![]() |
DTM race driver demo
http://games.telenet.be/index.php?newsid=5653
Ik ben de demo momenteel aan het binnentrekken aan 700 kb/sec (thx to telenet-mirror) .... seffes mijn ondervindingen |
Ik aan 311 kb/s wat ik even goed vind, ik moet de komende 4 minuten toch nog even depaddock lezen :p
|
Conclusie:
niet onaardig... |
conclusie ...
Quote:
|
Nou, op andere fora komt deze game er ronduit niet eens door. Laat staan dat er iets positieds over gezegd wordt.
Tis een blaatgame, met foute physics en foute baanlyouts. Kortom, ***game. Maar goed, wie ben ik ;) |
Quote:
|
Hij staat natuurlijk ook op www.fragland.be
|
DTM is minstens toch interessant te noemen omdat Zolder misschien kan geconverteerd worden voor GTR 2002 :D :D :D
|
Quote:
|
Quote:
|
Mijn bescheiden review:
Graphics: tamelijk te pruimen, maar arcadisch Gameplay: teleurstellend, onnatuurlijk wagengedrag, slecht sturen met joystick (Thrustmaster F1 FF) , wagen die precies weer op zijn middenas draait ipv op z'n voorwielen, maw een triestige affaire... Sound: pfff, volgens mij was er maar weinig budget voor de soundmannen. Conclusie: mijn enthousiasme is veranderd in teleurstelling. Resultaat: DTM is verticaal geklasseerd im mijne vuilbak, en sebiet laat ik er de Norton cleansweep eens op los. Olééééééé :( :( :( |
Quote:
|
Toch moeite gedaan om met de opties te spelen, deadzone en zo...
Het stuur reageert weer zo logaritmisch, of hoe noem je dat... De Force feedback is ook niet dat.. Als je van de baan gaat krijg je zo een toiiiiinnngg, effect, alsof er iemand aan een elastiekje trekt. Ik ben in ieder geval ontgoocheld. Ik mankeer totaal de "feel" dat je een wagen aan het besturen bent, zoals bv wél in GPL, GTR 2002 en F1 2002 en Nascar 2002-3. |
weh ..... Krikke .... wtf ... grafisch is da hier wel stevig af zene
1280*1024 32 bit is prachtig op vlak van besturing is er inderdaad nog ruimte voor verbetering ... maar het is work in progress-demo he ... no reason om het nu reeds af te kraken. |
Kzallet sebie ook is binnentrekken :)
|
Quote:
GRafisch zal het wel in orde zijn zeker, als je het op full detail kan draaien. Ik zal mij er nie over uitspreken, want alles staat op het minimum en nog haal ik maar een tiental fps :( |
Tja, ik zei ook dat de graphics tamelijk te pruimen zijn, maar ze zien er toch nogal arcadeachtig uit. Misschien ben ik een moeilijke mens maar ik vind graphs zoals in GTR 2002 toch meer te pruimen. (alhoewel er soms minder detail in steekt...)
Wat de besturing betreft, krijg ik exact dezelfde "feel" als toca 2, ook van codemasters als ik me goed herinner. Bij Toca probeerde ik ook allerlei aanpassingen om het sturen beter te krijgen, maar het lukte niet echt. Bij het racen had ik ook tamelijk wat stotters (athlon xp2000, 512Mb pc2700, GeForce 4 TI4600 128Mb 3DMark 2001 11700ptn), ik ramde oa Albers (wat ik mét vol enthousiasme deed trouwens, hij zong ineens duidelijk een toontje lager dan gewoonlijk...) en het spel schokte een seconde of 2 eer het terug goed ging. Het is wel een demo maar het zegt toch al iets over de code toch... (gelukkig is deze demo al beter als de eerste :D ) |
|
Grafisch allemaal heel leuk, maar feel is toch veel te arcade en dat is natuurlijk minder voor een spel dat de ambitie heeft om een realistisch racegame te zijn. Een gemiste kans denk ik want de rest van de formule leek me wel boeiend.
|
Besturing = zwak , totaal , vooral als je gtr gespeeld hebt ervoor , kwasie perfecte besturing heeft gtr mijns insziens. ook da geluid suckt bij dtm rd :(
|
Mischien lost dit wel enkele besturingsproblemen op:
# Handling adjustment for PC wheel / Sim settings # fbgripmodifier - higher numbers gives more grip at the front, lower numbers more grip at the back # maxsteeringlock - reduced steering lock works fine, and gives better sensitivity at high speed # overallgripmodifier - to try and make same performance as old handling system # speedmaxsteeringlockforpad - in m/s, once beyond this speed lock is recuded by (this no / speed) for simulation mode on joypads # DONT USE SPACES!! |
Bij mij crasht dienen demo van't moment da'k wil gaan rijden (allez, ik neem aan dat ge na gekozen voor automaat of manueel en continue selecteerd te hebben dat ge dan kunt gaan rijden).
