De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rittensport (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=59)
-   -   Rittensport---> OCMB Grenslandrit 28-03-2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9985)

fordje 13-02-2005 16:57

Rittensport---> OCMB Grenslandrit 28-03-2005
 
1 Attachment(s)
De eerste Rittensportwedstrijden van 2005 zijn al achter de rug, jammer genoeg allemaal een beetje uit de buurt voor mij.

Om het goed te maken is er op paasmaandag (!) de OCMB Grensrit. (28 maart 2005)
In tegenstelling met een "gewone" zaterdagrit wordt er dus overdag gereden.

Rit staat open voor zowel OLDTIMERS als gewone voertuigen. Er is een dubbel klassement voorzien waarbij de VAS klasse nogmaals wordt ingedeeld in Recreatie, Tourisme en Sport.

Alle info: http://www.ocmb.be/
Verder linken naar Rittensport en reglement downloaden. In bijlage is een zipfile toegevoegd

Zijn er geïnteresseerden ?

Werner333 13-02-2005 17:06

Pascal en ik hebben afgelopen jaar al meegedaan hier.
Normaal dit jaar opnieuw. Een van de mooiste ritten van 2004 als je het mij vraagt. Zeker een aanrader.

Tigerracing 15-02-2005 17:59

sorry, zal dan wel lekker genieten van de sneeuw en het skieen

fordje 15-03-2005 22:09

De OCMB rit komt eraan. Na eerst even uitwaaien in ZOlder is er op paasmaandag de OCMB Rittensport.

Zijn er nog medestrijders die de strijd tegen de paashaas aangaan en kiezen voor een dagje rittensport?

JFL en ikzelf staan intussen op de deelnemerslijst. Mochten er bijkomende teams inschrijven dien je op de inschrijving PADDOCK aan te geven (zet dat maar bij renstal of zo), men gaat dan rekening houden met starttijden.

Alvast tot dan

thrust ssc 15-03-2005 22:17

ik doe voor de tweede keer mee: dit jaar met een witte bestelwagen !!!! zit wat hoger
see you all and have fun !!!

Jan 16-03-2005 10:02

Tijdens een vorige mistige rit hebben wij al eens veel herfsthazen gezien (bleken wel steeds dezelfde :D ). Hoe mooi de OCMB rit ook is (van horen zeggen ;) ), wij zullen hiervoor jammer genoeg verstek laten gaan.

De Titanicrit in Rijkevorsel op 9 april staat wel reeds in onze agenda.

Succes en veel plezier aan de deelnemende Paddockers,

jan

Boetzie 16-03-2005 11:40

De tijd vliegt toch weer!

Voor De OCMB rit ga ik mijn uiterste best doen, maar vrees er eerlijk gezegd voor (ook al is dat inderdaad op de Noorderkempen na, een van de mooiste ritten)

9 April zijn we wel weer van de partij op de Titanic Rit in Rijkevorsel voor de Start van de Roger Boeren Challenge 2005


Groetjes

Pat 16-03-2005 22:36

Sorry gasten, de wagen heeft nog steeds te lijden van zijn uitstapje in het Waasland (en dat is redelijk letterlijk te nemen).
Hij zal pas klaar zijn eind mei. Tijd hebben hé ...

@Werner333

Ge moet dus niet heel de tijd zitten rondkijken of er geen beweging is in de velden ... :D :D :D

Pascal 18-03-2005 04:01

Quote:

Originally posted by Pat
Sorry gasten, de wagen heeft nog steeds te lijden van zijn uitstapje in het Waasland (en dat is redelijk letterlijk te nemen).
Hij zal pas klaar zijn eind mei. Tijd hebben hé ...

@Werner333

Ge moet dus niet heel de tijd zitten rondkijken of er geen beweging is in de velden ... :D :D :D

Pat, je hoeft helemaal niet aan de start te komen met een Classic. Ook met een "hedendaagse" auto kan je er van start gaan. Werner en ikzelf zijn ingeschreven en zullen bvb deelnemen met een Audi A 2 of Smart ForTwo (weet nog niet welke in van stal ga halen)

Vorig jaar een 20° plaats bij de Toertimers en een 3° plaats recreatie. Hopelijk doen we dit jaar beter. Wat echter van belang is, is ons eens goed laten gaan, de winter heeft lang genoeg geduurd.

Ik zal me moeten haasten om tijdig binnen te zijn want ik moet 's avonds nog gaan werken. Hopelijk moeten we niet vervroegd afbreken !!!

C U

Raceboy 18-03-2005 09:40

Ik ga er niet bijzijn, ik ga in Warneton nog is zien hoe het zit met de CAMSO V8 dit jaar.

