Ik ken een Amerikaan die hetzelfde gedaan heeft of wat wij nu doen, maar dan enkel voor motoren. Die heeft de scores doorgestuurd naar Tamiya, en die heeft een hartelijke brief terug gekregen uit Japan. Tevens had onze Amerikaanse vriend de Tamiya mensen gevraagd hun prijzen normaal te houden, omdat winkels moeilijk konden concurreren tegen internet. En laat ons eerlijk zijn, die gast heeft gelijk, de kits zijn te duur voor jonge gasten. Wie wil er 35 Euro uitleggen om dan tot de vaststelling te komen dat de eerst gebouwde wagen op niets trekt? Met die 35 Euro kopen ze liever een occassie PS2 game, en ik begrijp ze volkomen. Maar ik vrees dat ik hier volléédig
Wat de Xsare van Heller betreft: Heller was ook de eerste die de Ducati Desmosedici uitbracht. Tamiya heeft hem ondertussen ook ! Waren er geen andere constructeurs die net een Peugeot 307 gingen uitbrengen? Tamiya brengt hem ook uit! Hetzelfde met de Ford Focus serie, zowel van Hasegawa als van Tamiya zijn er modellen te verkrijgen. Conclussie: constructeurs beconcureren elkaar wèl met dezelfde modellen.