View Single Post
Old 23-10-2004, 11:43
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

@TTke:
Quote:
Ik vind niet dat Marshals hier piloten moeten verwijten (en andersom). Beide moeten mekaar kunnen vertrouwen, maar daarbij moeten ze kunnen rekenen op de wedstrijdleiding.

Ik heb al vele gevaarlijkere situaties gezien, waarbij marshals duidelijk veel meer gevaar lopen dan hier, wat niet wegneemt dat ook deze situatie had moeten vermeden worden.
Dat wederzijds vertrouwen was er niet. Piloten die onder geel gezellig door blijven racen vertrouw ik niet. Wat ze dan wel moeten doen onder geel staat duidelijk omschreven in tal van reglementen en wordt dus in een verkapte vorm tijdens de briefing gezegd. (Hoe kan je nu zeggen dat geel geen reden is om van het gas te gaan, maar dat er wel vertraagd moet worden??)
Ook vertrouwen in de wedstrijdleiding had ik op dat punt niet. Als de safetycar direct de baan werd opgestuurd had ik dat vertrouwen wel gehad. Het duurde m.i. veel te lang.

Ik heb ook al gevaarlijkere situaties gezien, zelfs meegemaakt (Yaris Cup tijdens de World Series 2003). Deze werd ook veroorzaakt doordat piloten bleven racen onder geel en resulteerde in 2 gewonden.
Iedere gevaarlijke situatie is er eentje te veel. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

@Yardeen:
Quote:
de wedstrijd is voorbij, het seizoen is voorbij

denk dat we allemaal één ding gelijk hebben, en dat dit onze hobby/passie is , en dara moet je van genieten
Het seizoen is inderdaad voorbij, maar ik vraag ook nergens een straf voor de piloten. Ik hoop van harte dat er geleerd wordt van wat er is gebeurd. Dan hoeven we volgend seizoen deze hele discussie niet meer opnieuw te doen
Klopt 100%. Ik ben blij dat ik marshal ben en bij een ploeg hoor waar we elkaar blindelings kunnen vertrouwen. Maar vanaf het moment dat ik 's morgens vertrek naar mijn hobby en schrik heb om 's avonds niet terug naar huis te kunnen gaan stop ik ermee. Gelukkig is dat nu nog niet het geval.