De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   VW terug naar Dakar in 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12315)

gwyllion 19-02-2006 13:04

VW terug naar Dakar in 2007
 
Hoewel VW er niet in geslaagd is zijn doelstelling dit jaar (= winst) waar te maken, wordt de geld toch niet dicht gedraaid :applaus: VW gaat in 2007 terug deelnemen en opnieuw proberen Mitsubishi te kloppen. Ze hebben nu 11 maanden om de Race Touareg 2 verder te ontwikkelen.

De piloten en copiloten zullen in de volgende weken/maanden bekend gemaakt worden. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze veel aan de line up zullen wijzigen; misschien mag Miller enkel tijdens de Dakar zelf rijden.

Guido 19-02-2006 13:14

bericht heeft in principe niet echt iets te maken met Dakar 2007 "algemeen", maar wel specifiek over VW's deelname volgend jaar. Even de titel aangepast. ;)

Fonne 19-02-2006 23:21

VW ook in 2007 in Dakar
 
VW Motorsport zal ook in 2007 aan de Dakar deelnemen met een evolutie van de Touareg Evo 2.
Ze zullen ook deelnemen aan verscheidene Wereldbeker manches als ook enkele Baja's.
Bron: De Zondag en http://www.volkswagen-motorsport.com...107e13574f7dca

Pinzie 19-02-2006 23:38

Klinkt goed! Vind VW een goede tegenstander voor Mitsubishi, en hopelijk mag Henrard dit jaar een grotere rol spelen in het team, al vrees ik ervoor ...

Fonne 19-02-2006 23:58

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Klinkt goed! Vind VW een goede tegenstander voor Mitsubishi, en hopelijk mag Henrard dit jaar een grotere rol spelen in het team, al vrees ik ervoor ...

Henrard komt volgend jaar terug met zijn buggy met een grotere motor.
Waarschijnlijk een 2.5 turbo diesel.

gwyllion 25-03-2006 22:23

Volkswagen zal aan de rally van Tunesie deelnemen met Sainz en De Villiers, die beide een contract getekend hebben als fabriekspiloot voor 2006. Over Saby en Kleinschmidt wordt voorlopig niks gemeld... Sainz zal trouwens genavigeerd worden door Perin, die normaal copiloot is van Saby, en De Villiers door von Zitzewitz, die dit jaar navigator was van Miller en het jaar ervoor van Gordon.

bron: Volkswagen to contest Rally of Tunisia with Giniel de Villiers and Carlos Sainz

Mark 25-03-2006 22:35

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Over Saby en Kleinschmidt wordt voorlopig niks gemeld...

Jutta staat op straat ;)

Quote:

Wenn VW bei der Rallye Tunesien die Testarbeit für die Dakar 2007 in Angriff nimmt, ist Jutta Kleinschmidt nicht dabei. Die Deutsche hat seit Ende Januar keinen Vertrag mehr und ist auf der Suche nach einem neuen Cockpit.

http://www.auto-motor-und-sport.de/s...aus.106907.htm
Wist niet Willi 30% Weber de manager was van Jutta.

gwyllion 25-03-2006 22:47

Sainz is natuurlijk van enorm commercieel belang en hij heeft alles in zich om een rallyraid kampioen te worden (in tegenstelling tot brokkenpiloot McRae). De Villiers is ook een goede keuze: altijd meer bescheiden dan zijn teamgenoten (bv. McRae en Vatannen bij Nissan) en toch beter presteren. Ik denk dat het contract van Saby ook wel verlengd zal worden; belangrijk voor de chauvistische Fransen ;)

Volgens AMS zou Kris Nissen, de VW Motorsport baas, dolgraag Walter Röhrl aantrekken om in de Dakar deel te nemen. Dat zou gewoon fantastisch zijn.

FIRE 25-03-2006 23:56

Andere naam die genoemd word is Souza (inclusief Galp sponsoring).

Had niet verwacht dat Kleinschmidt aan de kant gezet zou worden. Ik dacht namelijk dat zij belangrijk was ivm de Duitse thuismarkt.

gwyllion 26-03-2006 12:45

Quote:

Originally Posted by FIRE
Had niet verwacht dat Kleinschmidt aan de kant gezet zou worden. Ik dacht namelijk dat zij belangrijk was ivm de Duitse thuismarkt.

