Welkom!!
Ik ben ooit eens begonnen - en ja ik weet het, 'k zou de reeks eens moeten afmaken

- aan een reeks modelbouwtips. Deze zitten hier een beetje dieper in het forum verborgen ondertussen, maar 'k heb ze even opgediept voor de gemakkelijkheid.
Modelbouwtips - Deel 1 - Inleiding.
Modelbouwtips - Deel 2 - De Voorbereiding.
Modelbouwtips Deel 3 - De Carosserie, een eerste inleiding.
Modelbouwtips Deel 4 - De Carosserie, het eigenlijke werk
Neem die maar eens door en je bent al een heel eind denk ik. Een gouden raad alvast om mee te beginnen. Oefenen, oefenen en nog een oefenen en heel veel geduld. Niet van het eerste model een perfect model willen maken, natuurlijk wil je dat, maar niet ontgoocheld zijn als het eens een keertje tegenzit.
Ook nog even meegeven dat we dit jaar begonnen zijn met modelbouwbijeenkomsten. Deze houden we 3 tot 4 keer per jaar in Zolder. We komen dan met enkele modelbouwers van hier op het forum samen om "hints and tips" met elkaar te delen, modellen te tonen enz. De eerste meeting was in maart, als ik me niet vergis, en de eerst volgende is gepland voor in september. Een exacte datum en agenda is echter nog niet vastgelegd. Regelmatig eens langskomen en dan kom je dat vanzelf te weten.
Succes en veelplekplezier
ps. we hebben bovenaan ook een post
Modelbouwvragen van beginners - antwoorden van anciens... Misschien dat daar ook iets nuttig staat. En als je een specifieke vraag hebt, kan je die best daar posten.