Ik weet niet of dat de hoogdagen van de modelbouw waren, op vliegtuiggebied is het aanbod nog nooit zo groot geweest en ook op autogebied is er nu toch veel, heel veel te krijgen. Mijn eerste was ook de Rothmans 956

, en ook daarvoor niet alleen Airfix en Matchboxen gebouwd, maar zeker zoveel Esci's en Hellers. Dat er nu minder gebouwd wordt als vroeger heeft zeker niet met de prijzen van de kits te maken, maar vooral met een veel uitgebreider aanbod aan speelgoed en andere 'time-killers'. Buiten een fiets, een voetbal, enkele bordspelen, een 4-vaks slotbaan, 200+ matchboxkes en enkele kits was er gewoon niks anders.
Wat die gasten tegenwoordig in de kast hebben liggen... je zou je voor minder gaan vervelen.
Ideale bouwdozen voor beginnende kids, zijn de kits van Revell op 1/32ste. Die al op voorhand gespoten zijn en zonder lijm gemonteerd kunnen worden. De meiden hier hebben er zo al enkele achter de kiezen zitten. En wie weet, wordt het nog wat.

Dingen kosten ook maar 10euro, en ik denk dat Revell hier op een goeie weg is ingeslagen. Ze blijven ook steeds weer nieuwe dingen uitbrengen in deze reeks - recentelijk nog 4 Dakar bolides - en da's een goeie zaak denk ik.