![]() |
GT1 World Championship: Round 1 - Abu Dhabi (16/17-04-2010)
Dit weekend vind de eerste manche van het gloednieuwe FIA GT1 plaats op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. 'The Battle of the Brands' belooft een vurige strijd tussen Maserati, Corvette, Lamborghini, Aston Martin, Ford en Nissan.
Eventjes mijn favorieten op een rijtje: - Ford GT °5: Thomas Mutch en Matech kennen de auto op hun duimpje en Romain Grosjean kent het circuit reeds uit zijn korte F1-loopbaan. - Aston Martin °7: Twee officiële rijders bij een semi-officieel team. - Corvette °11: Belgisch team met de extreem snelle Müller die wel eens potten kan breken. - Corvette °14: Andrea Piccini en Mike Hezemans kennen zowel het team als het kampioenschap goed en zijn natuurlijk extreem snel in een GT. - Nissan °23: Michael Krumm zal na een jaar in de schaduw eindelijk kunnen bewijzen hoe snel hij is. - Lamborghini °24: Reiter was tijdens de training gisteren al vooraan te vinden en ik verwacht dat ze daar dit weekend ook te vinden zullen zijn. - Maserati °34: Als supporter van Bert Longin kon deze wagen natuurlijk niet ontbreken. Met Bobbi als teamgenoot zit een podium er zeker in. Afspraak morgen voor Free Practice 1! ;) |
Ik kijk er naar uit! Toch ook de VDS Ford van Leinders niet onderschatten, hij was vorig jaar geregeld sneller dan de Matech mannen..
Benieuwd in hoeverre ze de prestaties van de 'oudjes' in balans hebben gebracht met de nieuwe GT1's. |
Hoe laat zijn de races eigenlijk? want het exqi sport schema is altijd een ramp.
|
GT1 TV timing in GMT: http://www.gt1world.com/gt1tv
|
Pff het exqi sport schema is helemaal anders. Slecht bezig daar de laatste tijd.
|
Iemand de time schedule van het hele gebeuren?
|
Daarstraks stond op de site dat de qualif om 15u15 GMT zou starten, en dat is nu 16u30 GMT geworden...
Live stream toch actief nu... |
Ben het eigenlijk wel beu dat ze in abu dhabi altijd in het donker rijden. De Gimmick is er al lang af hoor.
|
erg zware crash voor het vrouwenteam van match
|
Sessie afgebroken, Corvette op pole. Bron: turbomagazine.be
|
Alle corvettes ook al een gridpenalty:
Quote:
|
Ik denk niet dat de tijden in Q1 100% representatief zijn, aangezien niet iedereen voluit is gegaan en sommige wagens (Hezemans) niet hun volledige potentieel konden tonen. Kijk uit naar de race van morgen, jammer genoeg met slechts 23 wagens... :(
|
23 GT1s is anders nog altijd zowat het dubbele van wat we vorig jaar hebben mogen zien
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:38. |