View Single Post
Old 01-01-2005, 16:01
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Bij Belcar ka je stellen dat alle Porsches met turbo met een witte ronde sticker met de vermelding GTA rijden. naar deze wagens wordt verwezen met de term GT2

Alle Atmosferische Porsches rijden met een ronde roze sticker met de vermelding GTB. Deze wagens vallen onder de GT3 benaming

Als ik me nuet vergis wordt het model 993 vanaf volgend jaar niet meer toegelaten in Belcar en wordt het al wat makkelijker om de verschillende wagens te herkennen.

In de 996 heb je de GT3 cup ( afhankelijk van het bouwjaar origineel van 360 tot 390 pk ) en de GT3 R - RS - RSR dit model staat breder en wordt door Porsche motorsport gebouwd voor oa Le Mans en het FIA GT kampioenschap. ( momenteel 455 pk in RSR uitvoering )

Om het voor de toeschouwers wat begrijpelijker te maken leggen sommige teams een cup motor in een R - RS carosserie look :-) ( bv coast en bv Thiers tijdens de 24 u. Deze motor is ietsje zuiniger

( De foto's die hierboven staan van de Belcarwgens zijn aan het begin van seizoen getrokken vermoed ik want de vermeldingen staan er niet op )

de twee 993 van de post hierboven zijn reeds GT2 "breed" gezet, een originele 993 ziet er als volgt uit
http://content2.eu.porsche.com/prod/...56D7500581FB7/$file/1994_911Cup3-8_615x240.jpg

Last edited by NGT Racing; 01-01-2005 at 16:05.
Reply With Quote