Ik heb met sylvester nooit problemen gehad. Ook niet met douanekosten. Op zijn verpakking stond duidelijk vermeld waarover het ging. Misschien moet je in bepaalde landen mel importkosten en zo betalen, maar daar heb ik geen weet van. België is in dat opzicht easy denk ik. Alle dozen die vanuit de VS, de VK, Hong Kong en Spanje kwamen, raakten vlot tot hier.
Ebay is idd heel verslavend. Ik had voor mezelf een soort budget per maand opgezet, maar daar ga je veel te vlot over. Bepaalde modellen die ik kocht, had ik eigenlijk niet per se nodig, maar ik vond ze leuk. Vanaf nu verschiet ik mij pijlen op interessante koopjes die passen in mijn collectie van Toyota, WK's en Belgische piloten. Later kan ik nog altijd andere modellen invoegen...
Om de vreemde valuta om te zetten, doe ik niks speciaals. Ebay doet dat toch zelf? Als je gaat zoeken op ebay.be dat kun je ook "wereldwijd" aanklikken en dan doet ebay zelf een soort omzetting. Enkel de verzendingskosten moet je dan zelf berekenen.
Maar zoals HF zegt: steeds de verkoper eerst eens spreken om niet in de problemen te komen. Een verkoper die niets van zich laat horen, laat maar, niet op bieden. Kijk ook steeds even zijn feedback na !!
Tot nu toe kende ik nog maar drie problemen (op 15 verschillende verkopers):
1/ De twee modellen van die Spanjaard bleken al gebouwd. Zijn foto was dus misleidend en mijn Spaans... Beetje eigen schuld ook.
2/ Die decals van Fortuna kosten me plots 11 euro ipv de geboden 4,50 omdat meneer ook nog alle kosten van verpakkingen en zo gaat bijtellen. Ik had hetzelfde gedaan, maar dan neem je toch niet het duurste?? Anyway, ik vermoed dat alles wel piekfijn zal aankomen...
3/ Mijn tweede contact was met ene van HongKong. Niet sylvester... Bij die kerel kocht ik 7 dozen aan een totale som van 90 euro. (dus ook verzending erbij) Hij had een feedback van 95% op zo'n 300 kopers... Dus betrouwbaar. Maar ebay schorste hem en ik kon hem even niet meer bereiken. Zijn pc was vastgelopen en hij had bijna een maand nodig om alles in orde te brengen. Gevolg, heel veel boze kopers en dus zijn schorsing. ook paypal weerde hem daardoor. Gelukkig hield hij woord en zou hij ondertussen twee weken geleden alles opgestuurd hebben. Ben benieuwd...
Hopelijk zijn jullie iets met deze bijdrage.
Tot slot: bied NOOIT

op iets waar "Loeten" het hoogste bod heeft... Dank U!