![]() |
ALMS : Petit Le-Mans
30 September is het weer zo ver. De 10 uren race in het kader van de 9de ronde van het ALMS seizoen op het circuit van Road Atlanta.
De eerste berichten over deze race zijn al bekend : Uit de AMR PR Quote:
Artikel americanlemans.com Quote:
|
Ik had anders wel graag naar Piccini en Ortelli erbij gezien op de Astons, maar ze gaan dus voor 2 piloten per wagen. Maar Ortelli zit zowiezo op de Rizi Competizione voor de overige races, dus dat zat er zowiezo niet in. Ben benieuwd of zij opnieuw een GT2 overwinning op hun naam zullen kunnen schrijven. Al zullen ze weer hevige tegenstand krijg van Marc Lieb.
De strategie van AM zal er toch stukken anders uitzien dan die van Corvette... Ik stem alvast af op Motors die dag...en tis te hopen dat de Astons ook de volgende 'battle' mogen winnen! ;) |
the-paddock.net
Quote:
|
Was peter kox niet teruggehaald door AM vorige race?
|
Quote:
|
Nieuwe concurent in LMP2, 1ste race voor een Radical in ALMS!
Van Der Steur is zéér tevreden over de shakedown van zijn automobieltje:cool: Quote:
http://www.americanlemans.com/News/N...age3_Thumb.JPG Link naar het nieuwsbericht & foto's -> http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2520 |
@ Viper GTS-R, ooit als eens de openingspost gelezen, daar staat het nieuws van de Radical al :rolleyes:
|
Zytek met Johannson en Mowlem actief in laatste 2 ALMS races van 2006:
Quote:
|
B-K Motorsports zullen hun wederoptreden maken te Road Atlanta nadat de wagen de vorige 4 races niet van de partij was door een zware crash in limerock. Ik heb het over deze wagen :
http://www.motorsport.com/photos/alm...mo-re-0457.jpg Bron : Americanlemans.com |
Entrylist van op racingfanatics.com :
http://www.racingfanatics.com/2006%2...try%20List.htm Er staan voor deze 10 uurs race maar 28 wagens op de grid, zeer mager te noemen.:( 8X LMP1 6X LMP2 4XGT1 10XGT2 In totaal doen er 12 verschillende merken mee. |
Palttala op Risi Ferrari voor Petit Le Mans
Quote:
|
Enkele teams zijn al begonnen met testen op Road Atlanta :
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Hopelijk haalt Risi net zo'n goede resultaten als de laatste keer in Mosport. En ondertussen heeft Ortelli toch al redelijk wat ervaring met de wagen na de 24 uren en de vorige twee races in de ALMS. Leuk voor Markus dat hij deze kans krijgt trouwens. Dat wordt harde concurrentie voor Marc Lieb. :p |
Ik geef de Risi F430 #62 met bemanning Stephane ''It's magic'' Ortelli, Ralf '' Keeping it steady'' Kelleners en Markus ''Flying Fin'' Palttala de meeste kans GT2 te winnen :D
|
Ortelli is gewoonweg wereldklasse. :applaus: Een man die steeds wil winnen, zich ook kan wegcijferen in functie van zijn team, maar zijn ambities nooit onder stoelen of banken steekt. Na de FIA GT 24u van Spa interviewde ik hem voor Speed Action en Vodafone Live. Toen ik hem feliciteerde met zijn tweede plaats in GT2 was zijn eerste repliek: "C'est bien pour le team, nous prenons le maximum des points. Mais moi, je ne suis pas venu à Spa pour terminer sur la 2ème manche du podium. J'ai des bonnes mémoires à ce circuit, et si je viens à Spa, c'est pour gagner. Mais bon, pour le team ce résultat n'est pas mal du tout."
