![]() |
Porsche 962C "Jägermeister"-Tamiya-1/24
3 Attachment(s)
De laatste tijd was het voor mij veiliger om mijn modellen even met rust te laten en de batterijen wat op te laden. Omdat het wat tegenviel met mijn laatste projecten, vond ik dat beter dan ze helemaal naar de verdoemenis te helpen. Maar gene paniek, ze worden nog afgewerkt.
Eerst had ik een andere kit in gedachte om opnieuw te beginnen, maar deze Porsche, die ik overigens won op onze beroemde/beruchte eindejaarstombola, gaf me al van in het begin een idee welke uitvoering het ging worden, nml de Jägermeister-uitvoering. Ik ben ook al een paar weken aan deze kit bezig, maar waarom ik nu pas een WIP-thread start zal straks wel duidelijk worden. Dit is de doos waarover het gaat: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218896945 Dit is de uitvoering die ik ga nabouwen, maar dan met T. Boutsen als piloot. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218896823 En daarvoor heb ik dit decalvel van Scaleproductions nodig. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218896823 |
5 Attachment(s)
Deze kit is heel anders dan dat we gewend zijn van Tamiya. Ze is wel niet meer van de jongste, daar niet van, maar bij deze kit zitten de ramen en koplampkapjes gewoon meegegoten in de witte carrosserie.
Eén van de nadelen is dat er witte puntjes zichtbaar zijn. Langs binnenuit heb ik ze afgeknipt, maar verder blijven ze opvallen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897125 Tweede nadeel is hoe de body op het chassis wordt gemonteerd. In de flanken zijn 2 gaatjes voorzien waardoor men pennetjes moet steken om zo de carrosserie aan het chassis vast te maken. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897125 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897125 Zo ziet het er langs de binnenkant uit: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897125 De pennetjes heb ik vastgelijmd aan de carrosserie, later worden ze dan weggeplamuurd zodat ze niet meer opvallen. Daarom wordt de body op een andere manier aan het chassis bevestigd, maar wel door middel van die pennetjes. Op volgende foto zie je links het boogje waarin men een rubbertje (zoals bij het bevestigen van de wielen) moest steken waardoor je dan dat pennetje moest steken om beide delen bijeen te houden. Rechts zie je dat ik het boogje langs boven heb opengesneden zodat de uitstekende pennetjes die aan de binnenkant zijn te zien hier gewoon invallen. Zo kan ik later de carrosserie eventueel vastlijmen aan het chassis. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897125 |
3 Attachment(s)
Ondertussen was ik ook al begonnen aan de velgen. Deze waren gegoten in zwarte plastiek. De voorste velgen moeten een chromen randje hebben en een witte koelschijf met daarop nog een decal. De achterste velgen moeten ook chroom zijn met een gouden velghart.
Eerst en vooral heb ik ze met witte primer gespoten: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897441 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897461 Hier zijn de voorvelgen al gespoten met een 2-tal laagjes wit (TS-26) en zijn de decals ook al aangebracht. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897461 |
4 Attachment(s)
Dan kwam ik aan het volgende, de originele Porsche heeft voor op de snuit een extra spoiler staan.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897625 Zodoende kon ik gaan scratchen. Eerst werden er 2 gleufjes afgetekend en uitgesneden, waarin ik dan een stukje op maat gemaakt plastick plaatje kan vastlijmen. Op deze manier staan dan de 2 spoilersteuntjes ook wat steviger vast dan dat ik ze gewoon vastlijm op de body. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897625 Nu werden de 2 spoilersteuntjes afgetekend en uitgesneden uit een dunne plastickplaat. Ook de spoiler zelf werd van dit materiaal gemaakt. op de spoiler werd ook een kleine lip voorzien. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897625 Hier zie je de spoilersteuntjes al op hun plaats vastgelijmd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897625 |
3 Attachment(s)
Hier zie je dan een paar foto's met een dry-fit van die extra spoiler.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897815 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897815 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218897815 |
3 Attachment(s)
Nu weer even over de velgen.