Bij VW zullen ze dus nog een Duitse piloot moeten vinden. Walter Röhrl zou ideaal zijn ;)

Kleinschmidt is altijd zeer constant en doet het vooral goed op de lange zandproeven. Maar om Dakar te winnen moet je ook goed zijn in het snellere werk. Sainz lijkt mij meer een potentiele winner; hij moet enkel nog wat meer ervaring in de woestijn hebben.

gwyllion 19-04-2006 01:19

De Villiers en Sainz liggen al vast voor 2007. De bezetting voor de andere 2 wagens is nog niet beslist.
Quote:

What is the current state regarding the driver and co-driver constellation for the Dakar Rally 2007?
Kris Nissen: "We entered the 2006 season with two driver pairings – Giniel de Villiers and Dirk von Zitzewitz as well as Carlos Sainz and Michel Périn. These four drivers contested the Tunisia Rally as well. We plan to continue driving this way up to the Dakar Rally but this may be subject to change in the event that we should see that these combinations are not as harmonious as we thought. At the moment, though, I see these four drivers competing together."

There will definitely be more than two Race Touareg vehicles: have any plans been made yet regarding the other drivers?
Kris Nissen: "The current state in April 2006 is that we are going to be fielding four Volkswagen Race Touareg cars in the Dakar Rally. Two of the driver pairings for these cars have been determined, everything else is pending a decision."

gwyllion 02-05-2006 14:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De Villiers en Sainz liggen al vast voor 2007. De bezetting voor de andere 2 wagens is nog niet beslist.

Yvan Muller, Seat WTCC fabriekspiloot en ervaren ijsracer (10-voudig Frans kampioen), en Matthias Kahle, huidig (en 6-voudig) Duits rallykampioen met een Skoda, hebben onlangs eens voor Volkswagen getest in Tunesie.

Het kan geen toeval zijn dat het om een Fransman en Duitser gaat en dus mogelijke vervangers zijn voor Saby en Kleinschmidt.

gwyllion 03-05-2006 00:44

Quote:

Originally Posted by Mark
Jutta staat op straat ;)

Autosport.com (en overgenomen op pitstop.tv) komt nu pas met de mededeling dat Kleinschmidt geen contractverlenging gekregen heeft. Ze zouden beter depaddock lezen ;)
Quote:

Kleinschmidt leaves Volkswagen
May 2nd 2006, 14:47 GMT

Former Dakar winner Jutta Kleinschmidt has parted ways with Volkswagen after failing to reach an agreement for the renewal of her contract.

Peter Baert 03-05-2006 10:12

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Autosport.com (en overgenomen op pitstop.tv) komt nu pas met de mededeling dat Kleinschmidt geen contractverlenging gekregen heeft. Ze zouden beter depaddock lezen ;)

Altijd bescheiden blijven.

:)

VW Motorsport heeft gistermiddag een communiqué verstuurd dat te lezen is op www.pitstop.tv. Misschien heeft autosport.com dat wel overgenomen van pitstop.tv ...

;)

gwyllion 08-05-2006 15:48

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Yvan Muller, Seat WTCC fabriekspiloot en ervaren ijsracer (10-voudig Frans kampioen), en Matthias Kahle, huidig (en 6-voudig) Duits rallykampioen met een Skoda, hebben onlangs eens voor Volkswagen getest in Tunesie.

Matthias Kahle zal samen met De Villiers deelnemen aan de Rallye Transiberico. Hij krijgt de ervaren navigator Andy Schulz naast zich. Dit lijkt mij erop te wijzen dat hij inderdaad wel eens een zitje zal krijgen voor Dakar 2007.
Quote:

"Matthias impressed us during the tests in Tunisia. We would like to give him the opportunity to get to know the Race Touareg and the team in the conditions of a competition," says Kris Nissen. "Matthias has been loaned to us by Skoda. He has lots of all-wheel-drive experience and, at 37, the perfect age for this sport. The decision about further stints in the Race Touareg will be taken at a later time."
Natuurlijk wel een goedkope oplossing om piloten te lenen die onder contract liggen bij zustermerken van VW. Idem voor Yvan Muller die bij Seat onder contract ligt.

