Quote:
Originally Posted by Autofan
@ Huudo, bij de DTM in Francorchamps waren zowat 20 000 toeschouwers, 100 000 minder dan in Hockenheim. Dat is dus duidelijk niet de oplossing
@ redje
De Belcar is voor mij het mooiste kampioenschap dat er is. Ik heb het nog nooit saai gevonden (op de 24 Uren vorig jaar na dan). Je collega kan vooraleer de race begint misschien eens in het programmaboekje kijken welke deelnemers er allemaal zijn. Het moet voor haar toch duidelijk zijn geweest dat de GTA de snelste klasse is en dat in TA en TB Toerismewagens rijden. Ik vind dat het in Belcar helemaal niet ingewikkeld is. Ik kan na een volledige Belcar race nog steeds zeggen wie er leidt in de klasse en wie algemeen op het podium komt, maar dat zal wel aan mijn grote interesse voor de Belcar zijn
Edit: sorry Sennake dat ik hier nog geantwoord heb.
|
Ik heb geen idee van het aantal toeschouwers op een Belcar wedstrijd, maar 20.000? Daar zou ik toch erg verwonderd van opkijken. DTM in Spa en Hockenheim met elkaar vergelijken is wat krom natuurlijk omdat het een Duits kampioenschap betreft. Maar ik weet wel zeker dat je aan 20.000 betalende mensen zou kunnen geraken in een BGT-achtig sprint kampioenschap. En tov de huidge aantallen lijkt me dat dan toch wel een dikke verbetering. Dus het blijft m.i. nog steeds een valabele oplossing.
Het feit dat je aan de Belcar uitkan, heeft idd alles te maken met een groot insider gehalte.

Ik heb getracht om als neutrale toeschouwer te kijken/volgen, maar weet nog steeds al die verschillen niet tss. GTB, GTA, TB, TA ed.