Op de voorvelgen waren de decals al aangebracht, dus hierover heb ik dan een paar laagjes vernis gespoten. Ditmaal niet de bekende Gunze 501 maar de Gunze 513. Ik heb daar nog 2 spuitbussen van staan en ze moeten ook opgeraken. Na een dikke week van uitharden, heb ik de koelschijven afgeplakt en heb ik datgene wat chroom moet zijn dan ook gespoten. Niet met Allclad-chroom, maar met een spuitbus uit de Gamma. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218898000 En dat geeft dit effect; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218898000 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218898000 Ik had wel wat schrik dat deze verf zou inwerken op de onderliggende Tamiya- verf en Gunze-vernis, maar daar was achteraf geen reden toe. Nu staan de velgen goed uit te harden vooraleer ik ze verder afwerk.;) |
4 Attachment(s)
Dat waren de werken tot begin deze week. Dinsdag heb ik de carrosserie terug onder handen genomen. De pennetjes moesten nog weggeplamuurd worden.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914189 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914189 Na uitharden van de plamuur werd alles mooi glad geschuurd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914189 Ook de gietnaden op de body werden weggeschuurd. Hier was het wel oppassen geblazen dat we niet toevallig over de ramen schuurden. Daarna werd alles ontvet in wat afwaswater en werd er langs de binnenkant het nodige afgeplakt voor het spuitwerk dat ging komen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914189 |
3 Attachment(s)
De ramen werden langs buiten afgeplakt met de in de kit voorziene en voorgesneden afplaktape. Hier was ik echter op mijn hoede, hopelijk was deze afplaktape nog in goede staat, want zoals ik eerder al schreef: de kit was niet meer van de jongste.
Ik heb het risico maar genomen, want als deze afplaktape zijn werk niet zou doen, en dat is de ramen ed vrijwaren van verf, dan verdween deze kit in de vuilbak. En dat is de reden waarom ik deze thread nu pas opstart. Hier staat de body in de primer; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914620 En hier is hij te zien na een paar laagjes oranje (TS-12) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914620 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914620 Na een dagje drogen, werden er een paar kleine stofjes ontdekt die er dan maar uitgeschuurd heb met 3200. Zodoende moest er nog een laag oranje overheen worden gespoten. |
5 Attachment(s)
Na de laatste laag oranje verf en een dagje drogen, werd de afplaktape vandaag verwijderd en is dit het resultaat:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...8914771http:// http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914771 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914771 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914771 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218914771 Zo , nu kan hij een paar dagen staan uitharden alvorens het decalleren kan beginnen. De mallen van de afplaktape heb ik niet weggegooid, als ik al vernis spuit na het aanbrengen van de decals, dan heb ik nog de maat om nieuwe te maken. Voilà, zover sta ik al met deze Porsche. ;) |
Ewel, "sjone" gedaan hoor. Knappe, duidelijke uitleg ook. Allez, deze moet lukken he !! We duimen voor je vanop allerlei terasjes...
|
Amai, van een comeback gesproken! Mooi hoor Johny. Spuitwerk ziet er schitterend uit!
Tom |
WHAAAAAAHWWWWWW Johnny mooie WIP zou ik zeggen blijf hem zeker nauw gezet volgen :applaus:
|
Mooie start! Maar je kent me, toch enkele (opbouwende) kritische opmerkingen.
Eerst en vooral is het jammer dat Tamiya deze 962 zo weinig aandacht geschonken heeft, zeker als je weet hoe gedetailleerd de 956 is. Het ergst valt dit op aan de deuren, waar de radiators ineens ophouden en "samensmelten" met de deuren. Er bestaat een transkitje met 2 volledige deuren en 2 volledige radiators om dit belangrijkste euvel te verhelpen. Te laat voor deze bouw wellicht, maar misschien een tip voor de toekomst. Ik heb zo'n transkitje liggen en breng het wel eens mee naar een volgende meeting. De ruitpartijen dan. Die stipjes kan je wel degelijk wegkrijgen hoor: gewoon wegschuren en met de Micromesh set van 1500 korrelgrootte tot 12000 korrelgrootte polishen en je ziet er niets meer van. Ook enkele details zou ik weggeschuurd hebben om ze later als echte onderdelen te scratchen: de sleepogen, de schakelaars om de brandblusser in gang te zetten en de motor elektrisch te onderbreken, en de "valse" uitlaten. Nu alles gespoten is, is dit bijna niet meer te doen, maar je bent deze WIP-thread dan ook pas begonnen nadat het spuitwerk klaar was, dus ik kon moeilijk tips geven alvorens de thread opgestart was natuurlijk... Maar over het algemeen ziet het er dus wel een puik begin uit en ben ik zelfs een beetje jaloers op dit model omdat ik het ook wel zou willen bouwen. De extra spoiler vooraan is prima gelukt trouwens. Doe zo voort! |
Tja Guy, Ik weet het en het is inderdaad spijtig dat Tamiya aan deze kit zeer weinig aandacht heeft besteed. Sommige van jouw punten heb ik overwogen, maar uiteindelijk heb ik besloten om hem OOB te bouwen, op uitzondering van die extra voorspoiler en een paar interieurdetails. Ook de steunen in het midden onder de achterspoiler staan verkeerd, jammer, maar het zij zo. Met deze kit wil ik eigenlijk terug het plezier om te bouwen krijgen, zonder boe of ba.