Pat 18-03-2005 23:20

@Pascal

Met mijn Escortje begin ik er niet aan. Beestje heeft 190.000 km en ik heb hem nodig voor het werk. Als daar iets mee misgaat kan ik te voet naar Mechelen. Ik doe ook nog eens voor het werk kilometers naar Woluwe, Gent, Elsene en Antwerpen. Ik kan het mij niet veroorloven hem te moeten laten staan.

Werner333 19-03-2005 14:49

Spijtig dat we je dan gaan zien Pat.
Tot de volgende dan maar.

Jan 20-03-2005 17:36

Quote:

Originally posted by Pat
@Pascal

Met mijn Escortje begin ik er niet aan. Beestje heeft 190.000 km en ik heb hem nodig voor het werk. Als daar iets mee misgaat kan ik te voet naar Mechelen. Ik doe ook nog eens voor het werk kilometers naar Woluwe, Gent, Elsene en Antwerpen. Ik kan het mij niet veroorloven hem te moeten laten staan.

Gewoon ter geruststelling Pat; ik heb met mijn Golfje van 22 jaar oud en 282.000 km die ik dagelijks gebruik om in Mechelen te gaan werken al veel rittensportplezier beleefd, en het Golfje ook, daar ben ik heel zeker van.

jan ;)

fordje 20-03-2005 18:36

Quote:

Originally posted by Werner333
Spijtig dat we je dan gaan zien Pat.
Tot de volgende dan maar.

Toffe gast gij !!...Spijtig vinden dat ge uw paddock-collega tegenkomt.... :) :D

Alle, mannen. Als je Werner ergens tegen het lijf loopt, gewoon zeggen. Dju Werner spijtig dat ik u hier zie !! :+ :+

Pat 20-03-2005 19:49

@jan

even het tweede verhaaltje lezen, dan weet je direct waarom ik dit liever niet doe ... :rolleyes:

http://www.atm-organisatie.be/products.htm

@fordje

ik had ook even dat gedacht. Maar Werner333 kennende geef ik hem toch het voordeel van de twijfel ! Typfoutje ?? :D :D :D

Jan 21-03-2005 10:45

Quote:

Originally posted by Pat
@jan

even het tweede verhaaltje lezen, dan weet je direct waarom ik dit liever niet doe ... :rolleyes:

http://www.atm-organisatie.be/products.htm


Begrijpelijk, maar laat je daardoor niet ontmoedigen. Een wagen die je dagelijks gebruikt (zelfs oud en kilometerrijk) heeft normaal gesproken niet de technische mankementen die je wel eens kan tegenkomen wanneer je occasioneel een oud specialleke uit de schuur haalt. ;)

jan

Werner333 22-03-2005 21:04

Quote:

Originally posted by fordje
Toffe gast gij !!...Spijtig vinden dat ge uw paddock-collega tegenkomt.... :) :D
:fight: :fight: :fight:
Was percies weer goed wakker als ik dat schreef.
Moest dus zijn: Spijtig dat we je dan niet gaan zien Pat. :o

Pat 22-03-2005 22:23

Werner toch, ge zou dat al moeten weten, EERST posten DAN PAS naar de Normandië ! :D :D :D

fritske 25-03-2005 11:56

OCMB Grensrit
 
Ik heb alle commentaren gelezen en gezegd het pakt me.
Ik probeer maar om elk jaar iedereen een aangename rit aan te bieden.
Ik hoop jullie te mogen begroeten op deze rit, alhoewel de inschrijvingen zijn afgesloten. 70 teams staan op de deelnemerslijst.
Voor wie wil deelnemen aan de volgende OCMB ritten: op zaterdag 3 september 2005: de 3 provincieen Classic met start in Diest, deze rit is eveneens een dagrit en dan natuurlijk de OCMB Begijnenrit (avondrit) op zaterdag 12 november 2005
Voor verdere inlichtingen www.ocmb.be of wilfried.leys@chello.be

Groetjes
wedstrijdleider OCMB Grensrit - Fritske

fordje 25-03-2005 15:19

Ha Wilfried!! Mijn promotiecampagne heeft blijkbaar succes gehad :) blij je hier te zien!

Tot maandag, we zullen ons best doen en er een gezellige dag van maken.

Pat 26-03-2005 01:36

@Fritske

Eerst en vooral welkom op het forum !

Als wedstrijdleider van de OCMB Grensrit wil ik je toch een vraag stellen ...

Ik heb de kalenders allemaal eens naast elkaar gelegd (circuit en rittensport) en kom tot de vaststelling dat er zoveel georganiseerd wordt in dezelfde weekends.

zie ook Rittensport 2005 - Kalender .

Ik vraag mij dan af of dit bewust gedaan wordt of gewoon een stom toeval is.

