De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2006 kalender (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11606)

BuG@WaR 29-10-2005 02:49

FIA GT 2006 kalender
 
23 april Boekarest
07 mei Silverstone
28 mei Brno
02 juli Oschersleben
30 juli Spa-Francorchamps (24U) Ga ik zeker kijken :bye:
03 september Magny-Cours
17 september Italië (exacte plaats nog niet bepaald)
17 november Bahrain
24 november Dubai
Datum nog
niet bepaald Zhuhai

Bron Racingworld.be

Mark 26-01-2006 15:23

Quote:

2006 Calendar

Rounds Date Country Circuit
1 23/04/2006 Romania Bucharest
2 07/05/2006 Great Britain Silverstone
3 28/05/2006 Czech Republic Brno
4 02/07/2006 Germany Oschersleben
5 30/07/2006 Belgium Spa
6 03/09/2006 France Magny-Cours
7 17/09/2006 Italy Imola
8 00/10/2006 China Zhuhai
9 17/11/2006 Bahrain Bahrain
10 25/11/2006 Dubai Dubai

www.fiagt.com 26-01-06
De heren deelnemers aan het FIA GT kampioenschap kunnen hun winterpauze gaan verlengen. De Roemenen schijnen het stratencircuit niet op tijd af te krijgen. De race zou worden verplaatst worden naar mei volgens de heren van Italiaracing.net

Als ze ergens een kalender hebben dit jaar die "raar" in elkaar zit dan is het wel bij de FIA GT. Mei superdruk, in juni is er niks te doen (vanwege Le Mans ;) ) , juli is goed gevuld en in augustus is er weer niks te doen.

Raceboy 26-01-2006 15:53

Quote:

Originally Posted by Mark
d en in augustus is er weer niks te doen.

vanwege Zolder? ;)

Mr.Dallara 26-01-2006 16:21

Quote:

Originally Posted by Mark
Als ze ergens een kalender hebben dit jaar die "raar" in elkaar zit dan is het wel bij de FIA GT. Mei superdruk, in juni is er niks te doen (vanwege Le Mans ;) ) , juli is goed gevuld en in augustus is er weer niks te doen.

Door deze kalender zal de testdag van de 24u Spa ook wel minstens een weekje later zijn dan de voorbije jaren...

Integra 31-01-2006 17:48

Heb juist van een Portugese vriend van mij gehoord dat Miguel Ramos dit jaar met de Racing Box Maserati MC12 zal rijden in het FIA GT kampioenschap. :p
edit: Pedro Lamy waarschijnlijk bij BMS voor 1 van de DBR9's ;)

edit 2: Luca Capellari gaat Miguel Ramos op de MC12 vergezellen.

gwyllion 31-01-2006 18:14

Quote:

Originally Posted by Integra
Heb juist van een Portugese vriend van mij gehoord dat Miguel Ramos dit jaar met de Racing Box Maserati MC12 zal rijden in het FIA GT kampioenschap. :p

Ik dacht dat Mark Cioci, Stefano Livio en Piergiuseppe Perazzini die Maserati zouden besturen?

bron: lmsr.net

marcel 31-01-2006 19:23

Quote:

Originally Posted by Mark
De heren deelnemers aan het FIA GT kampioenschap kunnen hun winterpauze gaan verlengen. De Roemenen schijnen het stratencircuit niet op tijd af te krijgen. De race zou worden verplaatst worden naar mei volgens de heren van Italiaracing.net

hoe krijg je een stratencircuit niet op tijd af?
die straten liggen daar toch al, mag ik hopen?

Mark 31-01-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by marcel
hoe krijg je een stratencircuit niet op tijd af?
die straten liggen daar toch al, mag ik hopen?