Zo'n Micromesh-set heb ik helaas niet in huis, allé nog niet, maar dat is nog eens een idee voor een demo op één van de volgende meetings.;) Ik weet zelfs nog niet of ik er wel vernis ga overspuiten, dan moet ik al die ramen en zo terug gaan afplakken. |
dit ziet er al veelbelovend uit, zeer mooi en zeer mooi samengestelde WIP.
De Jägermeister versies zijn mooi op alle auto's, maar deze is vooral mooi omdat Boutsen ermee gereden heeft. Tof, deze ga ik zeker verder volgen. |
4 Attachment(s)
Nu ga ik het eventjes hebben over het interieur. Op het net zijne vele foto's te vinden van de 962, maar niet zo van de binnenkant van de wagen. (ofwel heb ik slecht gezocht:rolleyes: ) En als je er dan een paar vindt, dan zie je ook dat het interieur nogal verschilt van wagen tot wagen. Toch heb ik een duidelijke foto gevonden (http://962.com/historic_porsches/por..._107/index.htm) die ik toch min of meer ga volgen.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915157 De aluminium tussenbeugel met die gaten erin zit apart in de kit, maar daarop zijn de gaten ietwat ingegoten. Dus heb ik besloten om ze uit te boren. Na een paar gaten ziet het er zo uit: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915157 En nadat alle gaten opengewerkt zijn, staat de beugel op zijn plaats om mee gespoten te worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915157 Dan heb ik de kuipstoel ook maar onder handen genomen. Het is de bedoeling om er gordels in te verwerken, dus moesten er ook hier gaten worden gemaakt. De gaten werden eerst afgetekend waar ze ongeveer zouden moeten komen, want dat is niet op alle foto's even duidelijk. De kuipzetel zal ook nog een "schapevelleke" krijgen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915157 Op verschillende referentiefoto's is dan ook te zien dat niet alle wagens een gestoffeerde kuipstoel, stuurwiel of dashboard hebben. Het is meestal een combinatie van allerlei materialen voor de desbetreffende onderdelen. Ik ga bij dit model zoals ik al schreef zeker de stoel stofferen en waarschijnlijk het dasboard. Het stuurwiel dat blijft gewoon een lederen exemplaar. |
5 Attachment(s)
Dan even de brandblusser bekeken, en wat bleek, die trok nergens op. Een cilinder met meegegoten spanriemen en ook nog mee vast gegoten aan het interieurgedeelte.
Deze werd dus verwijderd, maar zo'n grote had ik niet, wel een kleiner formaat met de juiste kraan erop. Het is de bedoeling het kraantje te transplanteren van de kleine naar de grote brandblusser. Op de foto zie je het kleine exemplaar (rood) naast diegene die was mee gegoten (zwart) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915369 Na montage van het kraantje, bleek dat de brandblusser nu te groot was geworden en hij niet meer op zijn plaats ging. Dus was er maar 1 oplossing; nml de zaag erin. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915369 Na wat zaag- en vijlwerk is het apparaat lang genoeg om op zijn plaats te kunnen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915369 Ook werd er op het chassis een nieuw steuntje gemonteerd waarop de nieuwe brandblusser kan gelijmd worden en dat op de plaats waar hij hoort te liggen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915369 En een dry-fitje laat zien dat het goed is. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915369 |
3 Attachment(s)
En vandaag (zondag) werden dan een aantal onderdelen in de primer gezet.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915597 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915597 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915597 voilà, dat was het voor deze keer.;) |
Wat een werken ten huize Nismo :)
Goed gedaan maat! Tom |
Ge amuseert er u precies mee, met de 962C.
