View Single Post
Old 03-01-2006, 00:32
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Die Mc Laren F1 (Gulf livery hoop ik?) is zonder meer een topper en een mens vraagt zich af waarom ze hem nooit in plastic hebben uitgebracht.

Ik zeg niet dat elke gast moet beginnen met een tamiya: ik zeg ALS ze beginnen met een Tamiya, het resultaat wellicht beter zal zijn, en daardoor de kans GROTER is dat ze verder doen met modelbouw.

Aan uw praten te horen denk ik dat U wellicht ook de gouden modelbouwjaren hebt meegemaakt. Eind jaren 70 tot halverwege de jaren 80 dus. Ik veronderstel als ik je hoor praten over Airfix en Matchbox, dat het wellicht de vliegtuigmodelletjes waren waar ik ook mee begonnen ben. Ik herrinner me nog dat ze op schaal 1/72ste waren en exact 72 fr kostten. Ook ik heb zo'n modelletjes volgekladderd. Maar ik ben met wagens begonnen met een Tamiya, namelijk de 956 Rothmans, en het was meteen bingo, het zag er niet slecht uit! Mijn volgende wagen was een Porsche 911 cabrio van Revell (vierkant doosje) en kostte 199 fr. Reken daar nog 3 spuitbussen rood van Tamiya aan 180 fr 't stuk en je begrijpt dat ik diep ontgoocheld was toen ik moest toegeven dat dat ding gewoon niet te maken was. (het model heeft nog jaren gefunctioneerd als testobject)
Je zegt het zelf dat er toen veel van uw leeftijdsgenoten begonnen waren, welnu, hoeveel jeugdigen beginnen er nu nog? Hoeveel mensen tussen de 12 en 20 jaar zie je nog op tentoonstellingen? Ik zit in 2 clubs en bezoek soms een derde, maar daar is niemand uit die categorie te zien... Dat moet toch ergens een oorzaak hebben? We gaan hier serieus off topic, maar het is een zeer aangename, zinvolle discussie als je het mij vraagt ;-)
Reply With Quote