Humor ;) :D Wellicht dat de tijdelijke vangrails, betonblokken e.d. niet op tijd geleverd kunnen worden? Of wel op tijd geleverd maar een planning die wellicht niet haalbaar is vanwege te weinig mankracht. Of te laat begonnen met organiseren? wellicht dat we het ooit lezen in een blaadje ;)

Zou wel eens een tekening of plannetje van dat circuit willen zien. Rondscheuren op de pleinen van wijlen dictator Nicolae Ceauşescu.

tarzancorner 31-01-2006 21:30

Ach we weten wel zo langs ze mer hand hoe dat gaat in dat soort landen
iemand denkt in eens laten we is eens een autorace houden totaal
niet weten wat dat in houd.
In moskou dachten ze dat ook met de dtm ook niks meer van gehoord.
Deze balonnetjes zullen we in toekomst nog vaker mee maken,alleen
in turkije is het wat geworden alleen er kont weinig volk naar de wedstrijden.

Bramzel 03-02-2006 13:51

DSC meldt dat GLPK komend seizoen graag met 2 autos zou willen gaan rijden in 't FIAGT; de C6R voor Hezemans en een andere snelle rijder met budget (ik hoop onwijs dat dit Jeroen Bleekemolen word), en de C5R voor Longin en Kumpen. Mochten ze geen 2e rijder voor de C6R vinden dan is er de optie om weer met z'n 3en op de wagen te gaan zitten.

Mark 03-02-2006 16:33

Quote:

Originally Posted by Bramzel
en de C5R voor Longin en Kumpen.

Dus die gaan een dubbel programma rijden? Zoja:applaus: Het stond gisteren ook al in een artikel op Turbomagazine............en die hadden het weer uit een Italiaans blaadje. GLPK met 2 'Vettes, laat maar komen.......

Teamgenoot voor Hezemans? Hart? Alhoewel een jaartje FIA GT erg veel dagen gaat kosten voor David.

Bramzel 03-02-2006 16:59

Hart is geen optie, daar wil Mike niet meer samen mee rijden. 't is niet dat ze niet met elkaar overweg kunnen, maar ze kijken op een verschillende manier tegen racen aan.

Fonne 03-02-2006 22:42

Quote:

Originally Posted by Bramzel
DSC meldt dat GLPK komend seizoen graag met 2 autos zou willen gaan rijden in 't FIAGT; de C6R voor Hezemans en een andere snelle rijder met budget (ik hoop onwijs dat dit Jeroen Bleekemolen word), en de C5R voor Longin en Kumpen. Mochten ze geen 2e rijder voor de C6R vinden dan is er de optie om weer met z'n 3en op de wagen te gaan zitten.

Marc Goossens zou misscien een optie kunnen zijn .
Nu die niet meer bij SRT rijdt .

fish88 04-02-2006 00:02

Ik hoop echt op Bleekemolen in die wagen, die heeft zich in de Spyker goed bewezen en ook op de 24 uur van Spa. Maar hij kan ook nog een jaar bij Spyker blijven dus we zien wel waar hij rijdt.

insanity 19-02-2006 18:49

Naar analogie met het lijstje FIA GT3 - hier een nog onvolledig lijstje FIA GT...

* GT1 *
--------
2 x Aston Martin DBR9 - BMS Scuderia Italia
2 x Aston Martin DBR9 - Cirtek
2 x Aston Martin DBR9 - Race Alliance
2 x Maserati MC12 - Vitaphone
1 x Maserati MC12 - Racing Box (europese manches)
1 x Corvette C6-R - GLPK
1 x Saleen S7-R - Balfe Motorsport
1 x Saleen S7-R - Zakspeed
1 x Lamborghini Murcielago R-GT - B-Racing (europese manches)


* GT2 *
--------
1 x Porsche 996 GT3 RSR - Ebimotors
1 x Porsche 996 GT3 RSR - Race Alliance
1 x Porsche 996 GT3 RS - Vonka Racing
2 x Porsche 996 GT3 RSR - Renauer Motorsport
2 x Ferrari F430 - JMB
2 x Ferrari F430 - GPC


Te bevestigen:
--------------
GT1 * Saleen S7-R - Team Oreca
GT1 * JMB ??
GT1 * GPC ??
GT2 * Porsche 996 GT3 RSR - Gruppe M Racing
* Phoenix Racing ??

