![]() |
FIA GT 2005 Round 2: Magny-Cours
De GLPK Corvette is de snelste in de eerste vrije training voor het rijtje Maseratis: http://www.msttiming.com/singlesessi...le=51702fp1fgt
De Corvette heeft natuurlijk geen ballast, na de opgave in Monza, in tegenstelling tot een aantal Maseratis. |
Tijdens de 2de vrije training goed voor een 6de plek. De "Russische" 550 staat op de eerste plaats, verrassende 3de plek voor de Reiter Lambo. Twee aparte verschijningen dit weekend: de Vauxhall Monaro en de Nissan 350Z in de klasse G2
Tijden: http://www.msttiming.com/singlesessi...nd=round02.gif Foto's: http://www.project-lemans.de/index.p...d=29&catid=149 |
Quote:
De Monaro heeft nog veel werk voor de boeg. |
gaat weer goed met het top nl-be team hopen op revange van vorige race
|
Bouchut staat voorlopig op pole. De Corvette staat voorlopig op de 4de plaats. De 4 Maseratis staan ook helemaal bovenaan in de lijst en de Lamborghini doet het opnieuw zeer goed.
qualifying 1 |
Alleen FIA GT, FIA WTCC en de Alfa's? Dat is wel een heel triest weekend op Magny Cours. Geen FRenault's 2.0 of V6, geen Clio's of Trofeo Maserati.........
Timing Magny Cours: Samedi 30 avril 09h00-09h30 : FIA WTCC / essais libres 1 09h45-10h30 : FIA GT / essais qualificatifs 1 10h45-11h15 : European Alfa Challenge / essais qualificatifs 2 12h30-13h00 : FIA WTCC / essais libres 2 14h15-15h00 : FIA GT / essais qualificatifs 2 15h15-15h45 : FIA WTCC / essais qualificatifs 16h20-16h50 : European Alfa Challenge / course 1 (12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix Dimanche 1er mai 09h00-09h15 : FIA GT / warm up 09h25-09h40 : FIA WTCC / warm up 10h10-10h35 : European Alfa Challenge / course 2 (12 tours, 52,920Km, maxi 25mn) départ Grand Prix 11h20-14h20 : FIA GT / course (114 tours, 502,740 Km, maxi 3 heures) départ lancé 15h10-15h35 : FIA WTCC / course 1 (12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix 16h15-16h40 : FIA WTCC / course 2 (12 tours, 52,920 Km) départ Grand Prix Dat is meer pauze als iets anders..............gelukkig zijn de kaarten voor de toeschouwers goedkoop te noemen ;) |
kan je het weer online volgen via eurosport?
|
Quote:
|
ja maar vorige keer kon je het ook via livestreaming op internet bekijken dus dat wil ik weten want ik heb geen eurosport2 :(
|
Ik heb ook geen Eurosport2 en moet het antwoord op je vraag schuldig blijven.
|
Waar is de live-streaming te vinden?
|
Quote:
Werkt niet in Mozilla Firefox, althans niet bij mij, dus openen in Internet Explorer. |
Quote:
|
De live timing vind je normaal op http://www.msttiming.com/fiagt/livetiming.asp, maar momenteel blijft het blijkbaar hangen.
De Maseratis zijn extreem sterk (zelfs met ballast). Niet te doen met hoeveel gemak ze andere wagens dubbelen. |
Quote:
|
Jeroen Bleekemolen is in gesprek om aan enkele FIA GT races deel te nemen.
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news...=5&bericht=621 Zou dit misschien Konrad zijn als vervanger voor Lechner Jr? |
De bandenslijtage is wel ook veel meer by Maserati e.
|
Wie was eigenlijk die Belgische Eurosport commentator tijdens de warmup van WTCC en de start van FIA GT?
|
Peter Baert natuurlijk :)
|
Quote:
|
Echt fantastisch hoe hij commentaar kan geven. Nog altijd even goed als vroeger. En straks nog 2 uur bij het WTCC, dat wordt smullen :)
|
zo te zien kan Bert Longin nog niet zo goed weg met de Corvette.
Ik denk nu al dat hij een tweede Franz Lamot word. |
ik vind nederlandse commentatoren beter :)
|
Quote:
|
Quote:
Het blijkt nu nog maar eens duidelijk dat de ACO het aan het rechte einde heeft. De Maserati is duidelijk niet naar de geest van het FIA GT reglement gebouwd. Ik kijk al enorm uit naar Silverstone waar een ware clash tussen Maserati en Aston Martin zal plaatsvinden :eek: |
Wat is er trouwens gebeurd met de Lamborghini? Ze waren redelijk snel tijdens training en kwalificatie, een stukje minder snel tijdens de race, maar uiteindelijk hebben ze de finish niet gehaald.
|
De ACO had de Maserati's nooit startrecht mogen geven voor het kampioenschap. Ze hebben eind vorig jaar ook al gedomineerd. In Monza hebben ze zich ingehouden om een Ferrari te laten winnen, zodat niet opnieuw zou gezegd worden dat ze te dominant zouden zijn.
De Maserati's mogen van mij best uit de FIA GT, want met zo'n budgetten kan je beter andere krachtige en veel mooiere wagens laten rijden. Bovendien zou het dan veel spannender zijn, want nu komen enkel de Maserati's, af en toe de Corvette en de Ferrari's in beeld. Spijtig genoeg bijna nooit de GT's, die niet minder hard moeten werken voor een zege in hun klasse. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Bertje heeft wel iets meer ervaring met krachtigere GT's dan Lamot, niet dat ik hier afbreuk wil doen aan de Franz ofzo hé. Maar ge weet wat ik wil zeggen. |
Die pipo in z'n Porsche die daar voor Bouchut de deur dichtvlamt in de eerste linkse terwijl die aan de leiding reed... man man.
|
Quote:
Lamborghini Murcielago R-GT continues to show performance potential at Magny-Cours |
Quote:
|
Yupz dat klopt. Het flikkeren met zijn lichten is goed te zien op de Highlights op Eurosport. Weet er iemand of deze Porsche zijn weg heeft kunnen verder zetten?
Mvg |
Quote:
|
Quote:
http://www.fiagt.com/results.php?eve...=Race%20Result |
http://autoweek.com/article.cms?articleId=102257 BMW gaat misschien ooit met de M6 racen in de fia GT :)
|
Weer ben ik opzoek naar foto's van de FIA GT. Ditkeer van in Magny Cours. Als jullie sites weten willen jullie deze dan posten. Gelieve geen google te zeggen want dat weet ik al :D
Mvg |
Quote:
http://www.sport25.be/images/smiles/nixweiss.gif |
All times are GMT +2. The time now is 08:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.