De Titanicrit op 09.03.2005, in volle Techno Classica vind ik persoonlijk zelfs "heiligschennis".

Ik wil zeker geen stenen gooien, ik vind dat jullie als organisatoren en uitzetters prachtig werk verrichten om ons een dagje autoplezier aan te bieden !

fritske 26-03-2005 02:11

Er is in feite een heeeeeeeeeeel groot verschil tussen rittensport en circuit. Volgens mij komen de circuitrijders niet naar de rittensport en omgekeerd. We zijn van september/oktober bezig om een kalender op te stellen voor het komende seizoen en durf u verzekeren dat we met veel factoren moeten rekening houden: we beginnen met WK - EK - BK (als die heren van den RACB goesting hebben om te werken) - VAS/ASAF regionaal en dan komt de rittensport. Zoals je ziet veel vrije datums schieten er niet over. Resultaat: een deel wedstrijden vallen samen.
Groetjes Fritske

Pascal 27-03-2005 01:58

Quote:

Originally posted by fritske
Volgens mij komen de circuitrijders niet naar de rittensport en omgekeerd.
Dan zijn wij hier met een hele ommekeer begonnen precies... De meeste onder ons zijn circuit-liefhebbers en doen toch mee aan rittensport.
Maar ik kan inderdaad beamen dat het niet makkelijk is om een organisatie op een "goed" moment te organiseren. Als Depaddock iets organiseert, is het ook altijd zoeken naar een "vrije" datum op de autosportkalender en ik kan je verzekeren dat dit zeer moeilijk is.

Ga toch proberen dit jaar enkele rittensporten mee te pakken, te beginnen met die van OCMB op Paasmaandag...

C U

thrust ssc 27-03-2005 12:38

Ik rij met nummer 41 als copiloot
met welk nummer rijden jullie ?
tot morgen

Pascal 27-03-2005 18:36

Quote:

Originally posted by thrust ssc
Ik rij met nummer 41 als copiloot
met welk nummer rijden jullie ?
tot morgen

Weet het niet... Blijkbaar heeft iedereen een mail gehad maar wij niet :confused:

C U

thrust ssc 27-03-2005 21:19

pascal,
je hebt nummer 54
je moet er wel voor 9.30u zijn
je start om 10.54 of 55

fordje 27-03-2005 21:30

Pascal
Check eens PM, zal die mail sturen

Pascal 29-03-2005 05:56

Voila, de grensrit zit erop. En we hebben ons weer eens goed geamuseerd.

Om 10.54 uur gingen wij van start voor het eerste deel. Aan een gezapig tempo gestart bij de eerste RT. Na enkel kilometer zagen we er al enkele sukkelen ondanks het feit dat wij vonden dat het tot daar nog zeer gemakkelijk was. :D Weinig controleborden maar dikwijls een straatnaam noteren. Een manier van Frits om het op de talrijke kruispunten veilig te maken. Het zoeken naar straatnaamborden zorgt ervoor dat het tempo gebroken wordt. Dit wil echter zeggen dat op het eind van de RT de meeste teams in problemen kwamen met de ideale rijtijd. Bij onze aankomst aan het einde van deze RT wist de controleur ons te zeggen dat we slecht het derde team waren dat op tijd binnen was.

De ingetekende lijn met blokkade was een kwestie van eens goed nadenken en het reglement consequent toe te passen en ook dat leek vrij goed te lukken.

Halverwege een regroup in de welbekende "Ponderosa" te Sint Truiden. Even van gedachten wisselen met de andere deelnemers en met de organisator. Als we nu eens geen bordjes hadden gemist, zag het eerste deel er goed uit.

Op weg voor het tweede deel met bolleke-pijl, punten en pijlen rit en gestyleerde bol-pijl. Via de "voorsteden" van Sint Truiden (sommigen zullen het graag horen) richting Halen, Zelem, Bekkevoort Tielt Winge, terug richting Lubbeek. De punten en pijlen-rit was lekker puzzelen maar leverde niet al te veel problemen op. Ook de gestyleerde pijl was niet zo heel moeilijk.

Aangekomen in Sint Bernard was de uitslag van het eerste deel reeds geafficheerd. Groot wa sonze verbazing als bleek dat we op de zesde plaats stonden met 1.608 strafpunten (tijd) en geen gemiste controle.

Ondanks het feit dat de organisator deel 2 had opgesplits in deel 2A en 2B duurde het een hele tijd vooraleer de uitslag bekend werd. We konden niet wachten op de prijsuitreiking. Maar bij het uithangen van de controlekaart bleek dat we 2 letters haden gemist. Gevolg minstens 60 strafpunten en vermoedelijk een grote tuimeling in het klassement. We verwachten een klassering algemeen in de buurt van plaats 25 maar daarvoor zullen we moeten wachten tot de uitslag op de website staat.