Bramzel 19-02-2006 19:42

Hier mijn lijstje die ik op 10/10's bijhoud (http://www.ten-tenths.com/forum/show...88#post1525788) :

GT1:

Aston Martin DBR9
2x BMS Scuderia (Babini, Lamy, Gollin)
2x RaceAlliance (Wendlinger, Peter)
1x Cirtek Motorsport (Bouchut, Garcia)

Maserati MC12
2x Vitaphone Racing (Bartels, Biagi)
1x JMB Racing (Waaijenberg, Bertolini)
1x Racing Box (Cioci, Livio, Perazzini) selected races

Saleen S7R
1x Zakspeed Motorsport (Uwe Alzen, Marc Basseng, Sascha Bert)
1x Balfe Motorsport (Balfe, Derbyshire, Cunningham)
1x Konrad Motorsport (Lechner)

Corvette C6.R
1x GLPK Carsport (Hezemans, Kumpen, Longin)

Ferrari 550
1x Larbre Competition (Gardel)

Lamborghini Murcielago R-GT
1x B-Racing RS Line (Norbert Walchhofer) selected races

GT2:

Porsche 996 GT3-RSR
1x Ebimotors (Moccia, Busnelli)
1x Renauer Motorsport (Kaufmann, Jurasz)
1x RaceAlliance (Lichtner-Hoyer, Gruber)

Porsche 996 GT3-RS
1x Vonka Racing (Vonka)
1x Proton Competition (Ried, Ried)
1x Renauer Motorsport (Knauss, Schunk, Valek)

Spyker C8 Spyder GT2R
2x Spyker Squadron (Bleekemolen, Crevels) selected races

Ferrari F430 GT2
2x GPC Giesse (Melo, Belloc)
2x JMB (Kutemann, Gosse)
2x Larbre Competition

Benny_B 19-02-2006 22:05

Cirtek - Aston Martin
 
Cirtek Motorsport zou volgend jaar in de kleuren van Repsol gaan racen.
Repsol - Antonio Garcia :)

Hopelijk wordt dit werkelijkheid, want Garcia zou de perfecte teamgenoot zijn voor Bouchut (als deze tenminste nog bij de russen/engelsen wil racen)

Bron : http://www.projectlemans.de/

(Bij BMS is er ook sprake van Jamie Davies, christian Pescatori en Matteo Malucelli) => Piloten in overschot dus :gas:

Bramzel 19-02-2006 23:20

Oh heerlijk, laat maar komen. Die Repsol kleuren heb ik altijd al schitterend gevonden.

Mark 20-02-2006 12:00

Benieuwd of we dit programma ook in België en/of Nederland te zien krijgen:

Quote:

It has been announced that the FIA GT Championship will be featured on the Martini World Circuit, a new global motor sport TV show, which will be launched on March 1st this year. A series of 35 halfhour programmes, it will be broadcast weekly, and will be seen by millions of viewers on channels around the world.
Behalve racen mogen we ook lifestyle e.d. verwachten omtrent de GT-weekends.

FIRE 20-02-2006 13:39

Quote:

Originally Posted by Mark
Benieuwd of we dit programma ook in België en/of Nederland te zien krijgen:



Behalve racen gaat mogen we ook lifestyle e.d. verwachten omtrent de GT-weekends.

5 a 10 minuten in RTL Autosport?

Ik denk in ieder geval dat de TV coverage flink achteruit zal gaan tov vorige jaren. Het is te hopen op een live video stream.

Bramzel 20-02-2006 17:33

Naja, 't is in ieder geval voor een deel duidelijk wat ze gaan doen qua tv-coverage. Dit zal voor een aantal teams zeker belangrijk zijn.

Scapa 21-02-2006 12:03

2006 wordt een echt topjaar, mede dankzij de GT3's. GT1 is echt om duimen en vingers van af te likken. Een PSI C6-R zou het echt afmaken, niet? ;-)

The Interceptor 21-02-2006 18:36

Quote:

Originally Posted by Scapa
Een PSI C6-R zou het echt afmaken, niet? ;-)

Dat vind ik ook ja! Maar daar is natuurlijk ook weer het nodige budget voor nodig. Hopelijk krijgen ze het rond, als ze FIA GT toch als doel hebben tenminste.

