View Single Post
Old 23-10-2004, 02:58
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Marshal
Niet goed opgelet..............de beelden laten niet alles zien. De eerste keer dat je de groen vlag ziet is vanwege de start. Op dat moment was nog alles goed.......op het moment dat de Markant Porsche de muur inketst zie je geel verschijnen. Alles gebeurde voor post 20........

De eerste keer dat ze doorkomen was groen volledig terecht want voorbij post 20 was niets aan de hand. De olievlag hoefde daar ook niet getoond te worden..........kon ook niet want er was iemand onderweg met de olievlag vanaf post 20 naar de "siflet" waar de olieplas lag. We hebben het signaal van de olievlag gegeven ter hoogte van de olieplas. Of er op post 19 met de olievlag gezwaaid is weet ik niet, kan ik me niet meer voor de geest halen.

Of de Frans sprekende baanposten van post 19 op de hoogte waren van de olie-situatie weet ik niet.
Ben niet akkoord. Heb vanavond de beelden nog eens gezien en er werd wel degelijk de groene vlag gezwaaid na het verloop van de eerste ronde. Dus nadat de Thiers-Porsche in de muur geparkeerd stond en op het moment dat de leiders (op volle snelheid voorbij kwamen). Bij de start moet op post 20 namelijk de groene vlag niet getoond worden. Dan gelden de groen (of rode lampen). Dat de olievlag niet getoond werd is een fout. Ook als ik jou uitleg hierboven lees. De organisatie in jullie ploeg moet dan maar anders gebeuren. De baanpost met de gele en/of blauwe vlag blijven op post tijdens een interventie. Indien je met 9 man op post bent blijven er nog 7 (of 8) over om de rest van het incident op te lossen. Het tonen van de vlaggen is primordiaal. Op dat moment ben jij de waarnemer (de ogen) van de piloten. Als de "olievlag" niet op post aanwezig was, is ook dit een fout. De vlaggenpost is in mijn ogen aan de "siflet" (waar trouwens de groene vlag gezwaaid werd) en daar moeten alle 7 vlaggen aanwezig zijn. Trouwens maakt niet uit waar ze getoond wordt maar ik heb ze alleszins niet gezien... We zullen het er IRL nog wel eens over hebben...

De olievlag werd getoond ter hoogte van de olieplas !!! Welke olieplas ??? De hele rechte lijn was een smurrie. Trouwens : dat is geen verklaring voor het WEL tonen van de groene vlag. Op post 19 werd terecht de gele vlag getoond. Zij hadden geen zicht op het feit dat er op de rechte lijn olie lag. Dat konden ze enkel weten indien jullie ze hiervan op de hoogte hadden gebracht...

Het blijft hier echter, zoals door anderen reeds aangehaald een welles nietes spelletje. Iedereen zal hierover zijn mening hebben en zal moeilijk van deze mening af te krijgen zijn.

Ik heb ook wel iets voor de verklaring van TTke. Het vroeger inroepen van de SC na een dergelijk slagveld, had één en ander kunnen verhinderen.

Bovendien moeten zowel piloten, baancommissarissen als toeschouwers begrijpen dat er op dat moment moet gereageerd worden binnen een (fractie van) seconde. Iedereen doet dit naar goeddunken. Discussies nadien zijn mogelijk maar moeten geen afbreuk doen aan de goede bedoelingen van eenieder op het moment van de feiten.

Aan de andere kant is het ook eens niet slecht om zijn ongelijk te kunnen toegeven...

C U
Reply With Quote