De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Fia-gt 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10628)

marcel 14-05-2005 17:02

Fia-gt 2006
 
Yup, we zijn er hier al mee.

Vandaag hebben BMS en Aston Martin een akkoord bereikt voor de FIA-GT van volgend jaar.

bron: www.fiagt.com

Scapa 14-05-2005 17:17

Lekker vroeg dit jaar :D

Goeie keuze van Aston-Martin. BMS verdient dit uiteraard. Eindelijk (fabrieks)erkenning voor jaren hard werken.

Er gingen 3 teams met telkens 2 Astons zijn volgend jaar, niet? BMS, die Sheik .... en dan blijft er nog 1 team over. Dat zal drummen worden ;)

gwyllion 14-05-2005 17:46

Op pitstop.tv staat te lezen dat Russian Age Racing op het einde van het jaar al met een klantenversie van de DBR9 zal rijden.

FIRE 14-05-2005 18:55

En dan is er nog het project van de Brundell Brothers (Brundle en Blundell). Is dit project nog gaande?

fish88 14-05-2005 18:56

nu nog de corvette c6 en het word lekker spannend. hopelijk kan glpk carsport iets met de fabriek regelen

gwyllion 14-05-2005 19:06

GLPK heeft inderdaad al bewezen dat de Corvette zeker zijn mannetje kan staan in de FIA GT. Ik denk dat een aantal andere teams wel eens contact op zullen nemen met de Amerikanen.

Maserati, Corvette en Aston Martin zijn de wagens om volgend jaar te racen. Ferrari 550 is op het einde van zijn leven en de 575 blijft toch te traag (de nieuwe evolutie heeft nog niet veel verbeterd).

Ik hoop nog altijd dat de Lamborghini competitief wordt, maar dat lijkt niet realistisch. Reiter is Prodrive niet en Lamborghini pompt nooit zo veel geld in het project als Maserati dat gedaan heeft.

Bugalfa 14-05-2005 22:04

Russian Age zou dit jaar al op de Aston overschakelen ; is Russian age trouwens niet Larbre in disguise ? Huispiloot Bouchut en Larbre-Michelin zijn duidelijke indicaties .

Scapa 14-05-2005 23:14

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Russian Age zou dit jaar al op de Aston overschakelen ; is Russian age trouwens niet Larbre in disguise ? Huispiloot Bouchut en Larbre-Michelin zijn duidelijke indicaties .

Russian Age is Cirtek ;)

marcel 14-05-2005 23:27

en ik denk dat Larbre wel eens "Larbre in disguise" zou kunnen zijn

Scapa 14-05-2005 23:33

Quote:

Originally Posted by marcel
en ik denk dat Larbre wel eens "Larbre in disguise" zou kunnen zijn

Dat moet je mij toch eens uitleggen :D

marcel 15-05-2005 01:38

euh..

awel e..

veronderstellende dat Larbre gewoon meedoet dit jaar
veronderstellende dat Bugalfa denkt dat Larbre dit jaar onder de naam Russian Age rijdt (ipv gewoon onder hun eigen naam).
veronderstellende dus ook dat Bugalfa vergeten is dat er geen andere Larbre wagen rond rijdt.
veronderstellende dat Bugalfa daarom zegt dat Russian Age = Larbre in disguise

concluderende dat Larbre = Larbre in disguise.


toch nog gelukt van het uit te leggen :D

gwyllion 15-05-2005 12:53

Dat Bugalfa dan dit verslagje door Care van de kwalificatie in Silverstone leest.

Quote:

Italian Fabrizio Gollin, driving in place of Pedro Lamy at Larbre Competition this weekend, was the first to set the time for the 3 hour race.

...

Christophe Bouchut was tasked with qualifying the blue Russian Age Racing/Cirtek-managed Ferrari, but was hampered by problems with the gearbox.

FIRE 16-05-2005 16:54

Russian Age/Cirtek in ieder geval dit seizoen met AM (dus waarschijnlijk ook volgend seizoen):

Quote:

Press Release from Cirtek Motorsport follows :

Cirtek Motorsport announces 2005 Aston Martin DBR9 race programme

Cirtek Motorsport is proud to announce that it will be the first private team to compete with the Aston Martin DBR9 in the FIA GT Championship. The car will be present at the official test day at Spa on 12 July and will make its race debut at the 24 hour race at the end of the month.

The Russian Age Racing entry at Spa will be driven by regular drivers Christophe Bouchut, Nikolay Fomenko and Alexey Vasiliev and they will be joined by a fourth driver who will be announced shortly.

The car will compete in the remaining rounds of the 2005 FIA GT Championship and further announcements regarding the 2006 season will be made soon.

This exciting development marks a further major step forward for Cirtek Motorsport. In partnership with the East Anglian Aston Martin distributor Stratton Motor Company, new purpose-built technical facilities are currently under construction.

The new racing headquarters are housed close to Stratton Motor Company's Aston Martin distributorship and this move will enable road and race clients to share a unique experience when visiting either facility.

Rob Schirle commented: 'I am delighted with this latest progression for Cirtek and to be working in partnership with Roger Bennington. The commencement of the Aston Martin DBR9 race programme gives Russian Age Racing added awareness and credibility on the world motorsport stage'.

Roger Bennington added: 'Both companies have very substantial investment in motorsport staff, equipment and facilities. In discussing the DBR9 racing car and how we would operate it, it made perfect sense to align our interests. I am delighted that with our long history of association with Aston Martin, Stratton Motor Company now houses a high profile international racing programme'.


All times are GMT +2. The time now is 11:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.