Ortelli is dus niet snel tevreden. Dat hoeft ook niet, met een dergelijk palmares als dat van hem. De 'kleine' Monegask ;) heeft al genoeg bewezen dat hij tot de absolute top behoort in de GT-racerij en heeft ook bij de proto's al zijn visitekaartje afgegeven. Het zal misschien steeds een droom van mij blijven, maar ik zou verdomd graag Stéphane Ortelli en Marc Goossens eens samen willen zien aantreden op bvb een Porsche 997 GT3-RSR... :worship: Zet er dan voor een etmaalrace nog Anthony Kumpen, Mark Lieb of Markus bij, en ik ga helemaal zweven... Ik zal maar blijven dromen...;) In elk geval een goede zaak voor onze sympathieke Vliegende Fin dat hij samen met Ortelli kan aantreden. Let's :gas: |
Volgend artikel is terug te vinden op de off. ALMS site:
http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2546 Marino testte de Risi F430 in Road Atlanta zaterdag. Ik vermoed dat ze zich wel vergisten in het artikel en dat hij plaats zal nemen op de groen/zwarte #61 AMD Ferrari, want Mediani reed de vorige race op die wagen en bovendien is de line-up van de #62 reed gekend. |
Quote:
|
Zo juist de laatste versie van de petit Le-Mans entry list bekeken van op de IMSA site.
De Risi bemanningen : #61 - Anthony Lazzaro/ Maurizio Medani/ Marino Franchitti #62 - Stephane Ortelli/ Ralph Kelleners/ TBA (zal dus waarschijnlijk Palttala zijn die deze plaats zal innemen) |
Enkele quotes na een weekend van testen op Road atlanta :
Quote:
Quote:
Quote:
|
Ook in de het laatse Petit Le-Mans artikel op the-paddock.net hebben ze Markus vermeld :
Quote:
Quote:
|
Dailysportscar.com:
"In GT2, it is more of the same, as seen all season long, but this time there are some interesting twists. For this race in particular, it may be difficult to know the players without a program. This especially holds true in the Risi Competizione Ferrari camp, where Anthony Lazzaro will be paired with Maurizio Mediani and Marino Franchitti in the #61 Ferrari 430GTC, while the #62 will see Stephane Ortelli and Markus Palttala driving together, with former Risi regular Ralf Kelleners." Joost |
Practice session 1
Creation het snelste. Rijden Creation en Zytek volgens ACO reglement of hebben ze minder kg aan boord? Problemen voor Intersport Lola (crash) en Vandersteur Radical (technisch?). |
Practice 2: http://www.imsaracing.net/2006/event...actice%202.pdf
Zo te zien zit het ritme bij Zytek er ook in met 'maar' 0.2sec achter op de Audi #1 die het snelste was met een tijd van 1.12.781 Practice 2 is wel niet volledig uitgereden door het (slechte?) weer. Wat me opvalt na deze twee vrije trainingen: LMP1: Zytek & Creation die zo goed mee kunnen. LMP2: Niets bijzonder, Porsche RS dominantie. GT1: Aston Martin tot nu toe duidelijk sneller als de Corvette's. GT2: Zeer mooi prestatie van BMW in de 1ste Practice met snelste tijd, en als je Practice 1 & 2 vergelijkt zie je dat ze zelfs in beide sessies met de snelste tijd naar voor komen in GT2! Beloofd voor de race, en wie weet na het 1ste podium nu de 1ste overwinning met een out of sale model:rolleyes: |
Laten we hopen dat de mooie resultaten van de Astons in de vrije trainingen zich vertalen in een overwinning zaterdag! Maar ze zijn altijd sterk in de trainingen en kwalificaties, dat is niks nieuws. Corvette Racing is qua strategie zeker niet te onderschatten dus ik baseer mij niet op de tijden van AM.
