De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans '05 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10810)

fish88 19-06-2005 16:27

mooie race en een mooie einde. jammer voor de am van peter kox en spyker maar toch een geweldige race

smiley 19-06-2005 16:29

jah jah een 1-2 voor de corvettes en 'a royal kick in the ass' voor aston martin :+
de wraak van sebring 12h is genomen :)

ook heel schoon voor kristensen.. 7 kere jawatte :crazy:

ac.cobra427 19-06-2005 19:05

En nen dikke proficiat voor Vanina Ickx.

Sennake 19-06-2005 19:08

Quote:

Originally Posted by smiley
ook heel schoon voor kristensen.. 7 kere jawatte :crazy:

In een andere thread (die ik om welbepaalde redenen nu nog niet kan posten) zal ik aantonen dat de 7 overwinningen van Kristensen niet opwegen tegen de 6 overwinningen van Ickx. Daarom blijft Jackie voor mij "monsieur Le Mans".

Maar laat ons sportief blijven en alle overwinnaars proficiat wensen. Ik zal er dan maar een 5e Audi aan toevoegen zeker? (Aan mijn modelbouwcollectie bedoel ik eh). Toch blij dat het de laatste keer was. Ik wil wel eens iets anders bouwen :)

Zo had ik ook liever eens een Aston Martin gebouwd dan een zoveelste Corvette. Maar goed, ik verzamel nu eenmaal enkel de winnaars en de Belgen in Le Mans. Daar blijft het bij, anders is het einde zoek...

Sennake 19-06-2005 19:09

Quote:

Originally Posted by ac.cobra427
En nen dikke proficiat voor Vanina Ickx.

Mijn ultieme droom, namelijk het verhinderen van een 7e overwinning van Kristensen door Ickx' eigen dochter heeft even stand gehouden, maar na de vele problemen met de nr 18 ben ik al blij dat ze aan de finish gekomen is :)

gwyllion 19-06-2005 19:28

Bij Oreca hebben ze nog al pech gehad met hun pech chassis (Kaffer heeft het in de fik gestoken in Spa, McNish is er vorig jaar mee gecrasht en Gounon dit jaar in Spa). 2 keer de ophanging rechts voor moeten vervangen: waarschijnlijk een combinatie de extra 50 kg en het feit de tub niet meer zo sterk was.

Mark 19-06-2005 19:28

Quote:

Originally Posted by Sennake
"Peter, jij hebt een interview met Tom Kristensen" (terwijl Kristensen volop zijn stint aan het rijden is) : krijg je één of andere Japanner te zien natuurlijk :rolleyes:

Vandaag was het een ramp met die Van der Ploeg. Waar was Baert? ;) Die uitzendingen om 08.30 en 12.00 uur waren gebruikelijk slecht. Het laatste uurtje met Hezemans viel mee. Iemand een idee van welk team die Van der Ploeg vroeger baas/eigenaar is geweest?

De coureurs van de Corvette schijnen een "airco" in hun helm te hebben? Hoe zou dat werken?

Autofan 19-06-2005 19:38

Quote:

Maar laat ons sportief blijven en alle overwinnaars proficiat wensen. Ik zal er dan maar een 5e Audi aan toevoegen zeker? (Aan mijn modelbouwcollectie bedoel ik eh). Toch blij dat het de laatste keer was. Ik wil wel eens iets anders bouwen :)

Dan kunt ge de volgende jaren een Audi R9 bouwen :)

redje 19-06-2005 19:39

Quote:

In een andere thread (die ik om welbepaalde redenen nu nog niet kan posten) zal ik aantonen dat de 7 overwinningen van Kristensen niet opwegen tegen de 6 overwinningen van Ickx. Daarom blijft Jackie voor mij "monsieur Le Mans".

Tja, Kristensen heeft er ook hard voor moeten werken, maar dan nog is de prestatie van Ickx vele grootser.
Van mij verdienen ze allebei veel respect en erkenning.

Tegen ne vriend zei ik nog toen de 18 4des was: "als de 3 nu eens effe wa pech heeft, verliest hij zijn overwinning en kan Vanina nog het podium op." No such luck blijkbaar. De audi is zo betrouwbaar als de Ferrari F1's de laatste jaren en de Dallara kende allerhande problemen. :(

gwyllion 19-06-2005 19:41

Zeer spijtig voor Aston Martin, maar de ideale stimulans om te wagen wat beter te maken tegen volgend jaar. Gewoon kwestie van betere koeling. Op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid (buiten de oververhitte motor) zat het zeker goed.