Wel eigenaardig om te horen dat "Deze werd dus verwijderd, maar zo'n grote had ik niet, wel een kleiner formaat met de juiste kraan erop". Op de meetings wordt altijd het tegenovergestelde beweerd. :confused: |
5 Attachment(s)
Quote:
Allé, dan maar terug naar de 962C zekers.;) Vandaag weer een beetje verder gedaan aan mijne Porsche. Zowel de kuipstoel als het dashboard werden voorzien van een schapevelleke.:p Na met wat Rangerinkpoeder te hebben rondgestrooid in natte verf, bekom je dit resultaat: De kuipzetel: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915754 Het dasboard: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915754 Sommige onderdelen werden van hun kleurtje voorzien, de brandblusser staat al in het rood, het stuurtje werd zijdeglans-zwart gespoten, de remschijven light-gun-metal en de cockpit staat ook al te drogen (AS-12 Bare Metal Silver) en zoals je kan zien zijn de koplampen gespoten zoals de velgen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915810 Vooraleer ik de cockpit ging spuiten heb ik eens een dry-fit gedaan met chassis, cockpit en carrosserie. En wat bleek, eens de cockpit op het chassis gemonteerd, bleken de voorste pennetjes in de weg te staan. Ik kon de carrosserie iets opentrekken, maar niet ver genoeg, dus de voorste pennetjes zullen worden ingekort om alles mooi te laten passen. En toen viel me op dat ik aan het chassis nog iets was vergeten weg te werken, namelijk de 4 gaatjes die ter hoogte van de pennetjes staan. Die zal ik morgen of zo eerst moeten wegwerken alvorens ik het chassis kan spuiten. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915810 Ook heb ik nog in de rapte een spuitsteun gemaakt voor dat extra spoilertje dat voor op de neus komt. Nu kan ik deze ook eens zijn kleurke gaan geven. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218915810 |
3 Attachment(s)
Aha, Manage Attachments werkt weer. We kunnen onze foto's terug opladen.
Ook de vorige foto's zijn terug te zien. Nu, met een week verlies zal ik eens zien wat ik kan recupereren van de verloren tekst. Dit was de post van 01-08. Wegens te warm op de hobbykamer, heb ik maar wat zitten brainstormen over de raamomlijsting en hoe ik het zal gaan aanpakken: van de zogenaamde raamomlijsting is bij deze kit niks te zien. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916232 Nu is het zaaks om onderstaand resultaat te verkrijgen. Let wel, deze foto is een copie van de vorige, maar met paint bewerkt. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916232 De afplaktape van de ramen en koplampen heb ik niet weggegooid. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916232 Ik ga ze overtekenen en daarna kleiner uitknippen. Dan ga ik ze aan de binnenkant plakken zodat ik die raamomlijsting ook langs de binnenzijde kan schilderen. Maar dat is een werkje voor één van de komende dagen. |
3 Attachment(s)
En hier volgt een post van 03-08.
Ook hier zijn weer een paar vorderingen te melden. De gaatjes aan de onderzijde werden opgevuld met wat styrene waarna er opnieuw wat primer overheen werd gespoten. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916473 Na een nachtje drogen heb ik er vandaag dan 2 lagen zijde-glans-zwart (TS-29) overheen gespoten. En zo staat het chassis nu te drogen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916499 De kleine extra spoiler kreeg gisteren eerst een laagje witte primer en daarna een laagje oranje. Vanmiddag keek ik eerst de spoiler eens na voor ik de 2de laag wou spuiten en wat bleek, er was nog wat lijm te zien waar het dunne lipje was aangebracht. Dus die hele spoiler dan maar terug glad geschuurd, ontvet en opnieuw begonnen met primer en na een aantal uurtjes eerst een nevellaagje en iets daarna een iets dikkere laag oranje overheen gespoten. Na een dagje drogen komt er morgen ( allé vandaag ) misschien nog een laagje overheen. Hier staat hij uit te drogen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916499 Ook de brandblusser heeft nog een 2de laag rood over zich heen gekregen. Ondertussen was het hier beginnen regenen en kwam Jr binnen met de vraag wanneer ik hem eindelijk nog eens ging verder helpen met zijne 350Z. Zodoende heb ik deze dan maar voorlopig gelaten voor wat het was en Jr maar geholpen, maar daarover meer in zijne thread, als hij hem nog terugvindt tenminste. ;) |
5 Attachment(s)