Jammer van de Lola crash. De LMP2 van Halliday had de vorige race ook al met pech te kampen toen de wagen vuur vatte tijdens de pitstop. Het zou jammer zijn de wagen niet aan de start te zien aangezien er al niet veel LMP2's rondrijden... In GT2 ziet het er ook goed uit met de Risi Comp #62 die de tweede snelste tijd reed! :p Duidelijk beter dan Practice 1. De #21 BMW reed wel ineens stukken trager in de 2de vrije training... Oh, en Audi op 1, suprise surprise. Wel mooi dat de Zytek zich tussen beide LMP's kon wringen. Leitzinger zal ik dit weekend zeker in de gaten houden, bij Dyson reden ze in Mosport een zeer sterke race en legden echt het vuur aan de schenen bij Audi. Ik ben benieuwd naar de kwalificaties... En als het van mij afhangt: Lamy, Ortelli and Palttala for pole position! :gas: :+ |
Quote:
|
Dat lijkt mij inderdaad wel een logische verklaring. Ik verschiet er trouwens telkens opnieuw van hoe snel die BMW wel is...
|
Quote:
En mijn uitleg van die 6 rondes, sorry maar na het nog eens te bekijken klopt dit niet. Dit waren de rondes waarin ze de snelste ronde hebben gereden en dus niet hun totaal touren. Een 'klein' foutje van mij sorry!:o We zien morgen wel met de kwalificatie wat het gaat geven. |
Quote:
|
Zeer mooi gebaar van Aston naar hun medewerkers :
Quote:
|
In de nachttraining is Mcnish de snelste van het veld in de R10, maar Minassian in de creation Judd volglde op maar 22 duizendste.
LMP2 is een kolfje naar de hand van de Porsche Spyder. Dumas was met de Porsche 3de algemeen en eerste LMP2. Het is Aston Martin Racing dat de klok staat in GT1. Ze bezetten de eerste 2 plaatsen. De Corvette #4 op een verre afstand van de eerste Aston. (ongeveer 4 seconden). Corvette heeft tijdens deze sessie de wagens hoogstwaarschijnlijk afgesteld voor de race. In GT2 vinden we de 2 Risi Ferrari's bovenaan met een 1ste tijd voor de #61 en een 3de tijd voor de #62 van oa Palttala. De 2de plaats werd ingenomen door de PTG BMW :worship: . Wat een prachtprestaties dat deze wagen neerzet in de trainingen. |
Uitslag practice 4 :
http://www.imsaracing.net/2006/event...20Practice.pdf Corvette heeft de snelheid terug gevonden :worship: |
Ook weer een mooie eerste plaats in de klasse voor onze vliegende fin :).
|
Qualy results :
http://www.imsaracing.net/2006/event...%20Results.pdf Pole voor de Creation Judd. De R10's op de 2de en 4de plaats met de andere Zytek er tussen op 3de plaats. In LMP2 delen de beide Porsche's de eerste 2 plaatsen, 5de en 6de algemeen. In GT1 de #3 Corvette op pole voor de #4 Corvette :worship: . Na dat Aston Martin baas was in de trainingen zijn de rollen nu omgekeerd :applaus: De #62 Risi F430 snelste in GT2 gevolgd door de Petersen White Lightning Porsche en de #61 Risi Ferrari. |
Quote:
en paltalla op pole in gt2 :applaus: |
De Polesitters per klasse in foto's :
LMP1 : http://www.motorsport.com/photos/alm...tl-eg-0310.jpg LMP2 : http://www.motorsport.com/photos/alm...tl-re-0014.jpg GT1 : http://www.motorsport.com/photos/alm...tl-eg-0185.jpg GT2 : http://www.motorsport.com/photos/alm...tl-eg-0214.jpg En als extra nog een foto van Markus himself aan de pitwall :D http://www.motorsport.com/photos/alm...tl-eg-0408.jpg |
Gentleman, start your engines :gas:
|
Start net gemist, ik dacht dat het om 18:00u CET zou beginnen.
|
Mediani in het grind... Ondertussen is hij terug de baan op gesleept.
Staat momenteel een lap achter op Kelleners. |
Quote:
|
Na dat Darren Turner in de 007 Aston Martin binnen was geweest tijdens de caution voor een pitstop, maakt hij een uitstapje in turn 1 bij de restart.
|
All times are GMT +2. The time now is 02:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.