na de beelden net nog enkele keren bekeken te hebben durf ik zelfs stellen dat door het feit dat op post 20 de groene vlag uit was terwijl de rechte lijn vol met oliesporen stond en er geen olievlag werd getoond, de Viper van Hart in de grindbak terecht kwam in de eerste linkse. Hoe kunnen piloten die fout geïnformeerd worden vertrouwen hebben in de vlagsignalen?
Ik heb de twee posities reeds meegemaakt. Ben jaren baancommissaris geweest en heb reeds veel races gereden. Als ik race heb ik heel veel respect voor de marshalls, ook omdat ikzelf op de baan gestaan heb. De meeste andere piloten hebben nooit een vlag vastgehad of een wagen uit de grindbak geduwd. Maar ook andersom is dit zo. Er zijn weinig marshalls die weten wat een racewagen besturen is. Daarom zijn er zeer veel misverstanden. Want op dit forum lezen we vaak de opmerkingen van baancommissarissen over het wangedrag van piloten maar ik denk dat als al de piloten een bericht zouden schrijven over elke fout getoonde vlag dan zou "de paddock" snel te klein zijn...
|