Al bij al een leuke dag gehad met niet al te veel regen. De kleine betonbaantjes tussen de velden lagen er vettig bij, wat zeker geen nadeel is, als je ervoor verwittigd bent.

Ondanks het feit dat de organisator ervoor zorgde dat de controleurs op veilige plaatsen stonden en dat nij start en finish van RT's voldoende plaats was voor de deelnemers, hebben we hier toch een opmerking over. Op sommige plaatsen stonden de controleurs zo kort op de rijbaan dat de deelnemers op het fietspad dienden halt te houden en dit tot ergernis van niet deelnemende weggebruikers. En dit terwijl er plaats genoeg was.
Aan de andere kant waren er meerdere omwonenden die naar de rittensport stonden te kijken en van ver stonden te wuiven of assistentie kwamen leveren voor een Porsche die in panne stond. Ook leuk om met deze mensen eens een bababltje te slaan.

Frits, bedankt. Het was weer mooi en het was helaas weer veel te vlug voorbij....

C U

fordje 29-03-2005 15:17

Het was inderdaad de moeite.
Je hebt nog geen meter gereden en je ligt al plat van het lachten ....Wat wil je nog meer op een paasmaandag.

De rit zelf was onze eerste dagrit en dan nog met een heleboel nieuwe zaken erin. De resultaten waren er dan ook naar. Een top 10, zoals voor Werner en Pascal, zal er na deel 1 voor ons niet in.

Deel 2 ging wat beter, dachten we, alleen verstoppen ze die bordjes zo goed....

Uiteindelijk toch een plezante dag gehad, en dat was de bedoeling.
Ik heb alleen nog een halve dag schrobwerk om van een bruine auto weer een grijze te maken....man wat een modderzooi !

Leuk zicht trouwens als je achter een driftende MG hangt die zich door een laag modder van 30 cm gooit...

De einduitslag is net binnengekomen via mail.


Na een knappe 6° plaats in deel 1 van Werner en Pascal (dat ze foutloos hebben afgelegd) zijn ze in deel 2 wat teruggevallen door enkele bordjes te missen. Een uiteindelijke 20° plaats is het resultaat
deel 1: 1,608 strafpunten
deel 2: 78,720 strafpunten

Totaal 80,328


Voor ons was het een stuk minder..

Deel 1 86,456 strafpunten
Deel 2 105,672 strafpunten

Totaal 192,128 (plaats45)


Nog even vermelden:

de winnaar had slechts 3,216 strafpunten !!

We moeten dus nog een pak leren :) :D :+


Maar toch....de laatste deelnemer had 1320 strafpunten ( :confused: dat waren die mannen met de blauwe Opel Kadett ) maar die hebben er dan ook een rallycross van gemaakt. Ik ben vrij zeker dat die mannen geen enkel bordje hebben tegengekomen.
Telkens je die kerels tegenkwam reden ze net de tegenovergestelde kant op van de rest van het veld.... Je zal maar lol hebben hé. :+ :D







fritske 29-03-2005 16:25

Als inrichter van de OCMB Grensrit ben ik een gelukkig man met 65 teams aan de start. Toch heb ik een kleine opmerkingen.
1. we stoppen geen controlebordjes weg, maar de deelnemers moeten wel het juiste traject volgen (uitleg de meest rechtdoorlopende weg zie briefing)
2. van een bruine auto een grijze maken !!!! ik zal trachten om volgend jaar een car wash als sponsering te krijgen.
3. bekendmaking algemene uitslag te lang: de uitslag was klaar om 19u30 = half uur na de ideale tijd laatste deelnemer + 1/2 uur want deze mag een 1/2 te laat komen voeg daarbij de klachten termijn: 15 min + 15 min om de uitslag officieel te maken = 21u en welk uur is de prijsuitreiking begonnen? juist ja 21u

Maar allez ik zie dat jullie zich hebben geamusseerd en dat is volgens mij toch wel het belangrijkste.

Fritske

Pascal 30-03-2005 01:14

Quote:

Originally posted by Pascal
We verwachten een klassering algemeen in de buurt van plaats 25 maar daarvoor zullen we moeten wachten tot de uitslag op de website staat.
Voila, de uitslag staat op de website. Ook hier puik werk van de organisator. De dag na de wedstrijd al een resultaat online ; anderen kunnen er een voorbeeld aan nemen...

Dus in deel 2 : 78,72 strafpunten en een 34° plaats.
Algemeen zijn dit 80,328 strafpunten een een 20° plaats, als ik me niet vergis net dezelfde plaats als vorig jaar.

In de rittensportklasse een 6° plaats in de recreatieklasse...

C U


All times are GMT +2. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.