De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Oeps Zandvoort (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15015)

tony s 21-02-2007 14:38

Oeps Zandvoort
 
http://www.nu.nl/news/984328/12/Geen...Zandvoort.html
En nu ????

Richard 21-02-2007 14:59

Gloeiende gloeiende:fight: .
Ik heb het gehoord op de radio, Hans Ernst was er ook niet zo blij mee, hij zei in het interview dat hij het onbegrijpelijk vond dat een regering die zoveel overheeft om grote internationale evenementen naar Nederland te halen zo vaak Zandvoort in de steek laat wat dit betreft.
Wéér slecht nieuws voor de autosportliefhebber want er moet waarschijnlijk 1 evenement van de kalender.
Ze zullen moeten kiezen tussen de verschillende evenementen, ik denk dat de WTCC de dans ontspringt want zoveel geluid maken ze toch niet?
Dus wordt het 1 van deze drie die wegmoet:
Masters of F3
DTM
A1

Zal waarschijnlijk dan de Masters worden aangezien de andere evenementen véél meer internationale bekendheid hebben.
Pokkezooi, ik denk dat we die A1 maar naar Assen moeten verplaatsen, die kan de druk van grote evenementen ook veel beter aan.

vortex 21-02-2007 15:01

Ja, dat zal weer procederen worden. Masters DTM en WTCC zijn geen probleem. (WTCC hebben geen geluidsdagen nodig) Kind vd rekening kon wel eens de A1 GP worden. Voor dit jaar zal ongetwijfeld wel weer op een of andere manier een uitzondering worden gemaakt. Maar de toekomst van A1 als serie is uiterst onzeker en er zijn absoluut 3 geluidsdagen voor nodig.

Ook Assen heeft problemen tav geluidsdagen. Het is allemaal niet zo eenvoudig. Zandvoort heeft overigens meermalen bewezen de druk uitstekend aan te kunnen.

Richard 21-02-2007 15:18

Tja, dat is ook waar, alleen de toegangswegen naar/van Zandvoort zijn met drukke racedagen écht niet voldoende om de verkeersdrukte aan te kunnen, het circuit zelf is wat dat betreft geen probleem.
En tja, dat A1 blijft maar een onzekere factor, schijnt ook zo te zijn dat de kijkcijfers achteruit gaan?

vortex 21-02-2007 16:00

Heel eerlijk gezegd denk ik dat de klasse op sterven na dood is. Het sukkelt publicitair in, de grote namen blijven weg , minder autos. Wel jammer, want vorig jaar was het geweldig! Maar misschien heb ik wel helemaal ongelijk!
Wat ik ook denk is dat CPZ zich ten onrechte rijk heeft gerekend voor de editie van 2007. Je kan zeggen wat je wilt, maar de naam Verstappen (wie??)heeft de meeste mensen naar CPZ gelokt. Het merendeel daarvan ga je niet meer terugzien in 2007.
A1 GP 2007 kon voor iedereen wel eens een hele grote teleurstelling worden.

Het zou mooi zijn als de Masters een goede upgrade kregen. dat is een 2 daags evenement. Na vertrek Marlboro is de promotie helaas ingestort waardoor de belangstelling van de BP Masters onder de maat bleef.

Inderdaad zijn de aan/afvoerwegen in Assen vele malen beter, dat is hun grote voordeel tov CPZ.

vortex 21-02-2007 16:44

Ik heb de uitspraak gelezen en zoals ik het bezie staat de milieuwet het domweg niet toe uitzonderingen te maken tav bv commercieel belang. Om dat te bewerkstelligen is een wetswijziging nodig of een uitzondering welke door de wetgever wordt geinitieerd. Naja, dat gaat niet lukken natuurlijk met al die groenen om ons heen. Maar misschien een uitgebreide lobby van cpz???
Nee, het wordt voorlopig echt een event skippen vrees ik!! helaas!

Bramzel 21-02-2007 20:16

Op het radionieuws op 3FM wist een woordvoerder van CPZ inderdaad te melden dat het de A1GP is die op de schopstoel zit nu.

