De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Racing Festival @ Spa 24-25-26/9/2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9070)

Guido 27-09-2004 22:32

Gratis paddock! De vlugge lezers hier op het forum hebben via de organisator van de DSC een duo VIP ticket kunnen bemachtigen. Ik was er daar eentje van.

Wat de Corvette betreft. Ondanks het feit dat ik dit jaar de akkers verlaten heb en me meer dan eens op het circuit bevond, beschouw ik me zelf nog altijd als een Belcar leek. :D Dit gezegd zijnde, na de wissel en SC stonden we aan La Source, je kon duidelijk zien dat Lamot nog naar een ritme zocht in de eerste ronden. Trok niet snoeihard door - had misschien instricuties dienaangaande? - schakelde vroeger op enz. Maar eens de 2 Vipers er voorbij waren, niet moeilijk ze zaten er vlak achter en konden hem zo opeten, kon ie toch wel redelijk goed mee. Heb geen enkele tijden gezien en de verschillen zelf niet opgemeten, maar je kon toch met het blote oog zien dat de verschillen vanaf dan, klein waren. Zonder SC hadden ze het denkelijk wel gered. ;)

Mark 27-09-2004 23:48

Quote:

Originally posted by Pascal
Hier gaat het over :

Dank u, gisteren avond vielen mijn oogejs dicht ;) De parc-ferme vraag is opgelost, nu die andere nog ;)

Uit de press-release van de Belcar snap ik een dingetje niet, het heeft betrekking op PSI. Kan PSI pressman Joost wellicht hier een antwoord op geven?

Quote:

"De beslissing om met deze nieuwe Porsche aan te zetten, werd genomen in samenspraak met het team PSI van Christian Schumacher," vertelt Vincent Vosse. "Deze wedstrijd van de Belcar viel samen met een manche van het Kampioenschap van Frankrijk FFSA-GT, waar het team liefst 5 auto's heeft rijden. Omdat het nieuwe chassis dat voor ons bestemd is, nog niet klaar was, besloot Schumacher voor ons een gloednieuwe GT3-RSR te kopen. press relaese organisatie Belcar
Met de "oude" Biturbo van Vosse/Bouvy was toch niks aan de hand? Of is die wagen doorverkocht c.q. verhuurd aan een Franse klant? Voor de 24 uur heeft destijds gekozen voor en bedrijfszekere cup-versie........

Gaat die nieuwe Biturbo voor Vosse/Bouvy nog door? Of is het nieuwe RSR-concept met turbo de nieuwe wagen voor dit duo? Wel mooi om te zien dat het produkt "PSI Bi-turbo" goed in de markt ligt, van die ene wagen in het FIA GT 2001 naar wagens in Frankrijk, Engeland en België.

Pascal 28-09-2004 00:06

Nog iets wat dit weekend opmerkelijk was. Zoals we allemaal weten is tabaksreclame verboden. Dit weekend zagen we echter zowel in Belcar als in DSC reclame voor een coffeeshop in Amsterdam. Weet niet of dat allemaal wettelijk is maar vind het toch bedenkelijk...

C U

laurent 28-09-2004 00:09

Coffeeshop is ne winkel he Pascal. En as far as i know is wiet geen tabak :-)

Pascal 28-09-2004 00:11

Quote:

Originally posted by laurent
Coffeeshop is ne winkel he Pascal. En as far as i know is wiet geen tabak :-)
Dat weet ik ook wel maar desondanks vind ik het bedenkelijk...

C U

TYRI F1 28-09-2004 00:11

Quote:

Originally posted by Autofan
Gratis paddock? Daar stond een heer die enorm brutaal was en niemand doorlieten zonder 5 euro te laten betalen voor naar de paddock te mogen.
Ik had dus kaartjes via DSC ;)

Voor de volgende keer: kijk ff of een tunneltje na de busstop (t.o.v. pits) open is. Daar is namelijk geen controle...

laurent 28-09-2004 01:43

Mja, ivm die coffeeshop sponsoring.
In deze tijden meer dan in andere is iedere input welkom. what about yabyum? :-)

Autofan 28-09-2004 09:16

Quote:

Originally posted by TYRI F1
Ik had dus kaartjes via DSC ;)

Voor de volgende keer: kijk ff of een tunneltje na de busstop (t.o.v. pits) open is. Daar is namelijk geen controle...

Bedankt. Ik had ook kaartjes via DSC hoor.

Bart.Vandecavey 28-09-2004 09:33

Quote:

Originally posted by Marshal
Dank u, gisteren avond vielen mijn oogejs dicht ;) De parc-ferme vraag is opgelost, nu die andere nog ;)

Uit de press-release van de Belcar snap ik een dingetje niet, het heeft betrekking op PSI. Kan PSI pressman Joost wellicht hier een antwoord op geven?