Mark 24-02-2006 15:30

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Naja, 't is in ieder geval voor een deel duidelijk wat ze gaan doen qua tv-coverage. Dit zal voor een aantal teams zeker belangrijk zijn.

Vandaag nog wat meer nieuws over FIA GT op de TV. De kanalen Al Jazeera:eek: ,Bravo en Player gaan de wedstrijden live uitzenden. In het geval van Al Jazeera zou het dan wel gaan om uitzendingen die integraal worden uitgezonden.

Pokkenieuws, want dat zijn kanalen die alleen met een satelliet-ontvanger binnen te halen zijn.

In het laatste stukje van dat artikel in Autosport (het is weer vrijdag ;) ) staat te lezen dat er ook deals zijn gesloten met Frankrijk, Italië en Nederland i.v.m. live-uitzendingen.:applaus:

Stranger 24-02-2006 19:10

Sky Italia in Italie, AB Moteurs in Frankrijk en Sport1 in Nederland dus ;)

Mark 24-02-2006 19:45

Quote:

Originally Posted by Stranger
en Sport1 in Nederland dus ;)

:confused: Heb ik iets gemist? Welk kanaal is dat dan weer?

Stranger 24-02-2006 19:51

Dat is wat vroeger Canal+ was in Nederland.

Tegenwoordig heet dat Film1 en Sport1
en dan onderverdeeld in 12 kanalen:
Film 1.1, 1.2, 1.3, 1.1+
Sport 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8

marcel 24-02-2006 20:44

Quote:

Originally Posted by Mark
De heren deelnemers aan het FIA GT kampioenschap kunnen hun winterpauze gaan verlengen. De Roemenen schijnen het stratencircuit niet op tijd af te krijgen. De race zou worden verplaatst worden naar mei volgens de heren van Italiaracing.net

er is vandaag een nieuwe kalender opgedoken, de wedstrijd in Bucharest wordt verzet naar oktober. verder 2 wijzigingen: Dijon vervangt Magny-Cours en Mugello vervangt Imola voor respectievelijk de Franse en Italiaanse ronde.

May 5th-7th
Silverstone TT - With FIA GT3
May 26th-28th
Brno
June 29th-July 2nd
Oschersleben - With FIA GT3
July 26th-30th
24 Hours of Spa - With FIA GT3
Sept 1st-3rd
Dijon - With FIA GT3
Sept 15th-17th
Mugello - With FIA GT3
Sept 29th-Oct 1st
Bucharest
Nov 15th-17th
Dubai


bron: www.the-paddock.net

JPMontoya 24-02-2006 21:42

Valt me wel op dat FIA GT bijna allemaal "secundaire" circuits aandoet dit jaar.

Leuk nieuws op fiagt.com

Quote:

Having finished the season in fine form with three wins in last year’s G2 category, the Gillet Vertigo will be back for a full season in 2006. “Our aim was to try a few races in 2005 in order to see how we compared to the other cars,” the man behind the car, Tony Gillet, explained. “The last three races went well, so we decided to do the full season in 2006. The Championship is the best possible showcase for our marque, and it also adds more variety and an exotic note to the grid.”
www.fiagt.com

Mark 24-02-2006 22:57

Quote:

Originally Posted by Stranger
Dat is wat vroeger Canal+ was in Nederland.

Tegenwoordig heet dat Film1 en Sport1
en dan onderverdeeld in 12 kanalen:
Film 1.1, 1.2, 1.3, 1.1+
Sport 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8

Alweer blij gemaakt met een dooie mus :( Een enkeling die het dus live kan zien.

Bramzel 25-02-2006 13:34

Quote:

Originally Posted by Mark
Alweer blij gemaakt met een dooie mus :( Een enkeling die het dus live kan zien.

