Quote:
Originally posted by Ottooke
Uit Appendix H van het Internationale Sportreglement van de FIA.
Betekent dus: gevaar! Op de baan lagen olie, koelvloeistof, brokstukken en er liepen marshals. Hoe gevaarlijker kan het nog worden?
Waarom zouden piloten wel van hun gas gaan omdat er olie ligt, en niet bij een gele vlag? Ah ja, een marshal in gevaar brengen is natuurlijk minder erg dan een beschadigde wagen 
De rood-geel gestreepte vlag en de gele vlag kunnen samen gegeven worden, maar m.i. duidt een gele vlag op groter gevaar dan een rood-geel gestreepte vlag.
|
Ik deel je mening niet... Ik kan je zeggen dat piloten behoedzamer zijn voor een olievlag dan voor een gele vlag. Bij een gele vlag is de oorzaak meestal sneller zichtbaar dan bij een "olievlag".
Bovendien raad ik je aan de beelden van pitstop.tv nog eens te bekijken. Daar zal je vaststellen dat op jullie post een
GROENE vlag wordt gezwaaid. Dat is m.i. helemaal fout.
Rechts van de piste zie een gele vlag, waarschijnlijk van een standscommissaris. Daarna zie je links van de piste de "Thiers Porsche" staan en juist daarachter zie je een groene vlag, links van de piste (op jullie post). Het oliespoor lag voorbij de groene vlag. De piloten werden op geen enkel moment gewaarschuwd voor olie of gladheid van de piste...
C U