![]() |
VW terug naar Dakar in 2007
Hoewel VW er niet in geslaagd is zijn doelstelling dit jaar (= winst) waar te maken, wordt de geld toch niet dicht gedraaid :applaus: VW gaat in 2007 terug deelnemen en opnieuw proberen Mitsubishi te kloppen. Ze hebben nu 11 maanden om de Race Touareg 2 verder te ontwikkelen.
De piloten en copiloten zullen in de volgende weken/maanden bekend gemaakt worden. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze veel aan de line up zullen wijzigen; misschien mag Miller enkel tijdens de Dakar zelf rijden. |
bericht heeft in principe niet echt iets te maken met Dakar 2007 "algemeen", maar wel specifiek over VW's deelname volgend jaar. Even de titel aangepast. ;)
|
VW ook in 2007 in Dakar
VW Motorsport zal ook in 2007 aan de Dakar deelnemen met een evolutie van de Touareg Evo 2.
Ze zullen ook deelnemen aan verscheidene Wereldbeker manches als ook enkele Baja's. Bron: De Zondag en http://www.volkswagen-motorsport.com...107e13574f7dca |
Klinkt goed! Vind VW een goede tegenstander voor Mitsubishi, en hopelijk mag Henrard dit jaar een grotere rol spelen in het team, al vrees ik ervoor ...
|
Quote:
Waarschijnlijk een 2.5 turbo diesel. |
Volkswagen zal aan de rally van Tunesie deelnemen met Sainz en De Villiers, die beide een contract getekend hebben als fabriekspiloot voor 2006. Over Saby en Kleinschmidt wordt voorlopig niks gemeld... Sainz zal trouwens genavigeerd worden door Perin, die normaal copiloot is van Saby, en De Villiers door von Zitzewitz, die dit jaar navigator was van Miller en het jaar ervoor van Gordon.
bron: Volkswagen to contest Rally of Tunisia with Giniel de Villiers and Carlos Sainz |
Quote:
Quote:
|
Sainz is natuurlijk van enorm commercieel belang en hij heeft alles in zich om een rallyraid kampioen te worden (in tegenstelling tot brokkenpiloot McRae). De Villiers is ook een goede keuze: altijd meer bescheiden dan zijn teamgenoten (bv. McRae en Vatannen bij Nissan) en toch beter presteren. Ik denk dat het contract van Saby ook wel verlengd zal worden; belangrijk voor de chauvistische Fransen ;)
Volgens AMS zou Kris Nissen, de VW Motorsport baas, dolgraag Walter Röhrl aantrekken om in de Dakar deel te nemen. Dat zou gewoon fantastisch zijn. |
Andere naam die genoemd word is Souza (inclusief Galp sponsoring).
Had niet verwacht dat Kleinschmidt aan de kant gezet zou worden. Ik dacht namelijk dat zij belangrijk was ivm de Duitse thuismarkt. |
Quote:
Kleinschmidt is altijd zeer constant en doet het vooral goed op de lange zandproeven. Maar om Dakar te winnen moet je ook goed zijn in het snellere werk. Sainz lijkt mij meer een potentiele winner; hij moet enkel nog wat meer ervaring in de woestijn hebben. |
De Villiers en Sainz liggen al vast voor 2007. De bezetting voor de andere 2 wagens is nog niet beslist.
Quote:
|
Quote:
Het kan geen toeval zijn dat het om een Fransman en Duitser gaat en dus mogelijke vervangers zijn voor Saby en Kleinschmidt. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
:) VW Motorsport heeft gistermiddag een communiqué verstuurd dat te lezen is op www.pitstop.tv. Misschien heeft autosport.com dat wel overgenomen van pitstop.tv ... ;) |
Quote:
Quote:
ZF Sachs is trouwens een nieuwe technologische partner van VW in rally raid. De koppeling van de Race Touareg werd al door Sachs gemaakt. In de Transiberico rally zullen voor het eerste Sachs dempers gebruikt worden. |
All times are GMT +2. The time now is 23:16. |