ZF Sachs is trouwens een nieuwe technologische partner van VW in rally raid. De koppeling van de Race Touareg werd al door Sachs gemaakt. In de Transiberico rally zullen voor het eerste Sachs dempers gebruikt worden.

gwyllion 08-05-2006 16:00

Ik heb juist eens gekeken en Matthias Kahle heeft dit jaar zijn debut gemaakt in de Dakar met een Fast&Speed-Honda. Halfweg reed hij zelfs 10de algemeen, maar na de rustdag kreeg de buggy versnellingsbakproblemen en moest hij uiteindelijk opgeven.

Zie http://www.dakar.com/2006/DAK/RIDERS...reurs/415.html

gwyllion 10-05-2006 13:27

Quote:

Originally Posted by Mark
Jutta staat op straat ;)

Ze zou terug aan de slag kunnen bij BMW X-Raid.

bron: Jutta Kleinschmidt dicht bij BMW (pitstop.tv)

gwyllion 15-05-2006 18:57

Quote:

Originally Posted by gwyllion
ZF Sachs is trouwens een nieuwe technologische partner van VW in rally raid. De koppeling van de Race Touareg werd al door Sachs gemaakt. In de Transiberico rally zullen voor het eerste Sachs dempers gebruikt worden.

De Sachs dempers werpen hun vruchten af. De Villiers wint de Rallye Transiberico nipt voor Roma en Alphand. Matthias Kahle wordt 4de in zijn debut en was niet heel veel trager dan de rest; gisteren verloor hij meer dan 20 minuut toen hij op een steen reed en zijn ophanging moest herstellen.

FIRE 25-05-2006 14:28

Carlos Sousa met Phoenix in Dakar:
Quote:

Phoenix Sport wird bei der Rallye Dakar 2007 als Semi-Werksteam von Volkswagen an den Start gehen. Bereits bei der Rallye Marokko (31. Mai bis 5. Juni) setzt der in Meuspath am Nürburgring ansässige Rennstall um Teameigner Ernst Moser einen Volkswagen Race Touareg 2 ein. Als Pilot steht der Portugiese Carlos Sousa, Weltcup-Gewinner von 2003, bereits fest.
Volledig artikel: http://www.rallye1.de/web/marathon/a...wsID=6851&sid=

gwyllion 25-05-2006 16:09

Blijkbaar heeft Phoenix vorig jaar al ervaring op gedaan omdat ze toen de Touareg van Miller runden.
bron: Carlos Sousa met VW naar Dakar (pitstop.tv)

Benieuwd of Sousa ook gevraagd wordt om in dienst van de fabriekspiloten te rijden.

gwyllion 08-07-2006 10:35

De Villiers en Sainz zijn al zeker, maar VW blijft op zoek naar vervangers voor Saby en Kleinschmidt. Ari Vatanen, Thierry Magnaldi, Mark Miller en Matthias Kahle werden uitgenodigd tijdens een uitgebreide test in Tunesie. Er namen ook 2 nieuwe copiloten deel: Ralph Pitchford uit Zuid-Afrika (navigator van Miller tijdens test, vermoedelijk aangezien von Zitzewitz voortaan naast De Villiers zit) en de Australier Lee Palmer (navigeerde Kahle).

Benieuwd wie uiteindelijk geselecteerd zal worden.

gwyllion 03-08-2006 16:45

Quote:

Originally Posted by Mark
Jutta staat op straat ;)

Ze kan aan de slag bij X-Raid. Althans in de Pharaons rally.

gwyllion 24-08-2006 00:40

Het 3de rijderspaar is bekend: Mark Miller/Ralph Pitchford. Miller presteerde dit jaar al sterk in Dakar met von Zitzewitz toen al copiloot. Ralph Pitchford was dit jaar de navigator van Alfie Cox en hij is een ervaren mechanieker (in 2003 voor Luc Alphand, in 2004 voor Colin McRae en daarvoor voor Alfie Cox, toen nog op motor).
bron: http://www.volkswagen-motorsport.com...e&st=73&id=833

Het is blijkbaar belangrijk voor Volkswagen om opnieuw een Amerikaanse piloot in te zetten (na Robby Gordon in 2005 en Miller in 2006).

