![]() |
Jan Heylen met een Mosler MT900R in Espana?
Ik was op zoek naar wat referentie-tijden om de Ascari KZ1 naar waarde in te schatten. Opeens een Spaanse deelnemerslijst gevonden van de race in Jarama. Wie staat daar op? Jan Heylen !! In de winterperiode hebben we reeds mogen lezen dat hij bezig was met een GT-project. Gevonden! :D
De bron Het team waar hij voor uitkomt is ESCUDERIA MOTOR TERRASA, collega van dienst is HENK Van ZOEST. Maar nu komt de vraag: Hebben ze daadwerkelijk gereden? Op de hele site kan ik geen totaal uitslag vinden. Op het beperkte aantal foto's kan ik geen tweede Mosler zien.........maar dat zegt niks. |
Quote:
Bron van de tijden en uitslagen 1e kwalificatie sessie: 4de plaats algemeen, 4de GTA. Tijd: 1'35.192 achterstand tov pole: 1"925 2e kwalificatie sessie: 21ste algemeen, 15de GTA Tijd: 1'42.438 achterstand tov pole: 7"712 De reden van deze achterstand is mij onbekend, lag niet aan het weer want de pole tijd is zo goed als identiek. Heeft Henk van Zoest gereden? Op die naam vind ik helemaal niks.........bekend bij iemand van jullie. Race 1: uitgevallen, rondje of zes gereden. Reden van uitvallen niet bekend. Race 2: niet van start gegaan. |
Toch wel een prachtig kampioenschap. Zoveel Mosler's, LM600's, 360 Modena's en een Seat Toledo GT. Volgende keer beter voor Heylen.
|
Ik wist hiervan...maar de mannen van Geel kennen mekaar natuurlijk . Die Mosler reed vorig jaar mee in Dutch Supercar . Geel is toch wel een goede kweekgrond voor piloten (en pilotes hoop ik want ik heb 3 dochters) : Marc Goossens, Jan Heylen, Leo & wijlen Frans Ooms, Franky Boulat, Franzke Lamot, Janneke Wouters (is al een paar jaar verhuisd maar Geelse Roots), "Fonny"Mathieu en ik vergeet er nog een paar . Er liggen een paar goei ronde punten met schone"kerbstones" in Geel
|
Quote:
vrije training was Jan helemaal vooraan. Tijdens kwali 1 ging alles behoorlijk maar gaf de motor minder power. tijdens kwali 2 lieg de motor nog minder en zag men dat de cilinder koppakking stuk was. Ze wilden dan na een voorlopige reparatie toch starten maar na enkele ronden was het helemaal over |
Quote:
Wat betreft Heylen, zo te zien heeft ie een goede indruk achtergelaten.......dat kan nooit verkeerd zijn voor de toekomst ;) |
Ronde 2 zit erop in Spanje, plaats van aktie was Valencia.
Uitslag race 1: Heylen / Van Zoest => Uitgevallen Uitslag race 2: Heylen / Van Zoest => Uitgevallen In de trainingen e.d. kan Heylen die wagen wel in de top 10 rijden, geloof dat Van Zoest zo'n 7 seconden per ronde trager is. Beide Seats (die lelijke Toledo GT van de Spa 24 uur 2003 en die prachtige Cupra GT) reden afgelopen weekend mee. Wederom de Ascari aan de start...... |
All times are GMT +2. The time now is 23:25. |