Wat Lamot zijn crash betreft, hij zou wat teveel op zijn tractiecontrole gerekend hebben, en die viel toen weg, daarmee nogal hard de muur in met het gekende gevolg.
De wagen raakte idd net op tijd klaar voor de 2e kwalif, maar was eigenlijk nog niet op en top en dan toch die pole

's Avonds is er bij SRT nog aardig wat gewerkt om de wagen toch weer volledig klaar te hebben voor de warm-up en race, waar ze dus duidelijk in slaagden
Bij het wedstrijdbegin stonden we aan de Villeneuve chicane. Echt wel indrukwekkend hoe Longin en Goossens er daar aan kwamen gevlogen.
En Marc die reed echt wel snel vandaag hoor. De eerste ronde na de safety car chronometreerden wij een tijd van maar liefst 1.31.6 ! Toen hij daar aan kwam gevlogen, dacht ik echt dat hij veel te laat remde, maar toch lekker afremmen om de motor, en netjes insturen

adembenemend gewoon
SRT inderdaad weer 'pech' met de safety car, maar tacktisch gezien kunnen ze daar mijns inziens ook wel een Ross Brawn gebruiken, er zat wel meer in dan die 3e plek want Patrick reed meer dan behoorlijke chrono's ook.
Ik vind het toch raar dat de Hart Viper de finish haalde. Zowat halverwege de race stonden wij bij het klimmen van de heuvel. En daar ging de Viper maar moeilijk naar boven. Leek wel alsof hij constan gas loste en weer gas gaf. Of was dit misschien zijn naft die bijna op was en zo wat heen en weer klotste in de benzinetank?

Het was nochtans zeker een keer of drie na elkaar.