B.V.S. 19-06-2005 19:42

Quote:

Originally Posted by Mark
Vandaag was het een ramp met die Van der Ploeg. Waar was Baert? ;) Die uitzendingen om 08.30 en 12.00 uur waren gebruikelijk slecht. Het laatste uurtje met Hezemans viel mee. Iemand een idee van welk team die Van der Ploeg vroeger baas/eigenaar is geweest?

De coureurs van de Corvette schijnen een "airco" in hun helm te hebben? Hoe zou dat werken?

Vind het ook leuk, de commentaar van Peter Baert op Eurosport...!

Wb. de airco in die helmen, is volgens mij hetzelfde systeem als bij die gekoelde racepakken. Allemaal kleine buisjes zitten in de voering van de helm verwerkt. Dit wordt aangesloten op een spuitbus met koeling. Een simpele druk op het knopje "keeps your head cool"... :) (zo mogen ze mij altijd ene cadeau doen voor mijne sinterklaas)

gwyllion 19-06-2005 19:44

Quote:

Originally Posted by Autofan
Dan kunt ge de volgende jaren een Audi R9 bouwen :)

De wagen zal R10 noemen normaal :cool:

Integra 19-06-2005 20:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Zeer spijtig voor Aston Martin, maar de ideale stimulans om te wagen wat beter te maken tegen volgend jaar. Gewoon kwestie van betere koeling. Op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid (buiten de oververhitte motor) zat het zeker goed.

Liefst nog tegen dit jaar. Spa *kuch* :)

RaptuningGirl 19-06-2005 20:53

Een dikke proficiat aan al de wagens die de finish hebben gehaald.

smiley 19-06-2005 21:15

na de race op eurosport te volgen ken ik ondertusse wel de reclame van rolex en corvette van buite.. dat vond ik het enigste nadeel aan de uitzendingen van eurosport.. verder mooie beelden gezien...

Ottooke 19-06-2005 21:54

Je vergeet dat Cyclone Fuel Saver gedoe ook nog ;) De race zelf was best wel spannend met de Pesca die terugkwam. Kristensen die de boeken ingaat met zijn 7e overwinning. En toch doet mij dat niets. 7 maal winnen met een computer op wielen. Dan vond ik Jacky Ickx toch nog een beter piloot.

smiley 19-06-2005 22:29

heeft er niemand een foto of een link naar een foto waar er van het corvette raam zo een grote plakker werd afretrokken tijdens de pitstop ?
(met plakker bedoel ik natuurlijk zo een tear off of hoe ge het ook noemt)
het zal wel een tijdje duren eer dat de fotos op het internet beginnen toestromen waarschijnlijk... maar toch moest de foto vinden ...

Sennake 19-06-2005 22:34

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Je vergeet dat Cyclone Fuel Saver gedoe ook nog ;)

Je bedoelt zeker "Fyclone Fuel Faver". Zo lispelen dat die man van die commercial deed! Niet normaal LOL!

Scapa 19-06-2005 23:04

Dat zonder benzine vallen is voor mij toch een raadsel. De Audi deed het de Aston-Martin al voor in Le Mans, de Saleen in Spa... Zo simpel op te lossen nochtans. Onbegrijpelijk voor teams met zo'n budget.

Jochie 19-06-2005 23:36

Quote:

Originally Posted by smiley
na de race op eurosport te volgen ken ik ondertusse wel de reclame van rolex en corvette van buite.. dat vond ik het enigste nadeel aan de uitzendingen van eurosport.. verder mooie beelden gezien...

Dat en de friggin' volleyball!!!

"Could the people please stop emailing us about the volleyball. We know it ran 15 minutes late but ..."
In de UK kregen ze blijkbaar ook een uur MotoGP highlights in de plek ...

Jochie

smiley 20-06-2005 07:48

Quote:

Originally Posted by Scapa
Dat zonder benzine vallen is voor mij toch een raadsel. De Audi deed het de Aston-Martin al voor in Le Mans, de Saleen in Spa... Zo simpel op te lossen nochtans. Onbegrijpelijk voor teams met zo'n budget.

en glpk niet vergeten met hun viper tijdens de 24h van zolder in 2001 dacht ik

fish88 20-06-2005 11:42

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Vind het ook leuk, de commentaar van Peter Baert op Eurosport...!