Maandag ( 04-08) heb ik, na een 10-tal dagen van uitharden, de carrosserie behandeld met Tamiya-compound. Eerst met Fine (blauwe dop) en daarna met finish (witte dop) met onderstaand resultaat als gevolg:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916903 Daarna begonnen met het maken van nieuwe en kleinere afplakmallen voor de binnenkant, zodat ik de zogenaamde raamomlijsting kon gaan schilderen. Nou moe, ben ik me daar toch een paar uurtjes mee bezig geweest om dit werkje tot een goed einde te brengen. Kijk zelf maar eens: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916960 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916960 Allerte lezers zullen ook al opgemerkt hebben dat de panellines ook al ingekleurd zijn, en dat met behulp van een tekenpen/stift (pigment liner van Steadtler) van 0,05. Daarna heb ik de zetel een wat versleten en afgeschoten uiterlijk gegeven met behulp van de Tamiya-Weathering-setjes. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916960 Nu kunnen de gordeltjes gemaakt en aangebracht worden. Ook het dashboard onderging eenzelfde behandeling: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218916960 Hier kunnen nu de verdere details op aangebracht worden. |
4 Attachment(s)
De extra voorspoiler onderging ook de compound-behandelingen met als resultaat dat er geen 3de laklaag meer nodig was. Ook werd de spoiler al voorzien van een sponsordecal.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917318 Ik wil graag de Porsche nabouwen waarmee Boutsen in de 1000 km van Spa-Francorchamps heeft gereden, maar vond ofwel onduidelijke beelden van deze wagen, ofwel beelden van andere wagens met Jägermeister-sponsoring. Dus baseerde ik me op deze foto: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917318 Ook heb ik mijn boek over Jägermeister-Racing 1972 bis 2000 zitten doorbladeren en kwam op volgende pagina terecht: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917318 Ik heb dan maar een foto genomen van het 3de model van links, zodat ik toch kom te weten waar ik welke decals moet plaatsen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917318 Zoals jullie zien klopt de decal op die kleine voorspoiler niet, deze moet eraf en vervangen worden door de juiste decals. |
5 Attachment(s)
De velgen werden ook onderhanden genomen, deze zijn nu zo goed als klaar:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917575 De brandblusser werd ook afgewerkt, kraantje geverfd, en met BMF de spanriempjes bekleed: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917575 De koplamp-units werden ook afgewerkt. De zogenaamde koplampglaasjes waren hier in zwarte plastiek gegoten, ik had ze eerst in dezelfde kleur als de velgen gespoten, maar dat stond me achteraf niet aan.Dus alles eerst terug proper gemaakt, dan een laagje primer, daarna zijde-mat gespoten en de glaasjes achteraf bekleed met BMF. En dit geeft toch een beter resultaat: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917575 Daarna werden ze in de carrosserie op hun plaats gelijmd. Dat liep hier niet van een leien dakje, je moet deze units op gevoel juist plaatsen, want ze passen moeilijk op hun plaats. En dat zijn we van Tamiya niet gewoon. Allé, na 2 pogingen zitten ze naar mijn gevoel juist. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917575 En wat blijkt nu, de koplamp-units hadden bij dit model niet zijde-mat, maar oranje moeten zijn. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218917948 Het zij zo, ik had geen zin meer om alles terug los, proper te maken en opnieuw te beginnen. Zo jongens, zover ben ik al geraakt. ;) Nu gaan we hier en daar nog wat fotookes proberen terug te plaatsen. |
Quote:
Had je nergens meer koplampglazen liggen? De beklede originele stuks zijn inderdaad een alternatief, maar na al de moeite die je in het model steekt halen ze het niveau omlaag. Voor de rest moet ik zeggen dat de alu voor de achterste velgen er verdorie goed uitziet. Nooit gedacht dat dit met een spuitbus kon ... |
1 Attachment(s)
Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1218928442 Spijtig genoeg heb ik geen glaasjes meer liggen, anders had ik ze wel gebruikt. |
Hallo Nismo,
Ik vind dat je weer zeer goed bezig bent aan je Porsche. Ga zo door. Ik heb alleen een puntje over dat RazerInk gebeuren. Jullie zijn allemaal zo dol op dat stofferen van de stoelen en het dashboard en dat vind ik op zich wel een mooi iets, maar ik vind het er niet echt realistisch uitzien, het is niet echt op schaal (1:24) Scale Motorsport heeft hier iets kant-en-klaar's voor in de handel nu. Ik denk dat ik dat eens ga proberen te kopen links of rechts. Verder ben je heel goed bezig en ik hoop je weer eens keer te spreken op een beurs. Groet Maurits |