Verschillende resoluties en kleurdieptes geprobeert (zowel desktop als in het spel), maar noppes... Systeem: Athlon XP2000, 512Mb ddr, Win98se (DX8.1), Gf3 Ti200 (v29.42 drivers), SB PCI512 soundcard, Logitech MOMO FF stuur. Suggesties? Jan. =--- |
De 40.72 drivers doen het hier toch...
|
Quote:
De graphics vond ik dan weer knap met alle instellingen op max. maar het racen stak me toch een beetje tegen... hopelijk brengt de verhaallijn nog wat extra gameplay met zich mee... al bij al kijk ik toch uit naar de release en zal ik dit spel zeker kopen al is het enkel maar om een firma als codemasters te steunen, ze hebben toch al heel wat racegames gemaakt en dat apprecieer ik altijd wel :D Over geluid gesproken! Gisteren heb ik Racing Simulation 3 van Ubisoft eens geïnstalleerd, das pas slecht geluid hoor... :frusty: precies een spel van 5 jaar geleden !!! Gelijk terug van mijn PC gesmeten! |
Quote:
Ik heb een beetje schrik van van drivers te veranderen voor dezen demo omdat de rest (GPL, GTR2002, NR2003) nu goe marcheert met mijn huidige drivers en ik heb gehoord dat dat zo'n pest is van die terug te zetten moest dat met 40.xx drivers nie marcheren. Trouwens, ik dacht dat die 40.xx drivers voor de GF4 waren? Jan. =--- |
Jan doe geen moeite...
Graphics... Vanuit de cockpit rijden is niet te doen... je gezichtsveld is veel te beperkt en de cockpits komen niet echt geloofwaardig over. De track's zijn niet echt accuraat te noemen, en de graphics daarvan zijn ook allesbehalve. Je kan auto's inhalen aan de buitenkant over het gras... de physics zijn arcade, rijd je je voorwielen zo krom als wat, dan nog stuurt je auto min of meer. (veel verschil voel ik niet omdat ik zowiezo geen gevoel heb dat ik met een auto rijd in dit spel) Ik kon mijn pedalen niet instellen omdat het game geen meerdere controllers ondersteunt. Volgens mij is de ideale controller hiervoor een gamepad... Die filmkes zijn zo cliché als wat, de stoere piloot en zijn entourage zijn ronduit belachelijk. kl*tegame. Het is van de hand van Codemasters, ik had zoiets dus verwacht: Een arcade game die als sim voorgesteld word, en door vele gamers als beste sim bezien zal worden :/ Hoera... Mensen die graag Colin Mcrae speelden zullen zich hier waarschijnlijk ook wel een paar uurtjes mee kunnen bezighouden. De gemiddelde simracer daarentegen... Die IRL sim die ze aan het maken zijn zal ook niet veel voorstellen vermoed ik, evenals Colin Mcrae 3... |
Quote:
Ok, ik heb hem dus gespeeld (computer op't werk) en yep: cockpit nog steeds onbruikbaar, zelfs met de SIM cheat (analoge besturing is een "cheat"? :confused: ). Graphics en circuits niet overtuigend, cut scenes niveau 8-12jarigen in een schooltoneelstukske en het weggedrag.... 'k zal maar niks zeggen zeker? :rolleyes: Die TOCA spellen worden met elke generatie slechter en, jawel, vanaf de eerste incarnatie zitten die pipos van Codemasters reeds te lullen over realisme, terwijl ze anderszijds toegeven dat ze kwa weggedrag op het gevoel af gaan en de autos zich gedragen zoals de gemiddelde "niet-erg-autosport-kenner" toeschouwer dat zou verwachtten. :rolleyes: TOCA1 kon er voor zijnen tijd nog net mee door (hoewel toen hadden we al GP2 en ICR2), met TOCA2 ging het al serieus bergaf (hoewel vrij goed positioneel geluid) en dit is werkelijk van den hond zijn ballen geschraapt. Een spel dat op geen enkel niveau werkt. Als dat zo door gaat spelen we binnen 20 jaar nog GPL en F1 2k2 mods. :( Jan. =--- |
PC crasht hier ook
Athlon 1.1 met 1 gig DDR, GF2 GTS kaartje, laatste drivers etc.... zelfde punt als Obi-Jan |
Ik gebruik XP pro en direct x 8.1.
|
All times are GMT +2. The time now is 08:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.