Wb. de airco in die helmen, is volgens mij hetzelfde systeem als bij die gekoelde racepakken. Allemaal kleine buisjes zitten in de voering van de helm verwerkt. Dit wordt aangesloten op een spuitbus met koeling. Een simpele druk op het knopje "keeps your head cool"... :) (zo mogen ze mij altijd ene cadeau doen voor mijne sinterklaas)

nou het champcars commentaar was echt geweldig :crazy: een beetje erg veel fouten even erg als van den heuvel in lemans. in zijn eentje maakt die man blijkbaar veeel fouten

Autofan 20-06-2005 11:52

Quote:

Originally Posted by fish88
nou het champcars commentaar was echt geweldig :crazy: een beetje erg veel fouten even erg als van den heuvel in lemans.

Hij heet Van der Ploeg ;)

fish88 20-06-2005 11:56

kan ook ;)

Peter Baert 20-06-2005 17:52

@ fish88.

Het kan ook? Nee, het is zo. Hij heet Jeroen Van der Ploeg. :)

Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.

Gisteravond kreeg ik voor de tweede keer de Champ Cars op mijn brood. Ik kan zelf zeer goed inschatten wanneer het goed of fout zit. En gisteravond zat het goed fout, geef ik toe. Eén van mijn offdays tijdens een live-uitzending waarin ik enkel het beeld op mijn TV-monitor had. De live-timing via Race Director bleek in de studio niet te werken en dan is het haast onmogelijk om een degelijke job te leveren. Die live-timing en die andere info via Race Director is onontbeerlijk, zoniet zwem je de "blindenslag".

Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde. :)

Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)

Raceboy 20-06-2005 18:06

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

milwaukee was anders wel een spannende koers. enne tis NASCAR ;)

gwyllion 20-06-2005 18:26

Quote:

Had jij dan liever commentaar gegeven op de F1 race van gisteren? :D

Je moet toch wel eens uitleggen aan je Nederlandse collega dat het Zytek chassis totaal niks met Lister te maken heeft. Verwijs hem anders gewoon naar Mulsanne's Corner uitleg. Wel een leuke anecdote over die champagne trouwens.

Sennake 20-06-2005 18:51

Quote:

Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.

Peter, met alle respect voor Jeroen, maar jouw commentaar was stukken beter, to the point, en (blijkbaar) een pak beter voorbereid dan Jeroens commentaar (die misschien hoopte te kunnen terugvallen op zijn jarenlange ervaring?)

Wat me echter stoorde was de manier waarop hij jou telkens in de rede viel, zelfs wanneer hij jou het woord gaf. En dan de bal nog misslaan ook! Ik herinner me bv de passage van de Legends, toen er over Phil Hill gesproken werd. Jij begon erover en hij viel meteen in : "ja, Phil Hill, die werd in de jaren zestig nog wereldkampioen F1 met Honda!"

Ramp! Elke F1-fan weet dat Hill wereldkampioen werd met Ferrari en dat Honda zelfs nooit wereldkampioen geweest is (als eigen merk dan). En de enige piloot die van Ferrari ooit overstapte naar Honda was trouwens niet Hill maar Surtees. Zo'n zaken zijn toch onvergeeflijk als commentaar... Zondag hoor ik hem ook zeggen dat Kristensen voor de 8e keer Le Mans gaat winnen. Op dat moment moest hij dus nog wel voor de 7e keer winnen... En zo ging het maar door! Dan mag hij nog Le Mans meegemaakt hebben sinds 1969, zoiets doet de rechtgeaarde fan zijn haar recht omhoog staan hoor :)

Nogmaals, alle respect voor het werk van alle commentatoren, maar de pluim op de hoed gaat deze keer toch echt wel naar jou, en ik moet dan ook toegeven dat ik zondagmorgen ontgoocheld was toen ik vaststelde dat jij er niet meer bij was...

Autofan 20-06-2005 22:02

Quote:

Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde. :)

Inderdaad, ik heb alle Champ Car races dit jaar volledig gezien en er is in de verste verte geen spanning in. Ik vond dat je commentaar nog goed was, toch weer nuttige informatie gehoord :) Mag ik trouwens vragen waarom je zondag geen commentaar meer gaf bij Le Mans?

