View Single Post
Old 08-09-2005, 12:07
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Denk dat dat op het ogenblik nogal moeilijk wordt. Mijn zoon wordt zaterdag gedoopt, en ergens volgende week begin ik aan een nieuwe baan. Een baan met vier lanes die niet constant evenwijdig lopen en hier en daar kruisen, maar de vier lanes gaan in de bochten de ideale lijnen van het circuit volgen. Dat betekent dat de lanes in de bochten en chicanes op enkele centimeters van elkaar zullen liggen en hetgeen passeren daar veel moeilijker maakt! Het geheel zal dan ook nog veel realistischer te rijden zijn! Om dat te kunnen bekomen moet alles dus volledig zelf in MDF worden gefreesd.

Twee weken geleden heb ik daarvoor het hout en een bovenfreesje gekocht. Ondertussen heb ik een eerste test gedaan met 1 MFD paneel en mijn freesmachientje, het is een test geweest voor de techniek van het fresen, de (minimum)radiussen van bochten en de stroomvoorziening op de baan.

De testbaan (je ziet nog de poten van mijn Petit Spa, die opgetrokken wordt met een gemotoriseerd katrollensysteem):

Mitsu Evo 7 door één van de kortste bochten van de rallystage (de baan is bestrooid met cacaopoeder om het rally-effect te vergroten):

Na het bouwen van de grote baan (die gaat bestaan uit 7 mdf platen aan elkaar) wordt dit baantje ook van de nodige scenery voorzien, werk genoeg dus... ergens tussendoor moet ik nog wat bouwdozen afwerken en op chassis zetten

Het hout staat al mooi te wachten:

Ik hou jullie op de hoogte

G.

Last edited by MFahrer; 08-09-2005 at 12:13.
Reply With Quote