Yup, erg jammer :( MotorsTV schijnt echter wel uitgebreide samenvattingen te gaan showen, dus denk dat ik toch maar achter zo'n digitaal TV pakketje aanmoet met Eurosport2 en MotorsTV er in. Daar heb ik wel 18€ per maand voor over (of wat kost dat tegenwoordig?).

FIRE 25-02-2006 15:37

Dat de live beelden van FIA GT achter de decoder verdwijnen verbaast me niks. Welke "gratis" zender wil nu 3 uur aan 1 stuk autosport uitzenden? RTL zou nog kunnen omdat die de race mogen onderbreken voor reclame, echter SBS mag dat niet. De beste oplossing (relatief gezien dan ;)) is denk ik de live uitzendingen achter de decoder en een samenvatting van 1 uur op zondagavond op een "gratis" zender (b.v. Eurosport of RTL7).

Als ik me niet vergis kost een digitaal TV pakket met Motors TV en Eurosport 2 zo'n 8 Euro extra per maand (naast het normale abonnement voor het basispakket van 15 Euro). Om Sport1 te ontvangen moet men dan nog 15 Euro extra per maand betalen. Dus dan is men in totaal 38 Euro per maand kwijt....wat naar mijn mening toch wel iets teveel van het goede is.

Bramzel 25-02-2006 17:43

FIAGT.com vermeld een volledig seizoen Vertigo (zoals al gepost). Datzelfde bericht maakt echter melding van een 4-liter blok. Is dat een hevig opgeboorde Alfa? Of hebben ze er een nieuw blok in liggen, een V8 of iets dergelijks? 4 liter lijkt me erg veel voor een V6?

FIRE 25-02-2006 19:17

BRL gebruikt ook een 4L V6 blok (Ford), echter die motoren zijn natuurlijk lang niet zo opgepept.

Het is dat de Ferrari 360 een 3.5L V8 blok heeft anders zou ik misschien denken dat het een blok uit Maranello zou zijn.

Mark 02-03-2006 20:35

Quote:

Unter den wachsamen Augen des Reiter Engineering Cheftechnikers absolvierten die erfahrenen Christophe Bouchut und Benjamin Leuenberger den Lamborghini. Der mehrfache FIA-GT Champion Bouchut zeigte sich so begeistert das er prombt einen Vertrag für die FIA-GT unterzeichnete.

http://www.projectlemans.de/content/view/1756/53/
Met Bouchut achter het stuur gaan we zien wat die Reiter Lambo nu wel kan en wat niet.

Bramzel 02-03-2006 21:20

Quote:

Originally Posted by Mark
Met Bouchut achter het stuur gaan we zien wat die Reiter Lambo nu wel kan en wat niet.

Zal mij benieuwen of hij er veel meer uit kan halen als Kox, hoe groot dat verschil gaat zijn. In de basis is hij ietwat sneller als Kox, maar Kox kon de wagen en het team natuurlijk door en door.

gwyllion 02-03-2006 21:51

Het is algemeen bekend dat de huidige motor in de Murcielago R-GT te weinig vermogen leveren om concurrentieel te zijn.

Misschien moeten ze er bij Reiter eens aan denken om de nieuwe 6.5 V12 in de Murcielago te lepelen. Deze vernieuwde V12 levert standaard 640 pk en 660 Nm t.o.v. de 580 pk en 650 Nm van de oude 6.2 V12.

Bramzel 03-03-2006 12:09

Project-lemans.de meld dat Cirtek afhaakt voor het FIAGT en zijn Aston en 550 in het LMS gaat inzetten.

gwyllion 03-03-2006 13:47

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Project-lemans.de meld dat Cirtek afhaakt voor het FIAGT en zijn Aston en 550 in het LMS gaat inzetten.

Met grote waarschijnlijkheid Bouchut/Garcia en Turner voor Le Mans.

gwyllion 07-03-2006 20:14

De eerste foto's van de Race Alliance Aston Martin: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1739

Een prachtige livery als je het mij vraagt. Benieuwd wat dat gaat geven met Dunlop rubber. Het fabrieksteam schakelt trouwens zelf over van Michelin op Pirelli.


All times are GMT +2. The time now is 18:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.