![]() |
[FIAGT] De Total 24h van Spa 2008.
Eerst is er nog de etmaalrace op Le Mans, maar anderhalve maand later is Spa aan de beurt: de belangrijkste race van het Fiagt-kampioenschap zal waarschijnlijk opnieuw beslissend worden voor het kampioenschap.
RACE maakt volop reclame (in tegenstelling tot vorig jaar) voor het evenement via de Total tankstations. De affiche: http://www.total24hours.com/pdf/Affiche_GT_2008.pdf Ook de timing is inmiddels bekend, al zie ik ze nog niet staan op de officiële site(?). Quote:
|
Een eerste, zéér voorlopig lijstje:
GT1 #1 Vitaphone Racing: Maserati MC12 #2 Vitaphone Racing: Maserati MC12 #3 SRT: Corvette C6-R #4 PK Racing: Saleen S7-R #5 Phoenix Carsport: Corvette C6-R #6 Phoenix Carsport: Corvette C6-R #7 Larbre: Saleen S7-R #8 Reiter Spartak: Lamborghini Murciélago #9 DKR: Corvette C6-R #10 Gigawave: Aston Martin DBR9 #13 iPos Racing Team: Saleen S7-R #15 JMB Racing: Maserati MC12 #33 JetAlliance: Aston Martin DBR9 #36 JetAlliance: Aston Martin DBR9 #.. Larbre: Saleen S7-R #.. LAA: Corvette C6-R #.. LAA: Corvette C6-R #.. LAA: Corvette C6-R GT2 #50 AF Corse: Ferrari 430GT #51 AF Corse: Ferrari 430GT #55 CR Scuderia: Ferrari 430GT #56 CR Scuderia: Ferrari 430GT #57 Kessel Racing: Ferrari 430GT #59 Trackspeed: Porsche 997 RSR #60 Prospeed: Porsche 997 RSR #61 Prospeed: Porsche 997 RSR #62 Scuderia Ecosse: Ferrari 430GT #70 Easy Race: Ferrari 430GT #76 IMSA Perf.: Porsche 997 RSR #95 Pecom Racing: Ferrari 430GT #97 BMS: Ferrari 430GT #98 BMS: Ferrari 430GT #.. HISAQ: Porsche 997 RSR #.. Pro GT: Porsche 997 RSR #.. Juniper Racing: Porsche 997 RSR #.. Aston Martin/JWA: Aston Martin V8 G2 en G3 volgen later ;) |
3 LAA wagens? 1 met officiele rijders ofzo? Dat moet wel een fout zijn want er bestaan maar 8 C6R en 2 zijn er in Amerika.
Wel een schande als er geen Corvette wint met zon overmacht :rolleyes: |
Misschien is dat wel de C6.R van DKR, DKR huurt ook de C5-R van LAA in Frans kampioenschap
|
Blijft mij toch een raadsel waarom ze op de live-timing altijd spreken van de Corvette Z06. (alsook op racingworld.be) Lijkt mij toch duidelijk dat de Z06 in GT3 thuis hoort en de C6R in de GT1 klasse. :crazy:
|
Quote:
Eentje blijft normaal in Frankrijk en zal ingezet worden in Spa ;) |
Quote:
|
G2
#101 Belgian Racing: Gillet Vertigo.5 #103 Go-To-One: Mosler MT900 GT3 #104 Go-To-One: Mosler MT900 GT3 #... Gravity International: Mosler MT900 GT3 #... G&A Racing: Mosler MT900 #... PMB Motorsport: Porsche 996 GT2 GT3 #... Chad Racing: Lamborghini Gallardo #... First Racing: Lamborghini Gallardo #... Sport Garage: Ferrari 430 GT3 #... Garage Francorchamps: Ferrari 430 GT3 #... JMB Racing: Ferrari 430 GT3 #... Scuderia Monza: Ferrari 430 GT3 #... Kronos Racing: Porsche 997 GT3 S #... Kronos Racing: Porsche 997 GT3 S #... Mühlner Motorsport: Porsche 997 GT3 S #... Mühlner Motorsport: Porsche 997 GT3 S #... Prospeed: Porsche 997 GT3 S #... Signa Motorsport: Dodge Viper GT3 #... Racing Box: Dodge Viper GT3 #... A+ Racing: Dodge Viper GT3 Een grijs tintje betekent nog niet bevestigd of onzeker. ;) Ik heb er de Saleen van Konopka & Co niet bijgezet, lijkt me onlogisch dat die gaat rijden... |
Quote:
|
Volgens La Dernière Heure zal Eric Van de Poele opnieuw team vormen met Bertolini en Bartels bij Vitaphone.
Ook blijft de line-up bij PK Carsport onveranderd: Longin-Kumpen-Bouvy-Mollekens. Bij SRT zal Maxime Soulet (en mss ook Marc Duez) het duo Maassen en Bouchut vervoegen. En volgens Turbomagazine gaat First Racing een Porsche 997 GT3 S inzetten voor Christian Kelders. :) |
Dit jaar ga ik waarschijnlijk voor de eerste keer naar de 24h van Spa.