B.V.S. 20-06-2005 22:19

Quote:

Wat me echter stoorde was de manier waarop hij jou telkens in de rede viel, zelfs wanneer hij jou het woord gaf. En dan de bal nog misslaan ook! Ik herinner me bv de passage van de Legends, toen er over Phil Hill gesproken werd. Jij begon erover en hij viel meteen in : "ja, Phil Hill, die werd in de jaren zestig nog wereldkampioen F1 met Honda!"

Ben ik het volledig mee eens Sennake... dat begon mij op den duur ook op mijn systeem te werken...

Knap werk Peter...

Peter Baert 20-06-2005 22:48

Quote:

Originally Posted by Autofan
Inderdaad, ik heb alle Champ Car races dit jaar volledig gezien en er is in de verste verte geen spanning in. Ik vond dat je commentaar nog goed was, toch weer nuttige informatie gehoord :) Mag ik trouwens vragen waarom je zondag geen commentaar meer gaf bij Le Mans?

Heb ik toch nog nuttige dingen vermeld? :)
Het enige wat ik me er nog van herinner, is dat het vreeeeeeeeselijk lang duurde.

Volgens de eerste planning zouden Jeroen en ik ook zondag Le Mans samen doen. Maar toen haakte Bert Devies af voor de Champ Cars wegens reportage ter plaatse in Le Mans. Schuiven dus, en zo werd ik op de Champs gezet en deed Jeroen alleen Le Mans met na de middag Mike Hezemans in de studio.

Jan 21-06-2005 15:53

Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(

Als ik uit mijn roes ontwaak post ik wellicht nog een verslagje van de belevenissen onderweg en ter plaatse, eerst wil ik nog wat nagenieten. Het couleur locale gehalte lag weer bijzonder hoog ;)

Belle 21-06-2005 17:02

Quote:

Originally Posted by jan
Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(

Als ik uit mijn roes ontwaak post ik wellicht nog een verslagje van de belevenissen onderweg en ter plaatse, eerst wil ik nog wat nagenieten. Het couleur locale gehalte lag weer bijzonder hoog ;)

Awel, ik vind dat je groot gelijk hebt! :applaus:

Ikzelf ben ook nog aant bekomen van de *prachtige* 24 uren van LeMans. De sfeer was echt geweldig rondom het circuit en camping en de race was spannend. Het was mijn eerste LeMans, maar zeker niet m'n laatste! :cool:

FIRE 21-06-2005 19:30

Quote:

Originally Posted by jan

Je hebt inderdaad groot gelijk.

Raceboy 21-06-2005 19:47

Quote:

Originally Posted by jan

we wachten gewoon tot jij terug waart jan. We kunnen je niet missen dat weet je toch ;)

smiley 21-06-2005 20:16

ik heb in iedergeval nog nooit de 24h zo op de voet gevolgt.. gewoon omdat ik absoluut niets wouw missen in de gt1 klasse.. ik hoopte op een corvette zeggen en die heb ik ( an andere natuurlijk) dan ook gekregen... + nog een dubbelzege + nog 5-6 algemeen.. ooh my god !! jammer dat de AM's moesten opgeven anders had het nog zeer spannend geworden volgens mij
de strijdt in lmp1 vond ik minder alleen toen ik even zag dat de pascarollo sneller was als de uiteindelijk winnende r8 ..was ik even aandachtig aant volgen... voor de rest een zeer geslaagde editie van de 24 h van lemans !!
volgend jaar zal ongetwijfelt ook heel mooi gaan worde met al die nieuwe prototypes..

gwyllion 21-06-2005 21:30

Quote:

Originally Posted by fish88
naast die am dbrs9 staat een paarse wagen is dat misschien de russian age am?

Ja, blijkbaar wel: http://www.angelfire.com/un2/marlbor...ages/pit24.JPG

FIRE 21-06-2005 21:33

Quote:

Originally Posted by gwyllion

link werkt niet.

gwyllion 21-06-2005 21:52

Quote:

Originally Posted by FIRE
link werkt niet.

Sorry, een of andere beveiliging tegen direct linken. En deze link?

FIRE 21-06-2005 21:56

Werkt wel

Wagen ziet er goed uit, mister enkel nog wat sponsor stickers.

All times are GMT +2. The time now is 16:21.