STEEK DUS NOOIT GELD IN EEN ENVELOPPE !!!! Mensen in de post hebben wellicht speciale ogen die erop getraind zijn geld in enveloppes te detecteren en in hun eigen zak te steken. Mijn eerste avontuur in de beginjaren van ebay is zo op een sisser afgelopen. Ik had zo'n 8 tal kits gekocht in Japan, Usa, Ierland... en cash aangetekend opgezonden. Niemand had iets gekregen, dus moest het geld hier in België uit de enveloppes gehaald zijn. Dan moet je vragen aan de post of ze een onderzoek willen starten, maar je weet natuurlijk al op voorhand de resultaten. Als je geld AANGETEKEND verzend, kun je wel ongeveer 37 Euro per verloren gegane zending terugrecupereren... Maar in mijn geval was dit niet genoeg, en heb ik er weer mijn broek aan gescheurd. Het beeld van de hardwerkende facteur, niet tegen te houden door regen, wind of sneeuw, dien in het vroegste van de morgen zijn geld moet verdienen.... heeft een serieuse deuk gekregen sindsdien ! (Met excuses op voorhand voor de integere postbodes die hier ook door het slijk worden gehaald)
|