View Single Post
Old 14-09-2005, 21:17
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Tenzij je erop rekent dat elke toeschouwer maar 1 keer komt, en de volgende koers weer andere argeloze toeschouwers den hoop komen vullen natuurlijk. Maar voor mij is de boodschap : hoe krijg je volk op het circuit EN hoe zorg je ervoor dat ze BLIJVEN terugkomen? Deel 1 is al meermaals besproken, deel 2 zie ik véél minder aan bod...
Om het publiek te laten blijven terugkomen... naar mijn mening:

1) Opsplitsing GT en Tourisme (zoals hiervoor al vermeld) op nationaal niveau.
Hierdoor ga je in beide kampioenschappen meer wagens krijgen die aan mekaar gewaagd zijn, al dan niet owv een aangepast technisch reglement.
En om deze races spannender te maken moeten er bepaalde regels komen mbt pilotenwissels, tanken, etc...

2) Raceweekends met sprintraces gecombineerd met de 2 bovenstaande kampioenschappen vb Legend cars (= volgens mij toekomst), enz...

3) Duidelijke informatie en de races overzichtelijk maken (ook al hiervoor besproken). Daarna eventueel werken met een soort van "fankaart" (zoals toch ook in de voetbal dacht ik), waarbij je bvb kortingen kan krijgen of info over het Belgische racegebeuren toegestuurd krijgt. En nog een hersenspinsel... een soort van pronostiekje organiseren ter plaatse, op een centraal punt op het circuit, zodat de toeschouwers actiever bezig zijn met een race te volgen. Maar ik weet niet of zoiets praktisch haalbaar is...
En randanimatie moet er volgens mij ook zijn..: kartingske, botsautokes en noem maar op... maar deze randanimatie mag natuurlijk het hoofdgebeuren niet gaan overschaduwen...

Last edited by B.V.S.; 14-09-2005 at 21:20.
Reply With Quote