De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Mosler dan toch terug in GT3??? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18331)

GT2-R 25-01-2009 00:24

Mosler dan toch terug in GT3???
 
Vandaag kwam ik dit tegen op ten-tenths:

Quote:

Apparntly so, Martin Short talked to Stephane Ratel at the Autosport international show and Ratel thought about it. Now apparntly he has decided the car is allowed back in British GT, I dont know why, but it is certainly good news. IMO.
Het is natuurlijk een gerucht maar als dit waar is zijn ze er een echt zooitje van aan het maken bij SRO. Ofwel laat je hem toe, ofwel niet. Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn!

Mark 25-01-2009 00:47

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 243004)
Vandaag kwam ik dit tegen op ten-tenths:



Het is natuurlijk een gerucht maar als dit waar is zijn ze er een echt zooitje van aan het maken bij SRO. Ofwel laat je hem toe, ofwel niet. Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn!

Staat ook in de Autosport van deze week dat Short/Mosler in het Brits GT 2009 actief zijn.

Mark 25-01-2009 11:32

Short gaat zowel aan de slag met de Mosler MT900 GT3 in het Brits GT en DSC. Ze verwachten nog een tweede wagen in te zetten. Ondanks de beperkingen die ze krijgen opgelegd denken Short en de zijnen dat ze voor de prijzen kunnen gaan. E.e.a. te lezen op pagina 84 van Autosport 22-01-09.

Down under doen ze het ook met Mosler:
Quote:

John Teulan’s Mosler MT900 GT3 ist in Australien eingetroffen. Auf dem Eastern Creek Raceway nahe Sydney fand ein Funktionstest statt, bei dem angeblich auch Top-Pilot Craig Baird am Steuer des neuen Wagens saß. Wie bereits berichtet, handelt es sich um das erste von zwei - oder sogar drei - Fahrzeugen dieses Typs, die heuer in der Australischen GT-Meisterschaft zum Einsatz kommen werden.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=3505&Itemid=1
Maar is de wagen nu "verboden" in het BGTC? Vind u het erg als ik niet mer snap :)

FIRE 25-01-2009 14:09

Kan het zijn dat de wagen een soort van nationale homologatie krijgt? Dus alleen toegestaan in nationale kampioenschappen en dus niet in FIA GT3.

De Ginetta was eerst ook toegelaten tot GT4, daarna weer niet en nu weer wel.

Mark 27-01-2009 20:23

Kan er eens een communicatie expert naar SRO gestuurd worden? Wat een bende amateurs zeg. Hebben die nooit onderling overleg? Eerst wel goedgekeurd door SRO int. SRO BE ook voor, SRO BE dan weer tegen, SRO int via een u-bocht weer voor en nu moet SRO BE weer in het gareel komen.

Vertel eens eerlijk, wie snapt SRO nog? ;)

FIRE 15-08-2009 20:23

Dankzij de gebroeders Jones, actief met Ascari, mag Mosler niet langer uitkomen in GT3 klasse van Brits GT en bovendien worden alle punten afgenomen die dit seizoen gescoord zijn:

Quote:

Announcement from Mosler Europe MD Martin Short
In response to a series of protests from David and Godfrey Jones and their Preci Spark Ascari team, managed by Mike Jordan, the MSA’s National Court has ruled that the Mosler MT900 GT3 is no longer eligible to race in the GT3 Class of the British GT Championship.

In addition, results and points scored by Mosler drivers Dan Brown and Martin Short, including and post Snetterton (the time of the final Jones protest), have been wiped from the record, so Rollcentre’s Dan Brown is no longer in contention for the British GT3 title (until this ruling he had scored 60 points, just nine behind the Preci Spark drivers).

Henceforth, unless the British GT Regulations are re written, Mosler GT3's can only race in the Invitation Class of the Championship. This option is currently unworkable for Martin Short and his Rollcentre team.

The National Court’s findings include this sentence: “It is, however, the view of this court that the problems and the difficulties, especially for the Mosler, would seem to have been caused in large part by the actions of SRO in apparently knowingly permitting the Mosler to compete in a Class for which it was patently ineligible.”

Moslers were entitled to compete in the Belgian GT Championship because a National GT3 Class was specifically included in that country’s series, but no such class was ever specifically written into British GTs where, in the Court’s words, “the Mosler was permitted by SRO to run within the Homologated GT3 Class”.

Without FIA Homologation, it follows, according to the National Court decision that the Mosler cannot compete in the GT3 Class, despite the go-ahead from SRO that it could. The problem is that SRO neglected to formally add the words 'and National' to the Rule "FIA and National GT3 Cars are eligible within the Championship Regulations" (although other sentences allowing the SRO to accept any car within British GT existed).