Ik heb al gezien dat de inkomtickets + Paddock €50 kosten bij Total. Is dat wel de moeite? Ik bedoel, is er veel interessants te zien in de paddock? |
Quote:
Kwam de Ferrari GT3 van Bouvy niet aan de start? Mvg |
Aan Xsara VTS
De entree prijs is zeer schappelijk. er valt genoeg te zien en te beleven in de paddock. Het is maar wat je er zelf van verwacht. Maar 50,- is niet veel voor datgene wat je geboden krijgt.
En probeer het eens. proef en snuif het sfeertje. Ik ben er al 25 jaar aan verslaafd en het zal niet over gaan. eerste hernieuwde kennismaking: 8 juli testdag. Ben je vrij, ga maar eens kijken en loop dan door de boxen en pitlane. ( op de racedag lukt dat niet) Dichterbij kun je niet komen. met je neuw bovenop de actie. |
Ferdinando Monfardini wordt de 3e coureur op de Scuderia Ecosse Ferrari naast Jamie Davies en Fabio Babini, aldus het team.
|
Aan Xsara VTS
Vergeet vooral niet van een FM-radiootje (met koptelefoon) mee te brengen: op 107.5 kan je alles zeer goed volgen!! |
Aderlating:
Luc Alphand komt niet naar de 24 uur met zijn 2 corvettes, hij wil zich concentreren op de LMS. Bron www.pitstop.tv :fight: |
Quote:
|
Ook IMSA is nog niet zeker van deelname. Die hebben wat LMS wagens betreft hetzelfde probleem als Luc Alphand.
Voordeel van IMSA..die hebben nog 2 Porsches model 2007 die enkel FFSA GT rijden ;) |
Quote:
Hij wil zich concentreren op een kampioenschap waar hij de helft van de auto's inzet? Ik heb nog nooit een team zwartgemaakt, maar nu kan ik niet anders: één woord: losers.. of mietjes.. Kies zelf maar. :mad: |
Quote:
|
Ze zijn zo goed als zeker van de titel in LMS, dus wie een beetje nadenkt weet dat hier meer achter zit.
|
Jammer inderdaad dat LAA niet komt. Volgens mij speelt de schrik om klop te krijgen van de FIA GT teams toch serieus mee.
|
Quote:
|
Quote:
In verband met dat 'schrik' hebben. Ik vond Beretta-Gavin allesbehalve overtuigend vorig jaar. ;) |
Magnussen/Gavin/Beretta?
Dit zijn allemaal klasbakken daar twijfel ik niet aan maar LAA is niet Corvette USA. En zelfs een toppiloot kan veel doen maar niet alles. Er moet nog dat extra stukje komen van LAA en als LAA dat niet kan brengen dat heeft het een probleem. Overigens, waarom LAA niet in FIA GT actief is blijft mij een raadsel. Als je als team echt ambitieus bent dan kies je toch altijd voor FIA GT want LMES GT1 is een lachertje. |
Quote:
|
Quote:
|
Weten jullie wellicht hoe het zit met het programma voor de woensdag (30 july)? Afgelopen jaren ben ik vaak op donderdag of vrijdag aangekomen, maar miste dus steeds de parade. Vorige jaren werd het volgens mij nog aangegeven op het totaalprogramma, maar kan het dit jaar nergens vinden.
Weten jullie misschien meer? Betreft de deelnemers; het zal mij benieuwen hoe de Saleens het gaan doen. Vorig jaar miste ik ze, in 2006 ging het tot op zekere hoogte redelijk goed met de Zakspeed Saleen. Ik hoop dat er in het G2 veld nog wat bijzondere wagens bij komen. In afgelopen edities vond ik het toch wel een leuke verrijking, maserati trofeo (gt light), Viper GTS-R (die op gegeven moment naar het motorgeluid te horen, niet meer op 10 cylinders reed) en BMW M3'tje. |
De Viper GTS-R reed inderdaad na een tijd op 8 ipv 10 cilinders. :D
In verband met de parade, als ik het mij min of meer herinner, vertrekken de auto's vanop het circuit richting Spa centrum rond 1 u ? |
Om dan in de vooravond terug naar het circuit te rijden
|
Quote:
|
Geen polsbandjes meer? Dat vond ik net zo'n goed systeem, veel handiger als het scannen op Zolder dat toch altijd misloopt. :)
|
Ik lees net dit op italiaracing.net:
Quote:
Lamy word dan weer de 3e piloot naast Vosse en Franchi op de Larbre Saleen. |
Jammer had Lamy of Sarazzin vooral op de #33 Jetalliance gezien. Hopelijk kunnen die Brabham, Turner, Enge of Garcia regelen...
|
Bij Jetalliance lijkt men de vier coureurs weer in 1 auto te zetten en de tweede auto vooralsnog thuis te laten.
Darren Turner zou zich bij 'het andere Aston team' melden ;) |
Quote:
Quote:
In verband met LAA vorig jaar, ik dacht niet dat Magnussen/Gavin/Beretta veel ervaring hadden op Spa. (zelfs geen?) |
CR Scuderia crews ook bekend:
Chris Niarchos/Tim Mullen/Andrea Piccini/Gordon Shedden in de #55 Andrew Kirkaldy/Rob Bell/Dirk Müller/James Sutton in de #56 |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 14:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.