We hebben dus
  • Carlos Sainz/Michel Périn
  • Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz
  • Mark Miller/Ralph Pitchford
Benieuwd welke rijder(s) ze nog zullen aantrekken: Matthias Kahle, Ari Vatanen of Thierry Magnaldi. Andy Schulz lijkt mij al zeker navigator te blijven; misschien Tina Thörner ook wel.

gwyllion 01-12-2006 01:08

De Race Touareg 2 zal in 2007 uitgerust zijn met een geevolueerde motor.
Quote:

Volkswagen with new four-valve TDI-engine in 2007 Dakar Rally

The 2.5 litre five-cylinder in-line diesel engine in the Race Touareg 2 is equipped with a completely newly developed cylinder head, which helps to increase the power output to 285 hp and push the maximum torque over 600 Nm. The response characteristics of the two-stage forced induction Turbo-Diesel were also noticeably improved for the demanding desert event.

During a series of dynamometer runs, intensive tests and its first competitive outing the newest version of the engine has already proven its performance and reliability. Because of the 39 millimetre diameter intake-air restrictor, stipulated by the regulations, the absolute power only climbs by approximately 10 hp. However, the new and improved cylinder-head architecture allows a superior gas flow rate, which improves the power and initial response throughout the rev range. The torque delivered by the engine climbs correspondingly to over 600 Nm.

The induction and exhaust tracts on the four-valve engine differ from its predecessor in that they are no longer mounted on one side of the engine, but opposite one another. "In spite of the greater power output the engine is actually more thermally efficient than before”, emphasises Donatus Wichelhaus is responsible for the engine development.
bron: http://www.volkswagen-motorsport.com...e&st=73&id=978

Snel even de geschiedenis van de 5 cilinder TDI.
  • 2004: 2.3 liter, 175 kW/238 pk, 450+ Nm
  • 2005: 2.5 liter, 191 kW/260 pk, 500+ Nm (vergrootte cilinderinhoud)
  • 2006: 2.5 liter, 202 kW/275 pk, 550+ Nm (twin-stage turbo)
  • 2007: 2.5 liter, 209 kw/285 pk, 600+ Nm (gewijzigde cilinderkop)

gwyllion 01-12-2006 01:31

Snel even vergelijking met concurrent:
  • Mitsubishi Pajero MPR13: 4.0 liter, V8, 270 pk @ 5500 rpm, 420 Nm @ 3500 rpm
  • Schlesser-Ford: 5.4 liter, V8, 285 pk
  • X-Raid BMW X3CC: 3.0 liter, 6 cilinder, twin-stage turbo diesel, 272 pk @ 4000 rpm, 620 Nm @ 2100 rpm

936lover 03-12-2006 15:49

iemand meer over de belgen??? Foto's,....

gwyllion 07-12-2006 16:56

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 195057)
Snel even vergelijking met concurrent:
  • Mitsubishi Pajero MPR13: 4.0 liter, V8, 270 pk @ 5500 rpm, 420 Nm @ 3500 rpm
  • Schlesser-Ford: 5.4 liter, V8, 285 pk
  • X-Raid BMW X3CC: 3.0 liter, 6 cilinder, twin-stage turbo diesel, 272 pk @ 4000 rpm, 620 Nm @ 2100 rpm

De BMW motor blijkt dit jaar iets meer te leveren: 286 pk (althans de productiemotor zonder restrictor) en 625 Nm koppel.

Op de stand van ZF Sachs Race Enigineering in Essen stonden de trouwens de nieuwe schokdempers van de Touareg en de koppeling. De koppeling was gedimensioneerd op 1150 Nm; die voor Formule 1 op 550 Nm :eek:

gwyllion 13-12-2006 14:26

Blijkbaar zullen diesels een groter voordeel hebben dit jaar, door een reglementswijziging.
Quote:

Originally Posted by Mark_Miller
As for consumption issue, It is a really big issue for the gasoline powered cars. This year there are new rules about refueling during a stage, it looks to me like you will not be able to refuel on a liason, which means you have to make it from the Bivouac to the Bivouac on fuel, this should work to our advantage as we get much better mileage that the gasoline powered cars.

source: http://www.race-dezert.com/forum/sho...592#post230592

Snel nog even 2 foto's van opbouw van de wagen.
http://www.race-dezert.com/forum/att...6&d=1165797962
http://www.race-dezert.com/forum/att...3&d=1165960787


All times are GMT +2. The time now is 02:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.