ah, de modelbouw "droom" thread!
Toch geen haar op jullie hoofd zeker dat ook maar 1sec. geloofd dat merken als Tamiya en consoorten naar de modelbouwers in de markt luisteren? Er zijn immers nog 1.001 andere dingen die meespelen in het bepalen of een kit al dan niet in productie gaat. Want waarom is de Xsara WRC er dan nog steeds niet van Tamiya/Hasegawa?
Bovendien zijn er al heel wat modellen die hier opgenoemd worden al gewoon beschikbaar op 1/24ste. Misschien niet in plastiek, maar als alles in plastiek moet zijn en moet passen zoals een Tamiya, dan zijn we luxe modelbouwers geworden. Modelbouw is immers niet alleen een kit bouwen zoals ie voorzien is door de fabrikant, maar juist de kit als basis gebruiken om een zo natuurgetrouwe weergave te maken van het origineel. Wil je je daar niet mee bezig houden, kan je je beter alle moeite besparen en gewoon een die-cast kopen.
Dat gezegd zijnde, er is momenteel niet echt een kit waar ik op zit te wachten. Alles wat ik wil bouwen, heb ik min of meer in huis en wat er nieuw uitkomt, bekijk ik wel. Het zoeken naar moeilijk te vinden kits maakt immers ook deel uit van de hobby - en daarvoor heb je niet alleen ebay, maar ook beurzen enz.
Enneuh, dromen jullie maar lekker verder nu