Aangezien ik degene ben die hier het eerst de naam Danny Dubois heb laten vallen, wil ik toch enkele zaken verduidelijken.
Ik ben namelijk behoorlijk geschrokken van een aantal reacties.
Het is geenszins mijn bedoeling geweest Danny in diskrediet te brengen. Ik ken Danny Dubois al jaren als wedstrijdleider. Ik spreek mee uit mijn ervaring (periode 1987-1997) als teamchef in de Carglass Cup en piloot in de Touring Cup.
Ik heb Danny doorheen de jaren leren kennen als een integer en oprecht iemand, een joviale kerel die voor iedereen (van kleine amateur tot professional) aandacht heeft en voor iedereen aanspreekbaar is, die zijn taak als wedstrijdleider met de grootst mogelijke ernst en enthoesiasme uitoefent, en voor wie de veiligheid (zowel voor piloten als marshals) steeds een van de grote aandachtspunten is.
Met mijn post wilde ik vooral mijn ontgoocheling uitdrukken over het onverantwoorde gedrag van enkele toppiloten, in casu David Hart (die er inderdaad onder code geel afvloog in de 1e linkse), Marc Goossens en Bert Longin, voor wie veiligheid op het circuit blijkbaar geen topprioriteit is, ondanks de bezorgdheid hieromtrent van de wedstrijdleider.
Ik wil me ook volledig distantiëren van een aantal kwetsende uitspraken aan het adres van Danny Dubois. Dat de Belcar Masters misschien niet zijn beste wedstrijd als raceleider was, daar kan over gediscussiëerd worden. Persoonlijk vind ik ook dat enkele piloten op zijn minst een 'Stop and Go' hadden mogen krijgen. Dat is echter wel iets anders dan de man beschuldigen van favoritisme. Daar weiger ik aan mee te doen, omdat ik er absoluut van overtuigd ben dat dit onwaar is.
Voor de rest kan ik mij alleen maar volmondig aansluiten bij de reactie van Huudo. De bewuste foto bewijst voor mij alleen maar dat Danny zich goed geamuseerd heeft en zichzelf kan relativeren, in tegenstelling tot vele andere autosportbobo's. Ik zie het inderdaad Bernie Ecclestone en Max Mosley, of dichter bij huis, Roland Bruynseraede en Pierre Delettre nog niet doen.
Last edited by Baron; 19-10-2004 at 01:16.
|