![]() |
Quote:
|
Quote:
Over de start, daat moet toch nog eens naar gekeken worden hoor. 't Is niet de eerste keer dat Marc niet als eerste door de 1e bocht komt nadat hij vanuit pole vertrekt. Die lichten blijven mijns inziens toch net iets te lang op rood staan, waardoor ge dan automatisch ook weer wat inhoudt, en van't één komt 't ander ziet ge wel :( |
Alle smeekbedes ten spijt, er is nog geen enkele gegronde reden geweest om deze thread te sluiten.
Er zijn dingen misgegaan en er wordt soms pittig over gediscussieerd, en de ene kent er al iets meer van dan de andere, en natuurlijk is het niet altijd even fijn om met de neus op de feiten gedrukt te worden. Als ik eens uit de bocht ga, ahum ahum :), dan vind ik dat ook niet prettig om eens mijn soep uitgeschept te krijgen. :D Bovendien blijft iedereen redelijk on-topic en de 'als, dan' statements kunnen we laten voor wat ze zijn. Bovendien heb ik als 'Belcar-leek' toch weer wat opgestoken hier en daar. ;) |
HIBN beelden staan ook online
|
Quote:
Zelfs een kleuter weet dat je zoiets niet op die manier oplost! |
Bij een gele vlag moet je van het gas. Deze regel bestaat opdat een piloot niet op de limiet een bocht instuurt waar er een ongeval gebeurt is of enkele marshalls aan het werk zijn.
Nu als er een gele vlag uit is op een recht stuk en de piloot die aankomt ziet dat er aan één kant van de baan marshalls staan maar de andere kant helemaal vrij is zie ik niet in welk gevaar hij extra oplevert als hij tegen een normaal tempo voorbij rijdt? Nu reden ze met tempo 180 ofzo voorbij de startlijn. Dus iedereen zou tevreden zijn als ze gas gelost hadden en dus tegen 175 voorbijreden? of hadden jullie liever dat ze tegen 60km/u voorbij reden? Als ze op de rechte lijn op hun rem gingen staan voor de gele vlag dan kregen we in de tweede ronde hetzelfde als in de start... een kettingbotsing. |
Quote:
ge moogt het anders eens proberen om volle gas langs mij door te rijden als ik op de baan sta, ik smijt, jij bent dus één van die piloten die zijn gas niet lost en daarbij geen respect toont voor ons baankommissarissen. Awel mercie, ik hoop dat het nooit misloopt met jou vriendelijke groeten |
Quote:
|
Ze zijn toch alleszins van de gas gegaan in de Jacky Ickx ...
:D By the way, lijkt me wel fun als de marshalls (voor wie ik veel respect heb) met borstels beginnen te gooien, 'k kijk al uit naar 2005: helm verplicht voor het publiek ? |
Quote:
al dreigende taal aan het gebruiken heren, vlug op jullie paardje. :( Ik heb nooit gezegd dat ik op de wagen gooi maar wel richting de wagen maar zeker niet met de bedoeling van de wagen te raken hoor!!! Even een voorbeeld, vele jaren geleden, moet zowat 15 jaar terug zijn, heb ik op post 3 bij een gele vlag situatie met bk's op de baan,eens met een borstel naar Harald Grohs gesmeten, voor mij toch een gerenomeerd piloot, en de volgende ronde heeft deze gerenomeerde piloot halt gehouden bij mij en op een zeer vriendelijke manier zich verontschuldigd aan mij persoonlijk, wat ik niet meer als normaal vond op dat ogenblik. Zelfs zo een piloot toont op dat ogenblik een enorm respect voor ons en ik ook voor zo iemand als hij. jullie oefenen graag jullie hobby uit, wij bk's ook. groetjes |
Quote:
|
damn .. this is getting boringggggggggg ... maar wel amusant om jullie te horen klagen :D
|
Kijk, over de snelheid die ze dan wel moeten rijden valt te discussiëren. Ze moeten vertragen, zonder op hun rem te gaan staan. Als ze simpelweg hun gas lossen aan de gele vlag dan rijden ze al een stuk trager.
Marshals die al jaren langs het circuit staan kunnen echt wil inschatten hoeveel trager een auto rijdt, niet alleen door te kijken, maar ook door te luisteren ;) Piloten die weten wat ze doen? Hart wist dat hij in de eerste linkse van de baan ging gaan? Piloten kunnen beter inschatten hoeveel gevaar er dreigt? Ze konden dan misschien wel zien dat er marshals stonden aan de linkerkant, maar ze konden onmogelijk zien dat er aan de rechterkant een olieplas lag waar ze dan ook vrolijk door reden (zie beelden Pitstop). De beelden van HIBN heb ik nog niet gezien, maar ik ben zeker dat die marshals een reden hebben om zoiets te doen. |
Quote:
|
imho gaan we in herhaling beginne vallen.
Stoute piloten om ni van de gas te gaan moest SRT nu ook is telemetriegegevens posten, en Hart vant zelfde, dan hebben we daar een zicht op. vergeet niet, als goossens inhoudt, omdat het licht langer op rood blijft, dat longin dan nog harder moet inhouden. Pure fysica is dit inhouden exact hetzelfde, maar omdat we spreken over mensen die de machines controleren, is er een groot verschil. |
All times are GMT +2. The time now is 02:04. |