Quote:
Originally Posted by B. the builder
Ik ben zelf ook bezig aan die Impreza van 2004 en (vooral op de site te zien): dat carbon ziet er echt goed uit bij jou, Sennake. Dus vroeg ik mij af: hoe doe je dat? Zijn daar decals voor verkrijgbaar en als dat het geval is, moet je ze dan maar zelf zien te 'knippen en plakken' zodat ze passen?
|
Het is tegelijkertijd simpel (qua systeem) als gecompliceerd (qua uitvoering).
De uitleg is dus simpel : je neemt een decalblad met CF-structuur (bv van Scale Motorsport of Studio27) en je tekent er aan de achterkant de contouren op van de verschillende onderdelen die je wil bekleden met CF. De vormen van die contouren bereik je door de verschillende te bekleden vlakken eerst af te plakken met afplaktape, en de juiste vorm met potlood over te tekenen op de tape. Die knip je dan uit en kleef je op de achterzijde van de CF-decal, waarop je hem weer overtekent. Hierbij moet je op 2 dingen opletten : denk eraan dat je alles in spiegelbeeld moet tekenen omdat je aan de achterzijde van je folie aan het tekenen bent, en werk ook altijd een klein beetje oversized omdat de decals bij droging een beetje krimpen.
Eens je alle mallen overgetekend hebt kan je ze uitknippen en aanbrengen op de spoiler.
Sounds easy, maar het is een monikkenwerk. Voor deze spoiler heb ik niet minder dan 30 mallen moeten maken, en de ganse operatie tot en met het aanbrengen en sollen van de decals heeft zo'n 3 dagen in beslag genomen. Maar het resultaat is er ook naar natuurlijk...