View Single Post
Old 02-01-2006, 21:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Dromen is zeker leuk, daarom dat ik het ook al de droom-thread heb genoemd, maar ik blijf liever met de voetjes op de grond en wacht geduldig. Kits waar ik vroeger van droomde, zijn nu pas op de markt, weliswaar in resin, maar ik treur er niet om. Schoorvoetend ben ik aan dat "andere" medium begonnen, en ondanks de prijs, heb ik me goed geamuseerd. Geloof me maar, resin is gewoon een horde waar je over moet en waar je als modelbouwer enkel een betere bouwer van wordt.

Wat de jeugd betreft. Ik ben het er absoluut niet mee eens dat een jonge kadé met een Tamiya moet beginnen, en als ie dat niet doet, dat ie dan verloren zou zijn voor de hobby. Ikzelf ben jaren geleden met Airfix en Matchbox begonnen, schilderde de modellen niet en gebruikte veel te veel lijm. Tijdens de studies niets meer gebouwd en alles weggedaan. Maar later kwam het virus plasticus gewoon weer terug - het was niet weggeweest - en ben ik opnieuw begonnen. Vele gasten die ik toen als snotjochie van 12 jaar kende, bouwden ook modellen, maar slechts heeeel weinig zijn er mee verder gegaan.
Omdat hun eerste kit geen Tamiya was? Tuurlijk niet, wel omdat ze het niet in zich hadden om geduldig aan een model te werken én omdat ze misschien niet de juiste begeleiding en aanmoediging kregen van een oudere en veel meer ervaren modelbouwer. Die begeleiding en aanmoediging onder elkaar proberen we te bieden zowel hier op het forum als tijdens onze samenkomsten in Wheels.
Ik zeg, laat jonge gasten proberen met goedkopere kits en zaag niet als het een beetje tegengevallen is. Want tegenvallen zal het, ook met duurdere Tamiya kits, en als jonge gast wist ik wel wat te doen. 2 Airfix's kopen met verf en penseel of 1 Tamiya zonder gerieft.

Voor mij dan graag een McLaren Mercedes SLR én een McLaren F1
Reply With Quote