorden vergeten in te sturen. Doordat ik ze dan ook nog juist had begon ik gefrustreerd te raken. Mijn positie in de rangschikking was beter dan eigenlijk werd aangegeven. Als dan Muller wordt fout gerekend en Müller goed, wordt die frustratie alleen maar groter. Misschien ook omdat er een pak deelnemers waren die de umlaut hadden overgeslaan terwijl iedereen eigenlijk wel wist dat er puntjes op de u moesten staan.
Als er dan wordt gehamerd op het feit dat juist juist is en vervolgens wordt de staat Monaco goedgekeurd op een vraag waar naar een stad wordt gevraagd dan breekt mijn klomp.

Op dat punt had ik geen zin meer om nog verder te doen. Ik had een bepaalde achterstand wat punten betrof, er was precies geen rechtlijnige manier van verbetern en ik kwam door drukte op het werk ook niet meer aan voldoende tijd om de antwoorden op te zoeken. Uiteindelijk ben ik dus gestopt nog lang voor het einde van de quiz. De vragen en oplossingen heb ik nog wel gelezen en ook weer wat bijgeleerd.
Wat mij betreft begin ik volgend jaar weer aan de quiz. Alleen hoop ik dan dat ik minder vergeetachtig ga zijn, dat er een duidelijk wijze van verbeteren is en dat ik tijd ga vinden buiten het werk om te zoeken naar antwoorden.
Je ziet het dus, bij mij zijn 2 van de 3 redenen van mijn opgave volledig aan mezelf te wijten. En ik ben er van overtuigd dat die 3e reden volgend jaar geen geldige reden meer is
__________________
Reply With Quote