Mark 21-02-2007 23:02

Zat ik vorig jaar toch aardig in de richting met het scenario wat we nu zien. E.e.a. is te lezen hier: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12763

Jarenlang de regels overtreden? Vroeg of laat krijg je daar de rekening van gepresenteerd ;)

Neemt niet weg dat dit nieuws niet goed is voor de lange termijn. De regels voor fijnstof en geluid zullen in de komende jaren alleen maar strenger worden. Voor het geluid kan men circuit-technisch geen maatregelen meer nemen. Ja, de aardewallen moeten flink wat hoger worden maar dat mag dan weer niet qua "horizon-vervuiling".

Aan het probleem fijnstof kan CPZ helemaal niets doen. Op zomerse dagen (en die krijgen we steeds meer :) ) neemt de verkeersdrukte dusdanig toe dat de luchtkwaliteit bepaalde kritische grenzen zal overschrijden.

Oplossing voor CPZ? Een lekker klein clubcircuit worden of in overleg met diverse overheden op zoek naar een nieuwe locatie.

Richard 22-02-2007 16:00

Ziet er naar uit dat de Masters gecancelled worden, beetje jammer want met A1GP weet je ook niet waar je aan toe bent.

Quote:

De Raad van State heeft besloten het aantal geluidsdagen van het Circuit Park Zandvoort niet uit te breiden. Daarmee werd het verzoek van het circuit, het huidige aantal van vijf dagen met zeven dagen uit te breiden, afgewezen. “Uiteraard zijn we teleurgesteld, maar niet verslagen”, zegt Hans Ernst, directeur Circuit Park Zandvoort. Wel betekent deze uitspraak dat we in onze expansiedrift wat afgeremd worden.
Tekst: PR.
Bron www.autosport.nl

Bramzel 23-02-2007 00:18

Ik heb begrepen dat zowel de A1GP als de Masters niet meer gehouden gaan worden. Alleen WTCC en DTM dus als 'grote' evenementen.

Dood en dood zonde. Het wordt tijd dat ze de polder in Flevoland eens gaan gebruiken ;) Ruimte genoeg en d'r woont geen kip.

Mark 23-02-2007 00:39

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203091)

Dood en dood zonde. Het wordt tijd dat ze de polder in Flevoland eens gaan gebruiken ;) Ruimte genoeg en d'r woont geen kip.

Daar kun je zonder problemen een luidruchtige kunstijsbaan van 5 km !!aanleggen die 400.000 actieve schaaters op 100 dagen tijd moet trekken in de winter 2007/2008. Gemeente en provincie zijn in een hosanna stemming over deze investering.


Gewaagde keuze om te kiezen voor de A1GP i.p.v. de Masters. Ernst die zijn eigen geesteskind om zeep helpt! De Masters stonden internationaal hoog aangeschreven, dat kunnen we van de A1GP nog lang niet zeggen.

De Masters hebben in de jaren '90 CPZ wederom glans gegeven. Of A1GP bij de start van seizoen 3 wederom zoveel kijkers trekt? Laat A1GP eerst maar eens seizoen 3 halen ;)

Bramzel 23-02-2007 01:18

Zowel A1GP als de Masters zouden gaan sneuvelen heb ik begrepen. Met 5 dagen kan je geen 3 grote evenementen laten plaatsvinden toch? Of gaat het om race-dagen?

Mark 23-02-2007 01:29

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203101)
Zowel A1GP als de Masters zouden gaan sneuvelen heb ik begrepen. Met 5 dagen kan je geen 3 grote evenementen laten plaatsvinden toch? Of gaat het om race-dagen?

DTM: 3 dagen (2.5 ??)
A1GP: 2 dagen (2.5 ??)

WTCC kan via de normale dagen als het bijprogramma "fluisterstil" is. Daarom heben ze de DSC geschrapt van dit evenement. Met het DSC erbij zouden ze teveel geluid "verbruiken".

Bramzel 23-02-2007 15:03

Ah, da's dan positief. Betekend dat echter dat de WTCC's met die leuke kromme pijpen gaan rijden om het geluid weg te keren van de dB-meter? ;)

Mark 23-02-2007 21:18

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203141)
Betekend dat echter dat de WTCC's met die leuke kromme pijpen gaan rijden om het geluid weg te keren van de dB-meter? ;)

Denk het niet, gewone de normale uitlaten lijkt me zo. Op CPZ werken ze met een bepaalde hoeveelheid geluid die je per dag / uur mag verbruiken. Vandaar dat o.a. de DSC geschrapt is.


All times are GMT +2. The time now is 21:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.