Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Inderdaad, maar men moet allereerst het grote publiek informeren via de media... niks anders als reclame en nog eens reclame, via TV, radio, enz... om de interesse van de mensen op te wekken.
Zodat ma, pa en de kleine in de zetel zitten en zeggen: "awel daar moeten we es nekeer gaan zien sè" 
|
Zeer zeker, maar dat volstaat alleen om de "nietsvermoedende toeschouwer" de EERSTE keer naar Belcar te laten komen zien. Om hem te overtuigen terug te komen gaat hij er toch ook iets van moeten snappen me dunkt. Wat voor de meeste insiders hier (en dan zit ik weer in de verkeerde thread de typen maar bon) blijkbaar schijnbaar niet te vatten is, is het feit dat 95% van het publiek niet naar wat auto's wil komen kijken die er leuk uitzien en veel lawaai maken, maar wel naar een spannende koers, waarbij ze na een uur nog steeds kunnen zeggen : "Dat is den eerste en dat is den tweede en den derde". Meer is voor die mensen niet nodig hoor, wat kan hun het schelen dat er minstens 5 à 6 top-3's rondrijden in evenveel klassen? In Le Mans rijden ook 4 klassen mee, maar het podium is alleen voorbehouden voor de algemene overwinnaars hoors. Geen LM2, GT1 of GT2 dus. Ze worden wel beloond voor hun prestatie, maar de top-3 zijn gewoon de eerste 3 die over de finish komen. En dat zou moeten volstaan, zowel voor de insiders als voor de modale toeschouwer. Keep it simple, dat is the key tot succes!
Tenzij je erop rekent dat elke toeschouwer maar 1 keer komt, en de volgende koers weer andere argeloze toeschouwers den hoop komen vullen natuurlijk. Maar voor mij is de boodschap : hoe krijg je volk op het circuit EN hoe zorg je ervoor dat ze BLIJVEN terugkomen? Deel 1 is al meermaals besproken, deel 2 zie ik véél minder aan bod...