View Single Post
Old 11-11-2005, 21:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Het WK - Alle piloten van 77 to nu

Zoals elders al aangehaald in een tread, is een tweede project van mij alle wereldkampioenen nabouwen (allez, hun auto he). Ik kreeg al prachtige hulp via de site van sennake (thanks again) waar de hele reeks in 1/43 te bewonderen valt. Ik zou het op 1/24 houden...

Heb daarnet een par uurtjes zoekwerk verricht. Op papier staan nu alle piloten, hun auto, het jaar, enzoverder... Ook de prijzen van de auto's en zo heb ik nagekeken dankzij de site van domino.

Toch viel het me tegen. Heel wat kampioenenauto's bestaan niet eens, of niet in die versie... Van 96 tot 2002 is het geen probleem. Tamiya en Hasegawa hebben daar de kampioenen gebouwd. Maar vanaf 2003 moet ik richting... Heller...

De eerste modellen (1977 - 1986) werden door meerdere ontwerpers gemaakt, maar vaak met een verkeerde piloot erin. En dan moet je richting Renaissance of Studio 27 om een decal of transkit... Op zich niet zo erg, maar het is enorm zoeken... Zeker de periode 1987 - 1991...

Vaak brengen ze dan de regerende kampioen uit, dus de wagen met nummer 1, maar das een andere wagen dan degene waarmee ze kampioen werden... Enkel in de periode van Makkinen is dat niet erg, want hij was het toch 4 keer in een rij... Dus ze brachten ongewild telkens al de nieuwe kamioen uit...

Binnenkort maak ik eens een overzichtje om hier te plaatsen. Eerst ga ik nog zelf eens aan de slag op de respectievelijke sites van de constructeurs want het is niet omdat domino ze niet heeft, dat ze niet bestaan he. Maar ik wil wel een beetje een schappelijke prijs. € 90 voor een kit is mij te veel hoor...

Alvast dit:

Van de 28 wereldkampioenen heb ik er al... 2 staan in mijn vitrinekastje... 8 andere zitten in de doos of zijn onderweg hierheen... Maar bij die horen vaan transkits of decals die ik nog niet heb...

Oja, even een vraag aan Sennake: in 1989 werd Biasion wereldkampioen in een Lancia Delta Integrale 16V. Bij jou is dat een witte, maar de kit die ik al een paar keer zag, is een rode...
Reply With Quote