Met de "oude" Biturbo van Vosse/Bouvy was toch niks aan de hand? Of is die wagen doorverkocht c.q. verhuurd aan een Franse klant? Voor de 24 uur heeft destijds gekozen voor en bedrijfszekere cup-versie........

Gaat die nieuwe Biturbo voor Vosse/Bouvy nog door? Of is het nieuwe RSR-concept met turbo de nieuwe wagen voor dit duo? Wel mooi om te zien dat het produkt "PSI Bi-turbo" goed in de markt ligt, van die ene wagen in het FIA GT 2001 naar wagens in Frankrijk, Engeland en België.

Volgens mij komt de auto van Vosse-Bouvy uit in beide kampioenschappen net als de Corvette. SRT koos voor de Belcar PSI voor FFSA.

Nicki_Mks 28-09-2004 12:27

Quote:

Gratis paddock? Daar stond een heer die enorm brutaal was en niemand doorlieten zonder 5 euro te laten betalen voor naar de paddock te mogen. De Clio die dwars ging in Eau Rouge was Erik Groes. De race werd afgevlagd toen, maar ik heb geen enkele rode vlag gezien toen.
De gast die mij tegenhield (aan de tunnel onder de startlijn) vroeg 10 euro??? Geweigerd natuurlijk. Wat die rode vlaggen betreft, in Pouhon waren die er wel. En nog een opmerking over de hospitality: de worsten kostten 3,5 euro en waren niet te vreten.

joost 28-09-2004 16:47

De wagen waar Vosse en Bouvy normalerwijze mee uitkomen, werd in Frankrijk ingezet. In het kader van 2005 kocht PSI een nieuwe wagen, de RSR die verder ontwikkeld zal worden.
SRT koos niet voor Belcar ipv FFSA, de twee uitstappen naar Frankrijk, Dijon en Albi, kwamen bovenop het programma maar het team heeft nooit de intentie gehad het hele kampioenschap te betwisten.

Joost

Scapa 28-09-2004 18:15

Het was me wel het weekendje weer :) De V8 begint echt op z'n punt te komen. De overwinning van Michaël en Patrick was dan ook meer als verdiend. Dit is voor ons en voor hen een leerjaar waarin we al wat tegenslag gehad hebben dus dit doet dubbel deugd. De 4de plaats in TB van Arvid en Rudy lijkt op het eerste zicht een tegenvaller maar na al de problemen die we zaterdag te verwerken kregen zijn we hier toch tevreden mee. Een electronisch probleem stuurde heel onze kwalificaties in de war. Gelukkig lag het niet aan de computer anders hadden we al kunnen inpakken. Een platte band en een stop & go van 10 seconden (na het vervangen van de platte band wat te wild vertrokken) sloegen ons ver terug. Jammer, anders hadden we zeker voor de overwinning meegestreden. Positief is wel dat we onze leiderspositie in TB tov de Seat verder uitbouwen tot 7 punten. Nog een race te gaan...

TYRI F1 28-09-2004 18:36

Quote:

Bedankt. Ik had ook kaartjes via DSC hoor.
bij ons kwam er n blonde meid naar ons toe lopen en vroeg ons of we van DSC waren. Toen kregen we van haar paddock kaarten.
Mogelijk heeft ze jou nie gezien...

achja, was €5...

Mark 28-09-2004 18:56

Quote:

Originally posted by Marshal
In de trainig 49 stuks, van start "maar" 41 stuks............bijna 20% deelnemers minder na een nachtje slapen, opmerkelijk.

Alweer een logische verklaring voor iemand die niet van start is gegaan nameljk de V8 van Severich.

Quote:

Ondanks het feit dat de pk-zwangere V8 van Kenis/Severich een snelle 10de tijd algemeen op de tabellen zette en daarmee alle GTB-Porsches het nakijken gaf, stond de wagen niet op de startgrid. Reden? Een elektronisch probleem waardoor niet-verbrande benzine in de olie terechtkwam. Daardoor veranderde de viscositeit van de olie die te dun werd. Het drijfwerk van de motor ‘made by Severich’ zou het reeds na een paar ronden hebben begeven. Het euvel kon niet worden opgelost en dus werd wijselijk besloten om niet van start te gaan.Press release G&A Racing

ICEMAN 28-09-2004 18:57

@ Scapa: Waren intermediates wel een goede keuze? De baan lag er toch redelijk droog by vond ik zo.

All times are GMT +2. The time now is 07:15.