View Single Post
  #86  
Old 22-10-2004, 12:15
TT Racing TT Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: provincie antwerpen
Posts: 62
Quote:
Originally posted by A.J.
Bij een gele vlag moet je van het gas. Deze regel bestaat opdat een piloot niet op de limiet een bocht instuurt waar er een ongeval gebeurt is of enkele marshalls aan het werk zijn.
Nu als er een gele vlag uit is op een recht stuk en de piloot die aankomt ziet dat er aan één kant van de baan marshalls staan maar de andere kant helemaal vrij is zie ik niet in welk gevaar hij extra oplevert als hij tegen een normaal tempo voorbij rijdt?
Nu reden ze met tempo 180 ofzo voorbij de startlijn. Dus iedereen zou tevreden zijn als ze gas gelost hadden en dus tegen 175 voorbijreden? of hadden jullie liever dat ze tegen 60km/u voorbij reden?
Inderdaad, groot gelijk. In de pilotenbriefing is er duidelijk gezegd dat de piloten een beetje moesten vertragen bij een gele vlagsituatie, maar absoluut geen bruuske vertragingen. Reden, veel te gevaarlijk. Maar vermits de baancommisarissen blijkbaar ingebouwde snelheidsradars hebben zien ze dit natuurlijk direkt. Waarbij ik hun werk absoluut niet afkeur en veel respect heb voor hun werk, maar het is nu eenmaal absoluut onmogelijk om in te schatten hoeveel ze nu echt trager rijden. Vergeet niet dat deze piloten echt wel weten wat ze doen, en zij waarschijnlijk veel beter kunnen inschatten dan wij hoeveel gevaar er dreigt. Zoals te zien op de beelden van HIBN, zelfs als ze achter de pacecar rijden, en vertragen voor een auto die op de weg staat, rijden ze nog te snel volgens de baancommisarissen en steken ze nog een gebalde vuist in de lucht. Misschien de bestuurders van de pacecar berispen voor hun te hoge snelheid?
Reply With Quote