Quote:
En wij willen natuurlijk weten wat voor spul dat Scale Motorsport daarvoor heeft.;) Voor een babbel, binnenkort in Mol bij KMK. See You :bye: |
1 Attachment(s)
Quote:
http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1219342388 Bovendien is het ook zo dat je door de foto's een erg vergrotend effect van de structuur 'kunt' krijgen. Dat gezegd zijnde, wat heet "op schaal"? Suède stof of alcantara of gewoon stof, wat zijn dat? Haartjes van 1mm, nog niet. Delen door 24 dan? Wat schiet er dan nog over? Juust, niks. Bij Ranger Ink hangt het er vooral vanaf: - hoe je het aanbrengt - hoeveel je aanbrengt. Ik ben natuurlijk wel benieuwd om eens te zien wat het spul van Scale Motorsport anders zou hebben dat het pigment poeder van Ranger Ink. Maar tot op vandaag heb ikzelf nog niks gezien dat me beter kan overtuigen dan het poeder waarmee ik zelf als eerste mee aan de slag ben gegaan, maar dat terzijde. Het is misschien niet "het beste" wat er bestaat, maar voor mij persoonlijk alleszins het meest geschikte. Heb je het zelf al eens uitgeprobeerd, of iets gelijkaardigs? Kwestie dat we op de juiste manier kunnen vergelijken, want enkel afgaan op de internetfoto's doet de Ranger Ink onrecht aan. |
Quote:
|
Quote:
On topic: opnieuw een fraai project Nismo. Ik volg het met veel interesse. |
Quote:
Al vind ik dat stoeltje van jouw er wel weer zeer echt uit zien eigenlijk. En zo'n resultaat heb je schijnbaar met "Faux Fabrix"van Scale Motorsport http://i138.photobucket.com/albums/q...s/DSC01074.jpg http://i138.photobucket.com/albums/q...s/DSC01259.jpg http://i138.photobucket.com/albums/q...s/DSC01659.jpg http://i138.photobucket.com/albums/q...s/DSC00857.jpg http://www.modelersite.net/imagenesU...702_141203.jpg |
Faux Fabric (FF) is - denk ik - in weze niks anders dan wat je met Ranger Ink (RI) doet. Het verschil zit 'em erin dat je met FF het verfpigment al "in" de verf meegeleverd krijgt, waardoor je de structuur op je onderdeel spuit. Bij RI breng je het pigment pas achteraf aan, waardoor dat het net lijkt of dat je structuur erop zit inplaats van erin. Bij het voorbeeld van de motorblok en achterbrug kan je dat zeer goed zien. Het stuurtje lijkt ook wel ok, maar ik maak me sterk dat ik met RI toch ook wel aardig in de buurt zal kunnen komen.
Vraag is natuurlijk, wat kost zo'n busje FF? RI kost zo goed als 2 keer niks, want je koopt het in een potteke bij de hobbyisten winkel, dus niet in de modelbouwzaak. De prijs van FF ken ik niet, maar 't zal zeker vele keren meer zijn dan een potteke RI. ;) |
Quote:
Maar ik ga het product alleszins eens aankopen als ik het tegenkom, want ik ben van nature nogal lui :o |
5 Attachment(s)
Ik ben ook wel benieuwd om het verschil tussen RI en die spuitbus eens van dichtbij te bekijken.
Allé, ik heb nog eens wat verder geprutst aan deze Porsche. De kleine voorspoiler is nu voorzien van de juiste decals en is klaar voor montage. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219533066 Sommige onderdelen hebben na een laagje primer ook al hun kleurtje gekregen, terwijl andere hunne primer nog staat te drogen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219533066 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219533066 Ook ben ik al begonnen met het schilderen van enkele details op de carrosserie en dat aan beide kanten. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219533066 Tevens heb ik ook de binnenkant al zwart geverfd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219533066 |
4 Attachment(s)
Het extra voorspoilertje werd gemonteerd en de spoilersteunen werden van hun kleurtje voorzien en dat alles ziet er zo uit
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219602514 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219602514 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219602514 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1219602514 |
Mooi Johny! Alleen is bij de spoilersteunen wel nog wat van je zilveren verf op de body gekomen, ga je dit nog wegwerken?
Tom |
Zeg Johny, misschien iets om op te wachten (als het nog niet te laat is): Tamiya brengt "soon" een foto-ets set uit, speciaal voor de 1/24 Porsche 962. Ik zie er wel een aantal onderdelen aan zitten die je al aangepakt hebt, maar er zitten sowieso ook interessante zaken bij...
Hier alvast een voorproefje: http://www.tamiyausa.com/images/prod...ader_12626.jpg Bron : http://www.tamiyausa.com/product/ite...oduct-id=12626 |
All times are GMT +2. The time now is 13:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.