This indicates a conflict between the SRO and the overall management of the British GT Series, the MSA. SRO had given written and verbal affirmation that National GT3 cars were eligible, in fact , re-inforcing this well established policy, accepted the Mosler entry both before the season began, and at each subsequent race event. Rollcentre is hopeful that SRO and the MSA will come together and recognise the omission of the words 'and National' was indeed a technical oversight that they can immediately correct, and not a matter of ongoing policy.

Meanwhile, the issue over those two inadvertently omitted words (and National) in the formal regulations have proved costly for the SRO, the Championship, Rollcentre Racing and Mosler Europe and most importantly and tragically, Dan Brown.

Ironically, the Jones brothers are racing a car with a current performance advantage due to another technicality. The Ascari was originally only entitled to run in FIA GT3 several years ago because there were relatively few marques available in the European Championship’s first year and without any Ascari entries in Europe this year, the Ascari couldn't be ‘performance equalised’ for FIA GT3, the result of which has been that all Balance of Performance measures accrued for the Ascari over the last 3 years have been dismissed. Consequently, the Preci Spark entry has been running without last year’s 80 kg of ballast, and without the higher 20mm ride height Equalisation measure.

Martin Short: " We took part in the British GT this year to compete in the GT3 class against other high performance and competitive race teams for the National British GT Title, something the Invitation class does not offer. The fact that this unfortunate, semantic incongruity has now befallen us, with three quarters of the Championship gone by, and with the best young driver in BGT since Jonny Cocker taken out of the title running simply beggars belief.

”Hopefully, the British GT Championship will return to a better state next year. In the meantime, we will run where we are welcomed.

“As a postscript, I find it incredible that the MSA approves the regulations, and then decides they are wrong. Moslers were running under these specific regulations three years ago.”
Uitspraak rechter:
http://www.msauk.org/site/cms/newsar...ter=1&nid=1271

SRO, MSA en gebroeders Jones : :rolleyes:

Dus na Belgian GT, nu British GT dat diep in de problemen zit. Overigens zonder dit debacle was British GT ook al niet echt gezond wat betreft startveld.

Mark 09-02-2010 23:31

En jawel, de soap is nog niet ten einde:

Quote:

Eine positive Nachricht gibt es laut Dailysportscar für die Mosler-Fans in Großbritannien: Der MT900 GT3 wird unter bestimmten Voraussetzungen doch wieder in der GT3-Klasse der Britischen Meisterschaft starten dürfen.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4797&Itemid=1
Is er werkelijk nog iemand ter wereld die dit spel kan volgen? Ik niet in ieder geval. Dus ja, hij mag deelnemen aan het Brits GT3 onder bepaalde voorwaarden. Dan denk ik, dat zal voor de Belcar GT3 dan ook wel van toepassing zijn ;)

Echter, volgens de eerste ruwe highlights over het nieuwe Belcar reglement is dat dan weer te simpel gedacht, zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3230

Zullen we eens petitie starten om dat gehele franse SRO gezwel bij wet te verbieden? Het kan er alleen maar beter van worden!

Olivier Gouters 24-02-2010 20:33

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 255873)
En jawel, de soap is nog niet ten einde:



Is er werkelijk nog iemand ter wereld die dit spel kan volgen? Ik niet in ieder geval. Dus ja, hij mag deelnemen aan het Brits GT3 onder bepaalde voorwaarden. Dan denk ik, dat zal voor de Belcar GT3 dan ook wel van toepassing zijn ;)

Echter, volgens de eerste ruwe highlights over het nieuwe Belcar reglement is dat dan weer te simpel gedacht, zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3230

Zullen we eens petitie starten om dat gehele franse SRO gezwel bij wet te verbieden? Het kan er alleen maar beter van worden!

nix aan te doen!

Viper GTS-R*** 24-02-2010 21:07

Quote:

Originally Posted by Olivier Gouters (Post 256301)
inderdaad! ik denk dat we sro beter kwijt dan rijk zijn! fransen zijn goed in wijn en voor de rest is het een mooi land maar dan heb je het ook gehad... ( cfr Carrefour! )

Olivier, moest die (cfr Carrefour!) er nu zo zeer bij gezet worden?
Dat je een bepaalde autosport federatie in vraag stelt zoals Mark deed kan, met de nodige argumenten natuurlijk. Echter zo'n tussen () verwijzing naar een delicate actua lijkt me niet nodig... wou ik toch even vermelden.

groet
Thomas

Olivier Gouters 24-02-2010 21:29

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 256303)
Olivier, moest die (cfr Carrefour!) er nu zo zeer bij gezet worden?
Dat je een bepaalde autosport federatie in vraag stelt zoals Mark deed kan, met de nodige argumenten natuurlijk. Echter zo'n tussen () verwijzing naar een delicate actua lijkt me niet nodig... wou ik toch even vermelden.

groet
Thomas

je hebt gelijk! excuses


All times are GMT +2. The time now is 19:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.