Quote:
Originally posted by FLAT6
Los van het feit wie er tegen wie gereden is vraag ik me af wat de organisatie kan doen om te beletten dat iemand die een le in het oliecircuit heeft een rondje aflegt.
Kwestie van op niemands tenen te trappen : ik bedoel dus niet dat er piloten moedwillig doorrijden, ik kan er best inkomen dat je in de wagen geen idee hebt van de schade aan de buitenkant
Gezien de hoge kosten begrijp ik ook dat iedereen met een beschadigde wagen kost wat kost terug in de pits wil geraken.
benieuwd naar jullie mening.
|
Een piloot die hoge kosten vreest, zal NOOIT doorrijden als hij ook maar het vermoeden heeft dat er een olielek is. Want met doorrijden veroorzaakt hij haast zeker een totale motorschade en ten tweede weet hij dat hij het circuit gevaarlijk maakt voor zijn collega's.
Verder wil ik aan het ganse voorval volgende toevoegen :
Ik heb als teamchef een paar seizoenen meegedraaid in de Belcar en zelf gezien dat toppiloten (en ook andere) tijdens de briefings staan te praten, grappen, ja zelfs te bellen. Men moet dan ook niet verwonderd zijn dat er bij noodsituaties niet of nauwelijks gereageerd word op de koersdirektie. Weten ze de juiste procedure wel ?
Belcar is groot geworden met de topteams met spectaculaire wagens, maar durft men die teams of piloten ook wel straffen ?
Als je met het leven van baanposten begint te spelen, dan ga je te ver. Zij staan daar een weekend lang voor de piloten en niet andersom. Dus krachtiger ingrijpen, vind ik. Stop and go's, tijdstraffen of zelfs een wedstrijd schorssen.