View Single Post
Old 03-12-2005, 10:58
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Beste Loeten, ik vrees dat je gaat kunnen fluiten naar uw doosjes uit China. Zelf heb ik al zo'n 1000 Euro verloren aan chineesjes die crashende computers hadden, de dozen al opgestuurd hadden. Ik nam ook altijd "surface" voor de verscheping van de modellen. Het probleem is dat je dan 6 tot 8 weken moet wachten op uw modellen. Op zich niet zo erg maar als je Euro begint te vallen na 10 of 11 weken, en je beseft dat je bij de neus genomen bent, is het al te laat. Want die mannen in China proberen zo snel mogelijk zo veel mogelijk goeie feedback te hebben (als je een beetje handig bent kun je dat snel arrangeren...) om het vertrouwen te winnen van de klanten. Dan verkopen ze een aantal maanden onder een bepaalde naam, om dan even plotseling te verdwijnen, als de negatieve feedback begint binnen te sijpelen, omdat mensen na 3 maanden hun goederen niet hebben ontvangen.
Met Duitsers heb ik ook al veel problemen gehad. De bekende torenhoge verzendingskosten, 2X een model totaal niet gekregen.
Met de Fransen heb ik redelijk goede ervaring, maar het gebeurt veel dat de kits al gestart waren, en er al een aantal delen geplakt waren, zonder dat ze daar melding van maakten bij de verkoopsbeschrijving.
De Engelsen profiteren vandaag de dag inderdaad serieus van hun hoge pond. Ze zijn ook de kampioen in het slecht verpakken van de dingen. Meestal doen ze gewoon wat bruin papier rond de doos. Als die dan toekomt is het resultaat ernaar...
De Amerikanen zijn werkelijk eerlijk ! Nog maar 1 keer was ik bedrogen. Alle andere transacties waren een droom. Nadeel is dat je met redelijk hoge verzendingskosten zit, en kans hebt om douanekosten te moeten betalen. En dan ben je er wel aan voor de moeite !
Moraal van het verhaal: Wees voorzichtig op Ebay, het lijkt goedkoop maar het kan duur uitvallen ! Nieuwste truc is momenteel: verkopen tegen lage prijs, maar torenhoge handling kosten. Tevens kan men de shipping en handling kosten niet combineren voor verschillende items. Wordt meestal toegepast door chinezen.
Reply With Quote