View Single Post
Old 06-09-2005, 21:55
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Allemaal mooie gedachten, maar je moet ook naar de praktijk kunnen gaan.
Ik denk dat reeds velen in de richting dachten van een Belcar met enkel GT's en een BTCS voor touringwagens.
Belcar (of BGT zoals Huudo zegt): zou praktisch betekenen dat je een bende Porsches kan zien samen met enkele exoten zoals Corvette, Viper (hoelang nog ?), Ultima of Saker. Met nog één podium betekent dit dat de vroegere GTB teams geen kans meer hebben of op zoek moeten naar beter en dus duurder materiaal. Hoeveel ga je er zover krijgen ? Anderzijds krijg je een lokaal doorslagje van de FIA-GT.
BTCS: enkel Touring ziet er wel OK uit. Maar wat vinden de organisatoren zelf van het verdwijnen van de GT's ... En waarom enkel vierdeurs, Huudo ? Je sluit zo toch een deel leuke wagens uit.
Touring Cup hierbij plaatsen, geeft toch weer een tweede podium, en tenslotte 5 klassen. Of laten we die ook vallen ? En wat met de Porsches en de Marcos ... Houden we hier enkel klasse 2 over ?

Wat ik zelf wil voor de Belcar ...
Simpel, een grotere verscheidenheid aan wagens, dikke of dunne.
Porsche en BMW zijn niet weg te denken, maar waar blijven de andere merken. Kijk eens even naar de lijst van toegelaten wagens en zoek eens naar de Spectre R45, Parradine 525, SSZ Stradale, TVR, VBM 4000 GTC.
Naast de wagens reeds vermeld door Huudo, toch een aantal wagens die we nooit te zien krijgen ... en waarnaar ik snak in de Belcar !!!
Reply With Quote